Het Focal eigenaren topic

Gestart door HiFi gek, maart 04, 2009, 21:49:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jba

Goedemiddag,

Sinds kort probeer ik mij wegwijs te maken in de audiofiele wereld en ik ben erachter gekomen dat dat niet meevalt.Ik ben naar een speciaalzaak gegaan en heb mij daar voor laten lichten over het hoe en wat.Begin bij de luidsprekers was het eerste advies.Zo gezegd zo gedaan en na een aantal luistersessies, de laatste met alleen maar boxen van Focal 816V,816W en de 826, erachter gekomen dat de laatst genoemde erg mooi klonk.De boxen werden aangestuurd door een Block versterker (v100).
Nu komt mijn punt.Het geluid was echt supermooi met de Block maar de gevestigde merken blijven door mijn hoofd spoken, denon onkyo en marantz.Heeft iemand ervaring met een marantz versterker icm de focal chorus 826? De ene versterker is de andere niet maar is het wel zo dat een bepaald merk altijd wel eenzelfde klank heeft?
Misschien kan iemand mij wat verder helpen. Alvast bedankt

ringlord

@jba : heb je ondertussen al iets gekocht ?
Ik heb de Focal 816W in bestelling en twijfel nog om een Marantz SR-6007 of 7007 te kopen.
Als sub kijk ik naar de www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XXLS400FF.htm
Het kan ook nog een Yamaha receiver worden.

Nelson1987

#257
Ik heb de 836v als fronts, heb de 816w ook beluisterd en moet eerlijk zeggen dat het klankbeeld een tikje beter is dan de 836,  maar ben toch gevallen voor de 3 bass drivers in de 836   :lol:

Ik heb een onkyo receiver. De 906.   Maar wil binnenkort een marantz gaan beluisteren, en dan beoordelen wat beter klinkt.  Mijn huidige receiver is ook al 3 jaar oud

Speeddemon

Citaat van: ringlord op oktober 10, 2012, 17:00:38
@jba : heb je ondertussen al iets gekocht ?
Ik heb de Focal 816W in bestelling en twijfel nog om een Marantz SR-6007 of 7007 te kopen.
Als sub kijk ik naar de www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/XXLS400FF.htm
Het kan ook nog een Yamaha receiver worden.
Je zou kunnen overwegen een simpeler receiver te kopen met een pre-out, en er een veel betere stereo-amp bij te kopen met een power-amp input, en zodoende je fronts aan te sturen.

Ik heb trouwens zelf de XXLS400DF, fijn sub(je) icm m'n Focals. Kostte wel even tijd om hem goed af te stellen, aangezien de dB meters uitverkocht waren en ik alles op gehoor heb moeten doen.
Marantz CD6004 | Logitech Squeezebox Touch-->Atlas Equator MKII-->Rega Brio-R-->Kimber 4VS-->Focal 816W

'78 Marantz set:
2100 Tuner | 5030B Cassette Deck | 1122DC Stereo Amp + CD6002 ('09) + Technics SL1401

Dirk

Heeft iemand ervaring met de match tussen Marantz PM en de Chorus 706 / 806 of 807 (monitor)?
De Focal Chorus 706V staat nl te koop op MP voor 220 euro ..
1122DC, KEF LS50, Chord Odyssey 2

Janver

Als jij het geluid van de Focals goed vind, zal het goed samen gaan.
Hier kan uw reclame staan!

Bokkiwokkie

Na lange tijd afwezig ben ik weer terug op dit forum.

Ik heb "eindelijk" mijn Focals 836V besteld. Iemand al ervaring met deze mooie speaker?

Gr


Bokkiwokkie

pietr

Gisteren heb ik een set Focal New Chorus 726 besteld in de kleur zwart. Op laag volume was het geluid dynamischer, grootser dan bij veel andere beluisterde speakers. Op hoog volume werd het wel opdringeriger, maar ik luister nauwelijks muziek op hoog volume. De andere speaker die overbleef was KEF iQ90. Het geluid van KEF was net wat ieler, maar toch ook erg mooi. Na het bestellen van de speakers heb ik dit topic eens doorgelezen en ik kom tot de conclusie dat de Focals geen onverdeeld succes zijn. Nu ben ik toch weer aan het overwegen om de bestelling te wijzigen, te meer daar ik een woonkamer heb waar de lage tonen volgens mij redelijk snel voor minder prettige effecten zorgen.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

Zoldar

Mag je ze thuis eerst beluisteren? Zou ik eerst doen. Niemand kan voor jou je smaak bepalen.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

WilliamB

Citaat van: Zoldar op juni 30, 2013, 12:25:15
Mag je ze thuis eerst beluisteren? Zou ik eerst doen. Niemand kan voor jou je smaak bepalen.
Helemaal mee eens. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

pietr

De verkoper dacht in zoverre met me mee dat er in ieder geval een oplossing wordt gevonden als de Focals niet bevallen. Dat betekent ruilen tegen andere speakers. Ik ga dinsdag nog even terug en dan nogmaals luisteren.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

Marantz 81

Focal klinkt echt wel goed hoor alleen de tweeters hebben een scherp randje

Persoonlijke smaak wat je mooi vindt , in die prijsklassen zou ik kiezen voor een monitor audio RX6  byebye

pietr

RX6 heb ik gehad. Deze Engelse speaker is not my cup of tea. Tannoy wel, maar de Precision en Definition zijn te duur. KEF is dan het betaalbare alternatief. I.v.m. moeilijke plaatsing zoek ik een speaker met reflexpoort aan de voorkant of een gesloten systeem.
Denon AVR1912 - Denon 1611UD - Tannoy Revolution Signature DC6T

Marvin

Wat wil je er voor uitgeven dan?

Zoldar

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden