Kleine update. Het mooie van langzamerhand helemaal tevreden zijn met je hardware is dat ik nu eindelijk de puntjes op de i kan gaan zetten. Door mijn zoektocht naar het HT/Stereo nirwana de afgelopen jaren kwam ik daar gewoon nooit aan toe. Dus zijn we eindelijk aangekomen bij het heetste hangijzer van Hifi in het algemeen....de bekabeling.

Ik heb de laatste jaren wel eens hier en daar wat geëxperimenteerd met wat 'highend' kabels maar echte verschillen kon ik eerlijk gezegd nooit waarnemen. Toch wil ik graag om onverklaarbare redenen mijn inmiddels redelijk prijzige set van nette kabels voorzien. Nu kan ik op bv MP zo nu en dan een leuke kabel gaan scoren maar uiteindelijk gaat het dan een ratjetoe van merken en 'klankkleuren' worden. Je set is zo goed als je zwakste schakel zeggen ze. Daar vanuit redenerend ben ik gaan kijken wat haalbaar is voor mij om de boel van 1 merk kabels te voorzien. Omdat ik dan nogal wat kabels nodig ben is het handig dat het kabels worden die ik ook nieuw kan betalen zodat ik niet jaren moet gaan wachten op die ene set die maar niet 2ehands voorbij komt. Vandaar dat naar Supra ben gaan kijken. Nieuw goed betaalbaar, compleet assortiment en je kunt er toch vrij ver in gaan wbt 'highend'

Wat ben ik nodig? 5 sets XLR, 1 set RCA, 1 75 ohm coax, 5 netkabels, 4 Cat 7, 4 sets speakerkabels (Bi-Amp opstelling) . Al met al een behoorlijke partij die ook behoorlijk in de papieren gaat lopen.

Inmiddels in bezit: 4 LoRad 2.5 netkabels. 3 via MP voor een mooie prijs kunnen kopen en nieuw gekocht. 1 setje Sword-IXLR dat is het topmodel van Supra (nieuw €600,-

) en heb ik voor een hele mooie prijs 2ehands over kunnen nemen. 1 Trico 75 Ohm coax en 1 setje EFF-IXLR voor tussen de voor en eind versteking nog 3 setjes te gaan. Denk dat ik die ook nieuw ga kopen binnenkort. De 4 Supra Cat7 kabels staan in bestelling en verwacht ik komende week binnen te krijgen. Of het inmiddels beter klinkt kan ik met de beste wil van de wereld eigenlijk niet zeggen maar voor mijn gevoel wel en het geeft hoe raar misschien een gevoel van dat de set af is. Af in de zin van als er volgend jaar of later een nieuw model Pre komt die echt wat meer snufjes heeft waarvan ik het leuk vind om te hebben/gebruiken dan gaat die move natuurlijk gewoon gezet worden. Klankmatig verwacht ik niet veel meer te kunnen verbeteren.
Voorlopig ben ik dus nog wel even met kabeltjes in de weer. Als dat eenmaal op orde is ga ik naar een mogelijkheid kijken om boven een dedicated luisterruimte te kunnen inrichten. Misschien wel weer met wat Marantz gear!!

Wat foto's van het net:
Supra Sword-IXLR

EFF-IXLR

LoRad 2.5

Cat7