Ik heb de Marantz CD17-ki gehad , deze had een uitstekend loopwerk wat stabiel was en een trillingsvrije rondloop had .
De SA17-S1 heb ik ook gehad , deze had een rampzalig loopwerk dat enorm trilde bij een niet zuiver ronde cd /sacd , zo erg zelfs dat het loopwerk gewoon herrie maakte en de behuizing van de speler vrolijk mee begon te resoneren + dat hij diverse originele cd's weigerde .
En helaas hebben alle SA17-S1 spelers hier last van , oorzaak is een belabberd loopwerk .
De SA11-S1 heb ik ook gehad , deze had ook een loopwerk dat begon te trillen en herrie maakte bij niet zuiver ronde cd/sacd , echter de helft minder erg dan bij de SA17-S1 .
Met het acsepteren van cd/cd-r had de SA11-S1 geen enkele moeite , hierin was de speler perfect .
Mijn huidige SA7-S1 heeft een loopwerk van een kompleet andere orde en prijsklasse .
Alle cd/sacd's die op mijn vorige spelers de pan uit trilde geven op dit loopwerk geen enkele trilling of resonantie af .
Het loopwerk maakt nooit en te nimmer herrie al is de cd zo krom en exentrisch als maar kan .
Dit loopwerk is ook volledig uit aluminium gemaakt incl de cd lade terwijl die andere loopwerken van plastic waren .
Ook tijdens het afdraaien van een cd /sacd geeft dit loopwerk vrijwel geen motorisch rondloop geruis , het is dus fluisterstil .
Ook worden cd/sacd/cd-r zonder problemen geaksepteerd .
Groeten EDWIN B