De set van Marantz 81

Gestart door Marantz 81, april 05, 2009, 22:22:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

lo

 HLP HLP HLP

Kun je het volume niet gewoonweg wat zachter zetten? Of is dat een domme opmerking?
Volgens mij ben je goed bezig geweest, misschien een andere unit in de sub? Je begrijpt ik roep allemaal maar wat, maar ik zou het zonde vinden als je al je werk in 1 keer teniet doet. (misschien nog effen over denken)
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#1126
Ja dat zou kunnen zachter zetten , maar ja geen buren meer en  HB HB HB

Ik had paar keer echt last van mijn oren van de week ,ze moeten nog langer mee  :-) en hebben al heel wat te verduren gehad in de jaren ervoor

Het is zeker zonde van het werk en zoals je weet verander ik wel een wat  clown1 ,

Maar gewoon lekker thuis gaan genieten van de set  byebye en daarin nog eens wat mogelijkheden bekijken  shutup

lo

verander jij weleens.......... :schater:
Als je maar niet weer met je stereoset gaat lopen klooien.......... niet doen hoor nonono
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

Ja je weet het maar nooit wat voor moois er voorbij komt  :schater:

Nee dat ga ik ook niet doen  :no: gras lijkt groener als het is , zoveel tijd erin gestoken om het zo te krijgen  pompom

gerard

Mooi zelfbouw projectje :yes:

Maar ehhh       jij hebt niet echt wat met subwoofers hè  :schater: :schater: :schater:

Je moet 'm ook aanvullend afstellen, niet overheersend. Dat wéét je toch  :roll:
Gewoon zachtjes mee laten spelen, dan heb je er ook geen last van.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

Ja was ook leuk om te doen  :yes:

Ik hou wel van een flink krachtig laag en ook van dikke PA installatie,s

Maar in huis (acoustiek ) en in de auto ( kleine ruimte ) krijg ik er ruzie mee  frusty weet wel hoe ik het af moet stellen ook gedaan ,maar verder ook zoals al aangegeven in vorige berichten

Vroeger moest het allemaal zo hard mogelijk en zoveel spl mogelijk ,daarin is mijn smaak / wensen ook veranderd en steeds meer richt de weergave van het geluid gegaan  :-)

Leuk me leuk om weer een Caraudio set te bouwen en ff lekker te gaan knallen ,maar vindt het zeg maar allemaal niet zoveel en last van de oren door spl en volume is niet goed  :wink:


TurboMarco

De oplossing is simpel ....gewoon de gain vd versterker terugschroeven zodat je de volume vd radio voluit kan zetten zonder dat het te hard gaat  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Marantz 81

Hmm toch weer aan het rondneuzen naar een paar mooie vloerstaanders  byebye

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

#1134
uhmm ja ook  :-D heb de tijd eigenlijk zoek ik de 72SE maar denk niet dat ik die kan vinden ,nogal zeldzaam

Juist omdat deze de basspoort aan de voorzijde heeft en mooie drivers heeft  :-) ,met de gewone Audience 72 ga ik erop achteruit ,wil die vriend van je ze niet verkopen ?  :-D

Marantz 81

#1135
 :yes:


drees62

Koop er een (goeie) sub bij!   :wink:

Marantz 81


drees62

Je hebt toch al een teleurstellende ervaring met zuilen?
Waarom dan nog een poging terwijl je zo tevreden bent over je monitoren?

Een goeie sub voegt meer toe dan je denkt!

Marantz 81

#1139
Dat zat in de weergave van die zuilen wat zo tegenviel  :wink: mijn kamer is ook groot genoeg wat dat te gaat net geen 30 vierkante meter ,die Dali,s die ik toen heb gehad hadden ook de basspoort aan de voorzijde vandaar dat ik weet dat het toen goed ging gezien de vrij harde acoustiek hier je dan minder snel last hebt van staande golven

Vloerstaander geeft een groter/voller geluidsbeeld en meer diepgang

Ben ook heel tevreden over de monitoren de weergave is erg goed

Weet ik dat er diverse mensen op het forum zijn die goede ervaringen hebben met monitoren en sub erbij