Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

xander32

Marantz - Focal is wel een redelijke match hoor, maar wel een pittige (`t hoog).
In een niet te kale en harde ruimte zou het goed moeten komen.

Ben benieuwd.


Sander.

lo

Welkom hier en we zijn benieuwd naar je ervaringen als je ze eenmaal hebt. Je hebt natuurlijk weer wel een bepaalde gewenningsperiode alvorens er optimaal van te kunnen genieten.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Maurice

Mooie set, enne, welkom op dit forum!
Zoals je al gezien heb zijn hier erg veel mensen fan van Focal.
Belangrijkste les die ik uit je verhaal haal, is in elk geval dat het zeer belangrijk is om zelf te luisteren en je eigen voorkeuren te ontdekken. Je moet met je eigen oren luisteren en niet met die van een ander (en al helemaal niet die van een verkoper).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Joost_Bosmans

Morgen/overmorgen komen mijn Focals ebony hello
2x 816w
2x 806v
1x cc800
Dit icm Marantz 6005 en UD5005 HB
En BK XLS200 als sub.


Audessey Pro             Focal 816w   
Marantz SR7005         Focal CC700V
Marantz UD7006         Focal 806V
BK XLS 200 MK II

xander32

Citaat van: Joost_Bosmans op februari 17, 2012, 16:37:12
Morgen/overmorgen komen mijn Focals ebony hello
2x 816w
2x 806v
1x cc800
Dit icm Marantz 6005 en UD5005 HB
En BK XLS200 als sub.
Ik heb een deels identieke set gehad (speakers) - ga je vast veel plezier aan beleven.

Speeddemon

Ook Focal hier!  byebye

Al twijfel ik nog steeds heel erg tussen m'n 716V's houden, of voor de 816W's te gaan, te meer omdat ik die 716V's nog niet eens 2 maanden heb en Marktplaats is niet echt een succes voor wengé, is gebleken...

Heb de 816W's (in ebony=m.i. minder mooi) ook thuis kunnen testen en het is toch weer een (klein) stapje hoger.
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 20, 2012, 00:45:27
Ook Focal hier!  byebye

Al twijfel ik nog steeds heel erg tussen m'n 716V's houden, of voor de 816W's te gaan, te meer omdat ik die 716V's nog niet eens 2 maanden heb en Marktplaats is niet echt een succes voor wengé, is gebleken...

Heb de 816W's (in ebony=m.i. minder mooi) ook thuis kunnen testen en het is toch weer een (klein) stapje hoger.

hoger in prijs  :-D  maar zal het ECHT een meer waarde worden of ook een beetje ..... gehalte  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

JohnWx

Wat zal hij meer doen ? laag iets meer kan ook tegen werken


Rust is ook fijn  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Speeddemon

Citaat van: John Wx op augustus 20, 2012, 01:20:31
Wat zal hij meer doen ? laag iets meer kan ook tegen werken


Rust is ook fijn  :wink:
Het laag is juist een tikkie slanker bij de 816W, maar mids zijn wat voller/ronder en hoog iets rustiger, doordat het mid zo mooi aangevuld wordt. Effectief hebben ze nog steeds dezelfde tweeters, alleen andere filtering en filter-componenten.
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

JohnWx

Citaat van: Speeddemon op augustus 20, 2012, 09:42:43
Het laag is juist een tikkie slanker bij de 816W, maar mids zijn wat voller/ronder en hoog iets rustiger, doordat het mid zo mooi aangevuld wordt. Effectief hebben ze nog steeds dezelfde tweeters, alleen andere filtering en filter-componenten.

zie nu pas v of w in type  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

                                         MicroMega DUSON Lenovo NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

xander32

De 816 W vond ik meer in balans als speaker, meer 1 geheel dan diens V-broer.

Speeddemon

By the way, ik zag dat Drees62 in dit topic schreef dat hij de combi Kimber met Marantz en Focal geen succes vond.

Ben benieuwd wat ie dan wel een goeie speakerkabel vind en/of anderen vinden qua match met Focal?

@Xander32, had jij destijds Canare kabel toen je de 816W's had staan?
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

drees62

Citaat van: Speeddemon op augustus 23, 2012, 12:21:57
By the way, ik zag dat Drees62 in dit topic schreef dat hij de combi Kimber met Marantz en Focal geen succes vond.

Ben benieuwd wat ie dan wel een goeie speakerkabel vind en/of anderen vinden qua match met Focal?

@Xander32, had jij destijds Canare kabel toen je de 816W's had staan?

Ik had toen van den Hul CS-122 en Xindak (koper) kabel erop. Veel mooier dan de te heldere Kimber.
Nu speel ik al een tijdje met Cardas Crosslink, een heerlijke kabel die Xander32 ook nog steeds heeft.

Speeddemon

Citaat van: drees62 op augustus 23, 2012, 14:36:20
Ik had toen van den Hul CS-122 en Xindak (koper) kabel erop. Veel mooier dan de te heldere Kimber.
Nu speel ik al een tijdje met Cardas Crosslink, een heerlijke kabel die Xander32 ook nog steeds heeft.
@drees62, bedankt voor je reactie.
Welke Focals had je toen, en welk type Kimber kabel heb je erop getest?
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

xander32

Citaat van: Speeddemon op augustus 23, 2012, 12:21:57
By the way, ik zag dat Drees62 in dit topic schreef dat hij de combi Kimber met Marantz en Focal geen succes vond.

Ben benieuwd wat ie dan wel een goeie speakerkabel vind en/of anderen vinden qua match met Focal?

@Xander32, had jij destijds Canare kabel toen je de 816W's had staan?
Ik heb toen met Canare 4s8 en de Crosslink gespeeld; beiden deden het lekker :yes:.
Ter overweging; voor 1 x 2meter Crosslink betaal je net zoveel als voor 2 x 2 meter Canare 4s8 afgemonteerd ....