Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pietr

#270
Citaat van: marvin op juni 30, 2013, 22:38:02
Wat wil je er voor uitgeven dan?

Liefst veel voor weinig. Prijs per speaker max. 700 euro (min of meer). Dit is geen harde bovengrens. Onze installatie wordt overal voor gebruikt: tv-geluid, radio als achtergrond, film, documentaire, spellen en af en toe een mooie cd.



Citaat van: Zoldar op juni 30, 2013, 22:41:46
En wat zoek je qua sound?

Helder, gedetailleerd, verfijnd en het geluid moet loskomen van de speakers. Verder mooi laag (geen boem, boem) en ook bij laag volume al een mooie spreiding. En als kers op de taart graag ook dynamisch, maar ik weet niet of al deze eigenschappen verenigd kunnen worden in één speaker. Te weinig laag kan ik compenseren door een sub subtiel mee te laten spelen. Ik houd van muziek waarbij een vrouwenstem mooi naar voren komt.

Daarom twijfel ik of de Focal New Chorus 726 mijn speaker voor de komende jaren is. Ik denk dat ik beter af ben met KEF iQ90.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

JohnWx

Voor mij heet het nog JMlab  :-P
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

renes59

Citaat van: pietr op juli 01, 2013, 12:45:51
Liefst veel voor weinig. Prijs per speaker max. 700 euro (min of meer). Dit is geen harde bovengrens. Onze installatie wordt overal voor gebruikt: tv-geluid, radio als achtergrond, film, documentaire, spellen en af en toe een mooie cd.



Helder, gedetailleerd, verfijnd en het geluid moet loskomen van de speakers. Verder mooi laag (geen boem, boem) en ook bij laag volume al een mooie spreiding. En als kers op de taart graag ook dynamisch, maar ik weet niet of al deze eigenschappen verenigd kunnen worden in één speaker. Te weinig laag kan ik compenseren door een sub subtiel mee te laten spelen. Ik houd van muziek waarbij een vrouwenstem mooi naar voren komt.

Daarom twijfel ik of de Focal New Chorus 726 mijn speaker voor de komende jaren is. Ik denk dat ik beter af ben met KEF iQ90.
Als ik zo lees waar het aan moet voldoen zijn dit de luidsprekers die jij zoekt.
http://link.marktplaats.nl/689738524
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

Zoldar

Citaat van: pietr op juli 01, 2013, 12:45:51
Liefst veel voor weinig. Prijs per speaker max. 700 euro (min of meer). Dit is geen harde bovengrens. Onze installatie wordt overal voor gebruikt: tv-geluid, radio als achtergrond, film, documentaire, spellen en af en toe een mooie cd.



Helder, gedetailleerd, verfijnd en het geluid moet loskomen van de speakers. Verder mooi laag (geen boem, boem) en ook bij laag volume al een mooie spreiding. En als kers op de taart graag ook dynamisch, maar ik weet niet of al deze eigenschappen verenigd kunnen worden in één speaker. Te weinig laag kan ik compenseren door een sub subtiel mee te laten spelen. Ik houd van muziek waarbij een vrouwenstem mooi naar voren komt.

Daarom twijfel ik of de Focal New Chorus 726 mijn speaker voor de komende jaren is. Ik denk dat ik beter af ben met KEF iQ90.

Lijkt op wat ikzelf mooi vind en zoek in een speaker. Je zou je licht op kunne steken bij merken als Triangle en PMC.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

pietr

Citaat van: renes59 op juli 01, 2013, 14:43:52
Als ik zo lees waar het aan moet voldoen zijn dit de luidsprekers die jij zoekt.
http://link.marktplaats.nl/689738524
Bedankt voor de tip. Echter, ik ben geen B&W fan. Bovendien is de kleur niet goed.

Citaat van: Zoldar op juli 01, 2013, 14:45:56
Lijkt op wat ikzelf mooi vind en zoek in een speaker. Je zou je licht op kunne steken bij merken als Triangle en PMC.
Deze merken zijn me te exotisch. Ik zoek in eerste instantie bij de 'grote' merken. Morgen toch nog eens terug naar de winkel en opnieuw naar de Focals luisteren.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

Marantz 81

#275
Met wat je allemaal zou willen is een budget van 700 euro per speaker niet toereikend ,eerder het dubbelle

Zou eerder 2de hands gaan zoeken dan  :-)

Dit is wel een flinke speaker die de ruimte nodig heeft en goede versterker

http://link.marktplaats.nl/686171823   byebye

AndreC

Citaat van: pietr op juli 01, 2013, 16:40:04
Bedankt voor de tip. Echter, ik ben geen B&W fan. Bovendien is de kleur niet goed.
Deze merken zijn me te exotisch. Ik zoek in eerste instantie bij de 'grote' merken. Morgen toch nog eens terug naar de winkel en opnieuw naar de Focals luisteren.

