Set van Cheese

Gestart door cheese, april 17, 2009, 22:05:16

Vorige topic - Volgende topic

jowa

Citaat van: cheese op juni 13, 2010, 09:40:13
Zo de XT 300 van Qed bevallen prima en zijn voor het geld gewoon goede kabels.....met veel ruimte en detail......liep echter tegen een goed aanbieding aan van synergistic research alpha speaker kabels en die zijn net binnen en gaan we de komende weken testen.

Ben wel erg tevreden met de Staffs............mijn vrouw zij zelfs dat ze kon merken dat ik rust over mij had gekregen betreffende mijn speakers en niet meer aan het zoeken ben naar beter. De muziek heeft ook nog nooit zo goed geklonken bij mij.

gr Kees

Mooi om te lezen dat je nu rust heb gekregen over je speakers. Heel veel luisterplezier gewenst  :mrgreen:

cheese

Citaat van: xander32 op juni 13, 2010, 10:57:44
Goed om te lezen dat je "het" hebt gevonden / een flink eind op weg bent.

En je weet vast zelf ook wel: er is altijd wel iets te veranderen, te verbeteren maar probeer vooral ook te genieten van al het moois dat jij er al hebt staan :wink:.

Sander.

ja dat doe ik nu ook echt.....heerlijk die totem speakers achter mijn densen set.

gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

cheese

Hallo Jongens,

Ben een tijd zo druk geweest dat het meekletsen hier even wat minder was........maar gelukig is de rust weer iets weder gekeerd.

En ik wil dan ook gelijk even kwijt dat ik nog steeds super tevreden ben met de Totem Staff speakers achter mijn Densen set. Het klinkt echt super en ben gewoon super tevreden en heb echt geen last van het upgrade virus wat betreft mijn speakers...............deze blijven staan.

Heb sinds kort wel de Quadraspire QX25 onder de versterker en cd speler staan................en ik ben altijd sceptisch maar dit hoor ik toch echt. Geluid is opener,ruimtelijker en komt iets meer de ruimte in......klinkt gewoon weer iets mooier.

Ik heb een set 2e hands Synergistic Research kabels op de kop getikt en daar ga ik de komende weken eens rustig naar luisteren.

Groetjes Kees
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Whisper.nl

Hele mooie set. Geniet er maar van.

Update virus. Ja deze en gene heeft er wel last van.

De toevoeging van de Quadraspire QX25 heb ik (nog) niet mogen ervaren.
De ene gebruikt spikes of een andere optie.
Geloof beslist dat er een verbetering ontstaat door de ontkoppelingen enz.
(ships weer eentje toevoegen aan mijn wish list)

Groet Whisper

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

cheese

Hallo allemaal,

Na een tijdje begon het heen en weer schakelen tussen stereo en surround mij toch wel een beetje te irriteren, vooral als je zoals ik de tv en radio vaak via de installatie laat lopen. Dan moet je eerst alles aanzetten en kan het nooit volstaan met even een druk op een knop.

En ik moet zeggen dat het optisch ook niet de meest mooie oplossing was..............maar dan moet je dus gaan kijken welke oplossing dan kan worden gezocht. gedacht aan een sound board voor de densen en dan een B340 als versterker er achter..........ben ik tijden naar op zoek geweest en niet te vinden 2e hands. Toen kon ik vorige week voor een goede prijs een primare spa21 en cd21 op de kop tikken met garantie.

Die kon ik in de winkel beluisteren op totem staff speakers..............en ik neem mijn woorden terug dat een surround versterker niet zo goed in stereo kan zijn.........deze klinkt gewoon echt heel goed.
Oke het geluid is iets anders dan de densen, iets voller geluid bij de Primare en bij de Densen iets meer detail.............maar wat klinkt deze set goed.

Nu nog een set kabels er bij die ik in de winkel gehoord heb......Nordost Blue Heaven......want die laten meer snelheid en detail horen dean de Qed's die ik nu heb.

Groeten Kees

Marantz 81

een weloverwogen besluit  :yes:

heb je ook foto,s van Primare apparatuur  :lol:

Dennis E36

Das erg mooi spul om te zien Kees!!!! heel veel luisterplezier ermee HB
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Whisper.nl

Citaat van: cheese op januari 16, 2011, 12:29:33
.Nu nog een set kabels er bij die ik in de winkel gehoord heb......Nordost Blue Heaven......want die laten meer snelheid en detail horen dean de Qed's die ik nu heb.
Groeten Kees

Hoi Kees,

Da's een heel mooie kabel. Daar heb ik veel goede recenties over gelezen.
Echter ie pas niet in mijn budget.
Ben zelf nu aan het rond-uitkijken naar de Chord Epic.

Veel plezier met je nieuwe aanwinsten.

Groet Whisper  byebye

Ps die Totem Sttaf niet weg doen hoor is een hele mooie speaker  notworthy

De koffie " loopt"  sportiever wordt het niet

minguel

Citaat van: cheese op januari 16, 2011, 12:29:33
Nu nog een set kabels er bij die ik in de winkel gehoord heb......Nordost Blue Heaven......want die laten meer snelheid en detail horen dean de Qed's die ik nu heb.
Groeten Kees

Heb sinds een paar dagen een werkloos setje NO RD REVII (een stapje hoger dan de BH) liggen. Bij interesse of dergelijk, doe maar een PM.

Minguel
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

jowa

Hoi Kees,

Jammer dat je van Densen afstapt, maar wel begrijpelijk als je richting surround wil.
Primare vind ik zelf ook heel erg mooi spul, bij de koop van mijn Densen versterkers namen deze het op tegen de voor/eind combi van Primare. Mijn keuze toen voor Densen is precies zoals jij het geluidsverschil omschrijft:
Densen iets meer details en snelheid, Primare iets voller en meer ballen. Die ballen zijn er later bij gekomen door de tweede eindversterker.  :-D

Mocht je met Minguel tot een deal kunnen komen, de Red Dawn Rev II vind ik echt eern stap vooruit vergeleken met de Blue Heaven Rev II.

Jowa

Stadium III

Jo kees mooi spul veel plezier ermee !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Sander

Marantz SR8002
Marantz SA7001KI
B&W CM7(front)
B&W CMC (Center)
Jamo compact 500 (Surround)
Squeezebox classic
W&M LS-01
v/d Hul Royal Yade
Oehlbach NF1 Interlink

cheese

ja heren het staat nu weer te spelen en het klinkt gewoon echt goed op stereo...............ik heb het zo goed nog niet gehoord bij een surround versterker.

gr kees

xander32

Een bevestiging van jouw (goede) keuze dus. Genieten maar.

Sander.
Citaat van: cheese op januari 16, 2011, 21:30:16
ja heren het staat nu weer te spelen en het klinkt gewoon echt goed op stereo...............ik heb het zo goed nog niet gehoord bij een surround versterker.

gr kees

minguel

Hoi Kees,

Kon de foto's niet mailen. Dus vandaar dat ik zo vrij ben geweest om ze hier te plaatsen. Ik heb maar even op een oud setje speakers een voorbeeld gemaakt wat ik bedoel. Dus 2 geleiders op 1 speaker aansluiting.

Aansluiting Bi-wire op single speaker aansluiting

Kabel

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750