Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

edwinvh

Ik ben al een paar weken aan het draaien met die dingen.
Ik ben er helemaal duizelig van  :-D

Het hoog en midden is inderdaad geen probleem.
Het is inderdaad een raar probleem, maar met de missions had ik hier geen problemen mee.
Wel zat hier de baspoort aan de achterkant inplaats van voor en onder.
Ook met de poorten had ik al getest.
Ik heb het opgegeven en laat ze maar langskomen.
Hoe meer ik ga proberen hoe meer ik er gek van wordt.
Ik hoop wel dat het is op te lossen, want anders gaat de nieuwe receiver en amp niet door.

Marjy

#61
Hallo ik ben nieuw op dit forum.
Ik zag deze topic over de focal luidspreker.
Ik ben zelf in het bezit geweest van de Chorus 716 S,705 S,CC70 S,SW 700 S een hele mooie en goeduitziende set,maar vond ik het geluid soms fel(schel) vooral bij zang speelde dat een rol.
Ben om deze reden sinds kort overgestapt op een andere luidspreker.

drees62

Citaat van: Marjy op juni 09, 2009, 20:15:42
Hallo ik ben nieuw op dit forum.
Ik zag deze topic over de focal luidspreker.
Ik ben zelf in het bezit geweest van de Chorus 716 S,705 S,CC70 S,SW 700 S een hele mooie en goeduitziende set,maar vond ik het geluid soms fel(schel) vooral bij zang speelde dat een rol.
Ben om deze reden sinds kort overgestapt op een andere luidspreker.

Hoi, welkom op dit forum en veel plezier.

Wat voor versterker had je op deze set aangesloten?

Marjy

#63
Dit was een Marantz sr 4500.

drees62

Dan denk ik dat je receiver misschien wel eens de oorzaak kan/kon zijn. Ik heb zelf de Focals (vorige serie) op een SR 4200 en een SR 5400 gehad. Maar je haalt er veel meer uit met een betere receiver, ik gebruik nu een SR 8001.
Overigens kan ik jou omschrijving van fel niet delen, misschien dat ook je kabel een rol speelt. Ik heb bijv een Kimber kabel geprobeerd, dit was geen goede match tussen mijn Marantz en de Focals.
Welke speakers/bekabeling heb je nu?

Citaat van: Marjy op juni 09, 2009, 21:22:05
Dit was een Marantz sr 4500.


Marjy

Aangezien dit mijn eerste set was en nog veel te leren had en heb,heb ik misschien een aantal zaken verkeerd aangepakt,zoals receiver en bekabeling.
Wat ik bedoel met fel/schel is dat het geluid ( hoog ) bij hogere volume onzuiver werd.

Ik heb nu de speakers van Acoustic Research de Status S40,Status S10 en de Staus sc2.
Ik liep per toeval tegen deze speakers (S40) aan. Deze speakers hebben mij overtuigd de Focal set weg te doen.
De kabels heb ik nu van van den Hul.Ook heb ik de overstap gemaakt naar de SR 8002! en ik moet zeggen dat dit wel een eennorm verschil op leverde.Ik ben er erg blij mee en zo ook op dit forum terecht gekomen.


dmeerpa

Kan er niet aan doen, maar telkens ik een foto van een Focal zie, moet ik denken aan de film 'Transformers'

Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

xander32

Citaat van: dmeerpa op juli 05, 2009, 16:05:30
Kan er niet aan doen, maar telkens ik een foto van een Focal zie, moet ik denken aan de film 'Transformers'


:-D wel goed gevonden  :schater:.

Ik vond de film TRANSFORMERS geweldig betreft de special effects - heb deze film destijds met de receiver op bijna full power gekeken HB.

Sander.

MadVillain

Ze lijken dan vooral op de Decepticons ipv de autobots  :roll:

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

HiFi gek

Die 826W ziet er inderdaad nogal eh futuristisch uit , vooral vanaf de bovenkant gezien .

Het is ook qua uiterlijk totaal niet mijn smaak , maar dat neemt uiteraard niet zijn klankkwaliteiten weg die ze zeker zullen hebben gezien de positieve reakties op het forum .
Ik heb ze zelf nog nooit beluisterd en tevens nooit gezien in het echt .



Groeten  EDWIN  B

dmeerpa

Ik heb ze wel al gehoord, toen ik een luistertest gign doen van de Sr8002. Waren inderdaad goeie speakers, al vrekies ik mijn Wharfedales  :-D

Nu de ruimtes mag ik niet gaan vergelijken. Maar ik vond het laag wel veel overheersen, iets wat met mijn Wharfedale opussen minder was. Sinds de firmware upgrade van de SR8002 is dat overheersend laag nu wel helemaal weg.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

WimPeu

Citaat van: dmeerpa op juli 05, 2009, 22:46:04
Ik heb ze wel al gehoord, toen ik een luistertest gign doen van de Sr8002. Waren inderdaad goeie speakers, al vrekies ik mijn Wharfedales  :-D



Was de 826W versie er toen al???
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op juli 06, 2009, 21:57:18
Was de 826W versie er toen al???

Volgens die site worden ze pas in sept uitgeleverd, misschien de gewone 826?
Lijkt er op dat dit model alleen voor Duitsland is uitgebracht, net zoals de 716W voor de Benelux.