Citaat van: xander32 op december 04, 2011, 09:22:48
Als ik bovenstaande aandachtig door lees, lees ik het verhaal van iemand die eigenlijk toch nog niet tevreden is, die een compromie is aangegaan en zich daar voor dit moment maar bij neer heeft gelegd, toch?
Persoonlijk vond ik jouw ex-Dyn`s wel erg mooi .
Sander.
Het zijn krengen die Dyn's , leggen in vele directe AB-vergelijkingen het af tegen luidsprekers,
puur omdat andere speakersin in 1e-instantie meer spectakel bieden of op andere manieren
zich wat prominenter presenteren.
Maar wanneer je over een langere periode naar Dyn's luistert, dan begin je echt te beseffen wat voor
(verborgen) kwaliteiten ze hebben c.q. wanneer je over een langere periode de Dyn's NIET meer beluisterd
heb, is de kans groot, de kwaliteiten v/d Dyn,s te missen
Dit wil niet zeggen, dat er ook geen andere speakers zijn, die net zo als de Dyn,s, pas hun kwaliteiten
laten horen over een langere periode. Verder raak je ook gewend aan een bepaald klanksignatuur.
Marantz 81, geeft die DLS nog ff de tijd, komt mischien best goed
Speakervergelijkingen over een langere termijn in je eigen ruimte, is de enige optie voordat je tot
aanschaf over gaat en niet je oude schoenen weg doen, voordat de nieuwe daadwerkelijk heb.
De praktijk is echter weerbartiger, mij is echter ook overkomen een set speakers te kunnen kopen voor
een spotprijs maar dan wel: "opschieten is het laatste exemplaar en uitgebreid luisteren is geen optie,
er zijn nog honderden andere belangstellenden, die ,m zo mee willen nemen"