cd-17 mkII/mkIII of de cd-14

Gestart door Dennis E36, maart 28, 2009, 22:31:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

scanspeakman

Citaat van: Marco op april 08, 2009, 00:10:47
goed luisteren naast elkaar bied de enige uitkomst ,ik denk iig dat er op CD speler gebied niet zo heel veel veranderd is,behalve dat er tegenwoordig bezuinigd word op loopwerken.

Daarmee impliceer je eigenlijk dat oudere spelers per definitie beter zouden zijn. Daar ben ik het niet mee eens. Die oudere loopwerken waren absoluut steviger maar hebben ook echt niet het eeuwige leven. En op digitaal gebied is er ook wel het één en ander doorontwikkeld in het hogere segment (zoals de Crystal CS4397/4398 en de ESS Sabre8/32). Ik sta zelf ook te watertanden bij een speler als de cd14 maar laten we het ook weer niet overdrijven......

Scanspeakman 

SB_Marantz

Persoonlijk vind ik een TDA-1540 net zo goed als een nieuwe Crystal.
Ook vind ik de oudere loopwerken stukken betrouwbaarder.

Ik heb verschillende spelertjes staan zoals de CD-73/74 en 84. (eerste generatie)
Ook wat nieuwere zoals de CD-10.

Ik heb ook jongere spelers gehad met de Crystal dac en VAM loopwerk.
Eerlijk gezegt vind ik dat niet veel bijzonders.
Betrouwbaarheid laat te wensen over kwa loopwerk en stuur electronica.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

scanspeakman

#32
het is misschien allemaal minder stevig maar zeg nou zelf.......hoe lang doet de gemiddelde pipo (lees: niet-marantzforum-bezoeker) nou met zijn of haar cd-speler. dat ding wordt eerder vervangen "want ik wil net zo'n nieuwe als de buurman en dan speelt ie nog es dvds af" dan dat het loopwerk het begeeft. en mooie loopwerken worden nog steeds gemaakt zoals bij esoteric maar dan hangt er ook een esoteric-prijskaartje aan door de aantallen waarin dat gefabriceerd kan worden.

nogmaals; cd14/cd17/cd16/cd10 zijn een prachtige spelers maar hou het even reeel tegen wat voor prijzen die dingen verhandeld worden. dat "vroegah-was-alles-beter" sentiment zorgt ook wel een beetje voor prijzen dat ik mij wel eens afvraag of het niet is "wat de gek er voor geeft".

Scanspeakman

TurboMarco

Vergeet niet dat die oude spelers heel gemakkelijk te repareren zijn,alle noodzakelijke onderdelen zijn gewoon te krijgen en is meestal tientjeswerk,daar koop je geen nieuwe cd speler voor.
Klankmatig hoor ik iig geen enkele verbetering met de nieuwe spelers,en ja ik vind de oudjes beter ,en dan met name de spelers met de CDM4 pro loopwerken,onverwoestbaar zijn die dingen  :yes:
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

HiFi gek

Ik heb de Marantz   CD17-ki    gehad  , deze had een uitstekend loopwerk wat stabiel was en een trillingsvrije rondloop had .

De SA17-S1  heb ik ook gehad , deze had een rampzalig loopwerk dat enorm trilde bij een niet zuiver ronde cd /sacd , zo erg zelfs dat het loopwerk gewoon herrie maakte en de behuizing van de speler vrolijk mee begon te resoneren + dat hij diverse originele cd's weigerde .
En helaas hebben alle SA17-S1 spelers hier last van , oorzaak is een belabberd loopwerk .

De SA11-S1 heb ik ook gehad , deze had ook een loopwerk dat begon te trillen en herrie maakte bij niet zuiver ronde cd/sacd  , echter de helft minder erg dan bij de SA17-S1  .
Met het acsepteren van cd/cd-r  had de SA11-S1 geen enkele moeite , hierin was de speler perfect .


Mijn huidige SA7-S1 heeft een loopwerk van een kompleet andere orde en prijsklasse .
Alle cd/sacd's die op mijn vorige spelers de pan uit trilde geven op dit loopwerk geen enkele trilling of resonantie af .
Het loopwerk maakt nooit en te nimmer herrie al is de cd zo krom en exentrisch als maar kan .
Dit loopwerk is ook volledig uit aluminium gemaakt incl de cd lade terwijl die andere loopwerken van plastic waren .
Ook tijdens het afdraaien van een cd /sacd geeft dit loopwerk vrijwel geen motorisch rondloop geruis , het is dus fluisterstil .
Ook worden cd/sacd/cd-r zonder problemen geaksepteerd .


