Set van Madvillain / Update Pagina 8

Gestart door MadVillain, februari 10, 2009, 23:13:06

Vorige topic - Volgende topic

MadVillain

In 2006 had ik van mijn vader oude Celestion Ditton 44 speakers gekregen die gemodificeerd waren. Het was een enorme verbetering tov de oude philips speakers wat ik al meer dan 10 jaar in gebruik had.

Door deze speakers is eigenlijk het hifi virus ingeslagen! Deze speakers had ik een maand of 3 aangesloten aan een simpele sony dolby pro logic versterker.

Uiteindelijk nog een set Celestion ditton 44 speakers gekocht om met een Marantz sr4600 surround te draaien. Tijdens een film was het geluid echt te gek! Lage tonen gingen echt heel diep. Ik had eigenlijk niet eens een sub nodig.

Maar 90% van de tijd luister ik muziek. Dus overgestapt naar een Marantz pm4400 omdat het geluid van Marantz mij wel beviel.
Al die tijd had ik een simpel instap cd spelertje van Sony in gebruik.

Nog in 2006 de Celestions vervangen voor B&W 601s3 omdat ik de ruimte even niet had voor de speakers. Waardoor het wat aandachtiger luisteren naar muziek werd aangewakkert.

In 2007 de PM4400 vervangen voor de pm7001 en de sony cd speler werd vervangen voor de sa7001.
Een half jaar later werd de pm7001 alweer voor de pm17 vervangen. En binnen een korte tijd de sa7001 voor de cd17ki.

B&W 601s3 werden vervangen voor de B&W 805n, en die werden weer vervangen voor de Audio Physic Virgo 2.
De cd17ki werd in een korte tijd alweer vervangen voor de cd14 en de pm17 voor de pm16.....
En dit alles in een relatief korte tijd!  :roll:

Nu ben ik er wel even klaar mee. Het klinkt nu heel erg ruimtelijk, analytisch en transparant.
Misschien dat ik de pm16 toch nog ga vervangen voor een pm14 omdat ik de cd14 dan gebalanceerd kan aansluiten, maar of dat nou zo'n verbetering zou zijn?

[update 23-9-2009]

Zoals aandachtige forumbezoekers misschien al weten heb ik van een medeforummer de Marantz PM95 gekocht. En tussentijds ben ik ook nog eens op mezelf gaan wonen. Met als gevolg nog meer ruimte voor mijn speakers  :lol:

Ik ben toch maar niet voor de PM14 gegaan omdat er nog steeds idiote hoofdprijzen voor wordt gevraagt. De pm16 was iets te mak in het laag naar mijn gevoel. En toen zag ik de advertentie van de PM95 staan waardoor het weer is gaan kriebelen :D
Het laag van de PM95 is detailrijk en ook iets meer aanwezig. Hij heeft een warme klankkarakter en het geluid is stukken meer gecentraliseerd. Dus nog betere plaatsing van stemmen/instrumenten.
Je merkt ook dat hij de speakers nu echt met gemak aanstuurt.

Nieuwe foto's 23-09-2009:

Zeer aan te raden upgrade (belgisch hardsteen 40x40x4) Met speciaal geboorde gaatjes om de spikes kwijt te kunnen zodat de speaker niet kan verschuiven:

De draaitafel die nog steeds staat te popelen om te spelen! En ik heb jammer genoeg geen Phomo versterker op de PM95:

Jammer dat dat plaatje erop zit. Want dat was de aller eerste eigenaar (begin 1980)

Linker witte kabel is een kleine tweak om de speler te aarden:

Laatste sfeerfoto waar de kabelbrij goed te zien is  :lol:. Moet nog een manier vinden om dat netjes weg te werken.

[update] 6-11-2009

Het is definitief! De cd14 is net verkocht aan een forumlid. En ik heb nu de CD11LE als vervanger. Persoonlijk vind ik hem nog een stapje hoger qua detail en nog meer diepte.

[update] 12-1-2010

Eindelijk hangen er gordijnen:

By leroyf at 2010-01-12

MadVillain

[/URL]

Tuinslang als ls bekabeling

WimPeu

Dat ziet er erg mooi uit zeg. Wat kun je hier van zeggen. Stereo zoals stereo moet zijn. Klasse  notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Snow

Mooi Leroy. Die 16 is een aardige versterker :wink: Mooie stereoset.

BernHardN

mooie set en speakers ook  :kwijl:

Marantz 81

prachtige set zeg  :kwijl:

bijzondere speakers ook  :yes:  wat heeft die enorm dikke isolatie om de speaker kabels voor nut ?

cheese

Hallom Mad,

erg mooie set...petje af.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

Citaat van: Marantz 81 op februari 12, 2009, 21:52:53
prachtige set zeg  :kwijl:

bijzondere speakers ook  :yes:  wat heeft die enorm dikke isolatie om de speaker kabels voor nut ?

Vraag ik mij ook af  :lol:.

Ze klinken iig erg goed. Als je deze kabels voor een fijn prijsje kan kopen....Het waren toen zowat 1 van de beste van MIT, 1e uitvoering van the Shotgun zonder die netwerkkastjes. Dat kwam een versie later.

Thanks voor jullie leuke reacties!

Maurice

Had het elders al eerder gezegd, maar echt een nette set!  Qua opstelling natuurlijk ideaal, zo vrij van alles.
Maar die platenspeler verdient wel draaiuren  nonono
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantz 81

ow  :lol:  zal wel met interventie te maken hebben dan

heb precies dezelfde zolder kamer als jou  :yes: alleen bij mij zitten er gipsplaten over allen balken met 12 cm islotie erachter

veel luisterplezier nog  hello

gerard

Nette set, staat zo best wel mooi die goudkleur.
Mooi ruim zo op zolder, maar heb je dan ook last van vreemde reflekties ivm die balken en schuin dak of is het juist goed zo?

Op één van de foto's zie ik kurk rond je speaker units, op een andere weer niet.
Testje/tweak? werk het?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

MO

Zekers een hele mooie set en ben het met maurice eens: draaien met die speler!  pompom
bla

HiFi gek

Kijk , dit is nou een prachtige set .
Een geweldig mooie inrichting , zo te zien op je zolder .
Het champagne goud kleurige van de versterker en de cd speler steekt mooi af .
De boxen zijn erg mooi van design , het design heeft wel wat weg van OPERA speakers uit Italië .
De platenspeler ziet er ook geweldig uit en zal ook wel zo klinken .

Groeten  EDWIN  B

Totofan

Ja echt een mooie set, de speakers zien er indrukwekkend uit zullen wel fantastich klinken HB
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next