Citaat van: joep op januari 26, 2007, 17:58:51
Koop ik nu tweedehands voor 300 euro de kwaliteit van een versterker van 3500 euro in de winkel om de hoek?
Daar ging het mij alleen maar om.
Ehhh, zo'n vergelijking gaat niet echt op, maar voor veel minder geld kun je tweedehands veel beter klinkend kopen.
Zelf heb ik na vele versterkers beluisteren al bijna besloten om toen nieuw een PM8000 te kopen, die volgens mij toen 1600 gulden kostte. Totdat ik tweedehands voor iets meer geld een PM-95 tegen het lijf liep, waar de PM-8000 niet aan kan tippen.
Ga je uiteindelijk verder luisteren (je wilt wel een keer upgraden), blijkt gewoon dat je ?4000 moet uitgeven, wil je uberhaupt qua kwaliteit er niet op achteruit gaan
Dus ja, als je omgerekend ?800 uitgeeft, kun je dit soms (in mijn geval) vergelijken met ?4000 nieuw.
Qua puntentelling in de bladen kun je werkelijk niets. Niets is zo persoonlijk als smaak, dus je moet om een goede waardering te kunnen geven moet zeker diverse recensenten hebben met allen een afwijkende smaak om iets te beoordelen. Tegelijkertijd moet je het component in meerder setups plaatsen, aangezien matching ongelooflijk belangrijk is.
Ik weet nog wel iemand die allergisch is voor hoge tonen. Veel speakers en versterkers vielen af, omdat deze te fel blijken te zijn. Uiteindelijk heeft hij zijn ideale speakers gevonden, lyrisch was hij. Maar wat bleek: de tweeters waren defect