Groeten  EDWIN  B

TurboMarco

Dat zijn toch die nieuwe Philips pro loopwerken Edwin ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

WimPeu

Onbegrijpelijk van zo'n SA17-S1......
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

ll0ll

Citaat van: Marco op april 08, 2009, 23:47:55
Dat zijn toch die nieuwe Philips pro loopwerken Edwin ?

Nee, Marantz gebruikt geen Philips loopwerken meer, maar eigen loopwerken, 'Engine' genaamd. De SA17S1 was de 1e met het door Marantz zelf gebouwde engine.

De SA14 en SA1 hebben een sharp engine. In de SA-7 zit een SACDM-1.

Zie ook:
http://www.marantzphilips.nl/the_complete_d_a_dac_converter_list/#M
http://www.marantzphilips.nl/philips_cdm_cd_mechanism_list/#marantz-engine :)
http://www.dutchaudioclassics.nl:
Marantz project D1 | Philips LHH1000 | Sure SRH1540 | Philips L300 | Schiit spullen

HiFi gek

#38
Bij deze een foto van het loopwerk van de SA7-S1

Het loopwerk is van Marantz zelf , de SACDM-1   ,   mooi te zien is dat het volledig van aluminium is incl de cd lade.

Dit loopwerk is vrijwel gelijk aan het loopwerk van de nieuwe SA11-S2 , niet te verwarren met de oude SA11-S1














Groeten  EDWIN  B

Dennis E36

Morgenmiddag de CD14 ophalen. De klachten mbt het niet lezen van cdr's schijnt opgelost te zijn -> compleet nieuw loopwerk erin! Gelijk mijn SA7001 er op ingeruild en een mooi bedrag ervoor terug gehad. Ik ben happy HB hello pompom :-D
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

Totofan

Okee Dennis gefeliciteerd met je aankoop hello
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

JohnWx

Citaat van: HiFi gek op april 09, 2009, 17:41:32
Bij deze een foto van het loopwerk van de SA7-S1

Het loopwerk is van Marantz zelf , de SACDM-1   ,   mooi te zien is dat het volledig van aluminium is incl de cd lade.

Dit loopwerk is vrijwel gelijk aan het loopwerk van de nieuwe SA11-S2 , niet te verwarren met de oude SA11-S1














Groeten  EDWIN  B


ziet er mooi uit
waar is het van afgeleid ? van een bestaand iets ? noem maar wat een plextor


John
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

MadVillain

Citaat van: Dennis E36 op april 09, 2009, 17:45:04
Morgenmiddag de CD14 ophalen. De klachten mbt het niet lezen van cdr's schijnt opgelost te zijn -> compleet nieuw loopwerk erin! Gelijk mijn SA7001 er op ingeruild en een mooi bedrag ervoor terug gehad. Ik ben happy HB hello pompom :-D

Nu nog Audio Physic Speakers en je naam naar Madvillain wijzigen   :wink: :wink: :wink: :wink:


Nu heb je echt een top set bij elkaar. Dat gaat echt heftig klinken.

Ben benieuwd naar je bevindingen. Kijken of je ongeveer hetzelfde ervaar als ik

cheese

hey dennis gefeliciteerd en laat even weten hoe het nklinkt


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Dennis E36

#44
Zo....de eerste uren zitten er op. Het is nu even wat minder leuk om muziek te luisteren aangezien 1 dc unit van mijn Tannoy's niet helemaal lekker klinkt. Na de recone wordt het weer volop genieten.

Maar.....wat ik nu alvast kan melden: WAT EEN RUST EN DETAIL zeg pompom hello
Ik wist dat het wel beter zou gaan worden tov de SA7001, maar het is nog beter dan dat ik had gehoopt!!!

1 minpuntje: ik heb een hier een cd liggen die zowel een cd-laag als een sacd-laag heeft. Deze kan de CD14 op de een of andere manier toch niet lezen, terwijl de cd17mkII deze wel leest...
Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp