cd-17 mkII/mkIII of de cd-14

Gestart door Dennis E36, maart 28, 2009, 22:31:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Dennis E36

Citaat van: Bearke65 op april 12, 2009, 09:36:26
Hoi Dennis

Als het loopwerk inclusief laserunit vervangen is hoeft de lens ook niet te worden schoongemaakt. Ik denk dat het dan idd aan de speler ligt. Het valt wel mee hoor, van de hele collectie CD's, ongeveer 400, maar twee waar  hij bij mij problemen geeft.
Groetjes  AJ

Op het reparatierapport staat alleen "compleet cd-loopwerk vervangen". Ik weet niet of dit dus inclusief laserunit is. Bij mij zijn het tot nog toe ook 2cd's die problemen geven, maar ik heb pas zo'n 30cd's gedraaid sinds ik de speler heb :-D

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

ll0ll

Een laser is onderdeel van een loopwerk, lijkt me wel dat wanneer een loopwerk vervangen is dit inclusief de laser is. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

Dennis E36

Ben niet zo technisch redface. Dan zal het inderdaad wel aan de speler liggen en zal Marantz (of het servicepunt) hier wel niets aan kunnen doen :-(
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

HiFi gek

Citaat van: ll0ll op april 12, 2009, 11:24:38
Een laser is onderdeel van een loopwerk, lijkt me wel dat wanneer een loopwerk vervangen is dit inclusief de laser is. :)


Dat klopt inderdaad .

Groeten  EDWIN  B

cheese

ik heb dit nog eens gelezen en denk dat ik toch langzaam eens ga kijken voor een cd 14...maar ze zijn op het moment niet te vinden op het net.

gr cheese......heb weer last van het virus
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

cd7 is ook leuk :)

Dat lijkt me echt een tank van een speler!


Is er een aanzienlijk verschil tussen de cd14 en cd11 of zelfs de cd15? Heeft iemand ze naast elkaar getest?

ll0ll

Ik heb sinds kort een CD15, ik kan je vertellen, hij klinkt mooier dan een CD11LE of een CD14 (ook beide gehad). De CD11LE klinkt al mooi, de CD14 ook (hoewel ik nooit kapot geweest ben van de CD14, maar dat heeft ook met het uiterlijk van de speler te maken), maar de CD15 is van een hele andere orde. Het geluid van het muziek/de instrumenten klinken vanzelfsprekender, natuurgetrouwer. Het is een hele muziekale speler.

De CD7 lijkt mij qua prestaties nog een stapje hoger. :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

MadVillain

Ja je was me net voor met de cd15. Ik zag hem staan op hifi.nl  Maar ik had het geld er toch niet voor :(

Mocht je hem ooit weg willen doen........

ll0ll

http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

gerard

Citaat van: cheese op september 10, 2009, 22:09:14
ik heb dit nog eens gelezen en denk dat ik toch langzaam eens ga kijken voor een cd 14...
......heb weer last van het virus
Heb 'ie weer kriebels?  :-D :-D
Het is ook al weer een paar maandjes geleden dat je weer wat anders hebt gekocht...  :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

cheese

Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Totofan

Je blijft ook maar aan de gang, maar ieder zijn ding, ik ben nu zeer tevreden zo.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

WimPeu

Citaat van: Totofan op september 11, 2009, 15:44:48
Je blijft ook maar aan de gang, maar ieder zijn ding, ik ben nu zeer tevreden zo.

....zei hij, met net een nieuwe sub..... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Totofan

Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)