Ik zou eens bij intosurround langs gaan in Eindhoven.

Daar hebben ze XTZ, Adam en nog veel meer.
Vooral de xtz schijnen heel goed te zijn ?

Nadat ik de keuken verplaatst heb en vloerverwarming ligt dan hoop ik dat er nog wat centjes over zijn dan ga ik voor de xtz 99.36mkII
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

pietr

Daar ben ik vorige week geweest, Andre. De speaker die ik op het oog had, was er niet. Ik ga voor zuilen en die van XTZ spraken me niet aan.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

AndreC

Citaat van: pietr op juli 01, 2013, 19:29:37
Daar ben ik vorige week geweest, Andre. De speaker die ik op het oog had, was er niet. Ik ga voor zuilen en die van XTZ spraken me niet aan.

Oke dat kan, klank is ja persoonlijk, ik zelf moet ook nog langsgaan, even hier druk nog met werkzaamheden na de verhuizing.
Dus of ze mij bevallen weet ik ja ook niet, zo op papier lijkt het me dan wel wat.

Wat was er dan wat niet beviel ? En voor welke was jij dan gegaan ?
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

pietr

Ik heb ze niet gehoord, maar een combi van info op het www en de looks waren voor mij de reden om ze niet op mijn lijstje te zetten.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

AndreC

Citaat van: pietr op juli 01, 2013, 19:36:33
Ik heb ze niet gehoord, maar een combi van info op het www en de looks waren voor mij de reden om ze niet op mijn lijstje te zetten.

Klopt, gaat niet alleen om klank natuurlijk, als ze niet bij de inrichting passen kan ik me voorstellen dat je ze niet neemt, zou ik ook doen.

Maar voor welke was je gegaan die er niet waren ?
(Woonkamer) Marantz SR7008, Dali Zensor 1 en 7, Dali SUB E12-F, Panasonic TX-P50VT50, AppleTV4, Synology DS212+.
(Slaapkamer) Samsung HT-D5200, Panasonic TX-P42ST50, AppleTV4.

Zoldar

Er blijft weinig niet exotisch over zo.

Ik zou zeggen van het populaire spul. Canton, klipsch, Jamo en bose.

Persoonlijk denk ik dat je te veel goede merken links laat liggen als je je focused op bepaalde merken. Hoe je vast aan je smaak en kies daar op uit.

Totem is een merk waar veel forum leden hier ergbveel plezier aan hebben. Zijn zeker speakers die mooi "imagen" en geen overdreven bass voortbrengen.

Probeer anders bij een meet en greet wat te beluisteren.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Marvin

Tannoy eyris met een DC.
Of als het interieur het toelaat een little red monitor.

pietr

Ik heb Tannoy Revolution Signature gehad en was daar erg tevreden over. Tannoy DC8T en Tannoy Precision 6.4 vind ik ook geweldig klinken, maar die vind ik te duur en te veel van het goede voor mijn Denon 3313. Van mijn vrouw mag ik ze kopen, maar ik vind het een brug te ver. Vergelijk het met een dikke Volvo om alleen maar in het dorp rond te rijden. Ik blijf twijfelen, dus ik denk dat ik morgen gewoon een setje iQ90 en evt. Een setje iQ70 als surroundspeakers haal. Dan hoef ik ook geen stands te nemen voor iQ30/iQ10. Of twee eitjes als achterspeakers, kan ook nog. Ik heb dan wel een ander probleem, de center (iQ60) is breder dan 50 cm en de kast waarin de center moet komen, heeft compartimenten van 50 cm. Daarvoor in de plaats wil ik dan de center uit de C-serie nemen (2 units van 130 mm en de tweeter van 19 mm). Als ik deze set over een paar jaar weer wil vervangen, kost het me de kop niet.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

Marantz 81

Ik zou de Focal 826 V  :yes: nog even naast de Kef IQ90 beluisteren