De set van JoWa

Gestart door jowa, februari 12, 2009, 19:15:16

Vorige topic - Volgende topic

jowa

Geen HD, het is een AVI van 1.2 GB.
VLC wordt door Firefox gebruikt.
Zo even kijken hoe de kwaliteit is via IE9.

jowa

Zit nu Tinker Tailor Soldier Spy te kijken in MKV formaat.
MKV van 8 GB met een resolutie van 1920 x 816 gaat prima.
Download usage is nu zo'n 10% van 78 Mb wifi verbinding, dus zo'n 7-8 Mbps.

Cornelis1921

Citaat van: jowa op september 10, 2012, 23:10:21
Zit nu Tinker Tailor Soldier Spy te kijken in MKV formaat.
MKV van 8 GB met een resolutie van 1920 x 816 gaat prima.
Download usage is nu zo'n 10% van 78 Mb wifi verbinding, dus zo'n 7-8 Mbps.
Dat is netjes, niet zo'n zware belasting van je verbinding. En dat in bijna HD-formaat. Toppie! hello pompom
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

@#$%@# Kleine meid heeft één van luidsprekers omgegooid, omdat ze bij een plant wilde komen om daar aarde uit te gooien. Had even zin in violent1
Tot tien geteld en haar verteld dat ze niet meer aan papa's luidsprekers mag komen.
yeah right, gaat dus wel gebeuren. Heb je nu eenmaal met uksters van bijna twee....

De schade opgenomen en op het eerste gezicht valt het mee.
Op het tweede gezicht  nopompom
De onderplaat van de luidspreker blijk een klap te hebben gekregen  :cry:. Raar, want ik had verwacht dat de bovenkant of de units schade zou hebben, gelukkig niet.
Ze spelen ook nog goed ( pompom)

Gelijk maar een vraag ingeschoten bij Xanadu wat mogelijk reparatie en overspuiten van de luidsprekers gaat kosten.
Ook maar gevraagd wat bredere basisplaten gaat kosten.

Zal wel een lieve cent gaan kosten. De vrouw al aan het inmasseren dat er mogelijk (afhankelijk van de reparatiekosten) andere luidsprekers komen tegen Kerst  :angel:

Ik vind dit wel wat  :kwijl:  Sonus Faber Venere 2.5

lo

Dat is balen Joost  nopompom
Maar goed dat heb je met die kleine mensjes hè...
In dat kader vraag ik me af of het verstandig is om naar nieuwe luidsprekers om te zien, ik kan me voorstellen dat er in de toekomst nog wel eens een keer iets mis zal gaan. Misschien verstandig om je huidige speaker met wat "kunst en vliegwerk" weer het aanzien waard te maken en een eventuele aankoop van anderen nog "even" uit te stellen?
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

WimPeu

Gewoon zoiets kopen...duwt een volwassen rugby pro nog niet om.. :-D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

jowa

Wow, wat een luidsprekers   :-o
Die kleine kennende, die drukt overal haar luierkont tussen, dus dat zal ze ook wel omkrijgen  clown1
Sta soms verstelt over hoeveel doorzettingsvermogen zo'n ukster heeft.

@lo, vandaar dat ik contact hebt gezocht met Xanadu voor herstel van de kast en een bredere voetplaat  :-)
En natuurlijk gelijk gevraagd wat de kosten zijn voor het reviseren van het filter, is ook al weer zo'n 15 jaar oud, en mooie WBT luidspreker terminals  :angel:

xander32

Citaat van: jowa op november 05, 2012, 16:11:33
Wow, wat een luidsprekers   :-o
Die kleine kennende, die drukt overal haar luierkont tussen, dus dat zal ze ook wel omkrijgen  clown1
Sta soms verstelt over hoeveel doorzettingsvermogen zo'n ukster heeft.

@lo, vandaar dat ik contact hebt gezocht met Xanadu voor herstel van de kast en een bredere voetplaat  :-)
En natuurlijk gelijk gevraagd wat de kosten zijn voor het reviseren van het filter, is ook al weer zo'n 15 jaar oud, en mooie WBT luidspreker terminals  :angel:

Zoals een bekende filosoof al zei; elk nadeel heeft zijn voordeel ... Of was dat nou juist andersom :-D.

jowa

Antwoord gehad van Xanadu, herstel van de kast valt nog mee qua prijs.
Alle extra's inclusief herstel kast gaat al snel richting de €1400  :-o
Is er echter ook schade aan de units, ga je er niet blij van worden  :no:

Nog eens goed inventariseren wat er aan schade is en alleen het hoogst noodzakelijke er aan laten repareren.
Gelukkig heb ik de dozen nog, dan neem ik ze mee op transport naar IJsselmuiden /Kampen.
Kan de maker zelf in gaan schatten wat de herstelkosten worden.

Pfff, even een nachtje over slapen  :gaap:.

xander32

Citaat van: jowa op november 05, 2012, 17:01:45
Antwoord gehad van Xanadu, herstel van de kast valt nog mee qua prijs.
Alle extra's inclusief herstel kast gaat al snel richting de €1400  :-o
Is er echter ook schade aan de units, ga je er niet blij van worden  :no:

Nog eens goed inventariseren wat er aan schade is en alleen het hoogst noodzakelijke er aan laten repareren.
Gelukkig heb ik de dozen nog, dan neem ik ze mee op transport naar IJsselmuiden /Kampen.
Kan de maker zelf in gaan schatten wat de herstelkosten worden.

Pfff, even een nachtje over slapen  :gaap:.
Wel een serieus bedrag, maar niet laten repareren is ook geen optie ... Voor de toekomst zal een vakkundig gerepareerde speaker welke tevens is geupgraded, de verkoop bespoedigen :yes:.

Paul

Ken de kleine lettertjes van je inboedel verzekering niet, is daar geen mouw aan te passen ?  :roll:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

jowa

Hmmm, goed idee  :yes:. Is even gaan checken.

Cornelis1921

Citaat van: WimPeu op november 05, 2012, 16:00:03
Gewoon zoiets kopen...duwt een volwassen rugby pro nog niet om.. :-D

Ik zou dan willen zeggen: Neem een seizoesabonnement op een concertzaal. Goedkoper en dan echt "the real thing". ;-) :angel:
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *

jowa

Met wat jij aan cd's uitgeeft kan je die seizoenskaart makkelijk betalen  :evil:

On topic: ik ga een afspraak maken om met de luidsprekers naar Xanadu te gaan en daar te beslissen over wat ik laat doen aan de kasten. Er komt wel een bredere plaat onder de speakers tegen omvallen.

Gisteravond nog lekker muziek geluisterd en ben te vreden met de huidige set-up. Ik mis de Densen set niet.

cz79

Kun je niet zelf wat fabriceren met granieten tegels o.i.d?