(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

drees62

#135
Nu de monoblokken van Audio Analogue verkocht zijn was het tijd om de shortlist van geïntegreerde versterkers met HT bypass er maar weer eens bij te pakken.

Hier stonden op:
- Marantz PM 15 S2
- Musical Fidelity A5
- Musical Fidelity A5.5
- Cambridge Audio Azur 840A v.2 
- Classé CAP-151 

Ik ben serieus bezig geweest met de Classé, helaas reageerde deze verkoper niet op mijn email (-s) en dan ben ik er heel snel klaar mee. De MF A5 heb ik bij Sander gehoord en klonk errug fraai in combinatie met de Ushers. Helaas op dit moment niet (voor een fatsoenlijke prijs) 2e hands aan te komen, net als de MF A5.5
De Cambridge (weliswaar voor- en eindbak) vond ik bij de laatste Meet & Greet bij Wim in mijn optiek wat te fris klinken met de Ushers. Heel mooi maar net niet mijn ding.
Daarbij komt dat ik toch een Marantz-fan blijf en de PM 15 S2 een weekje uit heb mogen proberen in mijn eigen set en daar gelijk weg van was. Na lang onderhandelen over de korting op een nieuwe is het zover, deze gigant staat nu in mijn set (in) te spelen.

Vanaf het eerste moment was ik verliefd op de muzikaliteit die deze versterker in zich heeft. En die HT-schakeling is subliem, één druk op de knop en hij fungeert als eindversterker op de fronts in mijn HT set. Door deze optie kwam ik ook niet in de verleiding nog te gaan buurten bij een PM 11 of zo, die heeft nl. die knop niet  :-P


xander32

Hey Andre, gefeli met deze mooie upgrade!
Ik kom graag een x deze versterker aan de tand voelen  :yes:.


Sander.
Citaat van: drees62 op november 18, 2010, 18:41:29
Nu de monoblokken van Audio Analogue verkocht zijn was het tijd om de shortlist van geïntegreerde versterkers met HT bypass er maar weer eens bij te pakken.

Hier stonden op:
- Marantz PM 15 S2
- Musical Fidelity A5
- Musical Fidelity A5.5
- Cambridge Audio Azur 840A v.2 
- Classé CAP-151 

Ik ben serieus bezig geweest met de Classé, helaas reageerde deze verkoper niet op mijn email (-s) en dan ben ik er heel snel klaar mee. De MF A5 heb ik bij Sander gehoord en klonk errug fraai in combinatie met de Ushers. Helaas op dit moment niet (voor een fatsoenlijke prijs) 2e hands aan te komen, net als de MF A5.5
De Cambridge (weliswaar voor- en eindbak) vond ik bij de laatste Meet & Greet bij Wim in mijn optiek wat te fris klinken met de Ushers. Heel mooi maar net niet mijn ding.
Daarbij komt dat ik toch een Marantz-fan blijf en de PM 15 S2 een weekje uit heb mogen proberen in mijn eigen set en daar gelijk weg van was. Na lang onderhandelen over de korting op een nieuwe is het zover, deze gigant staat nu in mijn set (in) te spelen.

Vanaf het eerste moment was ik verliefd op de muzikaliteit die deze versterker in zich heeft. En die HT-schakeling is subliem, één druk op de knop en hij fungeert als eindversterker op de fronts in mijn HT set. Door deze optie kwam ik ook niet in de verleiding nog te gaan buurten bij een PM 11 of zo, die heeft nl. die knop niet  :-P

WimPeu

We wisten het natuurlijk wel al. Gefeliciteerd Andre veel plezier er mee. Als ik weer eens in Enschede ben  :wink: kom ik graag even luisteren!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Andre gefeliciterd met de mooie aankoop EN : TTIWWP
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Gefeliciteerd André. Mooi spul man. pompom
Veel luister plezier toegewenst.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Marantz 81

JAAA  mooi  :yes: pompom

Gefeliciteerd met deze zeer fraaie versterker en veel luisterplezier  byebye

jowa

Was eerst erg verrast dat je die mooie mono blokken wegdeed  :-o
Lees nu dat je overgestapt ben op de PM-15S2 en dat deze heel goed bevalt  pompom

Blijkt dus wel mogelijk om terug te gaan van losse eindversterkers naar een integrated, leuk om te lezen.

Heel veel luisterplezier in stereo en bij jouw natuurlijk ook in meerkanaals  hello

drees62

Citaat van: xander32 op november 18, 2010, 19:17:22
Ik kom graag een x deze versterker aan de tand voelen  :yes:.

Sander.

Citaat van: WimPeu op november 18, 2010, 19:27:52
Als ik weer eens in Enschede ben  :wink: kom ik graag even luisteren!!

Jullie zijn natuurlijk zeer welkom!

Citaat van: jowa op november 18, 2010, 22:36:26

Blijkt dus wel mogelijk om terug te gaan van losse eindversterkers naar een integrated, leuk om te lezen.


Deze Marantz doet qua eindversterking niet onder voor de monoblokken, denk zelfs dat het nog wat beter is.
Maar het grote verschil zit 'm in het voorversterkergedeelte van deze PM15. Nu staat ook het geluid op stereogebied op een hoger niveau. Daarvoor speelde ik natuurlijk met de voorversterker van de SR 8001; niet slecht hoor maar dit is gewoon beter.

Verder dank allen! Echte foto's volgen nog ;-)

minguel

Hoi Drees,

Gefeliciteerd en veel luisterplezier, mooie speler :wink:.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

drees62

Citaat van: minguel op november 18, 2010, 23:26:35
Hoi Drees,

Gefeliciteerd en veel luisterplezier, mooie speler :wink:.

Dank je, en jij kan het weten  :-D

drees62

Citaat van: Stadium III op november 18, 2010, 19:42:47
Andre gefeliciterd met de mooie aankoop EN : TTIWWP

Er staat toch een fotootje bij?  :wink:

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Vlearmoes

Citaat van: Stadium III op november 19, 2010, 07:36:19
Is niet afdoende

André wil ook dat je eerst  live komt kijken naar deze prachtige upgrade  :kwijl: :kwijl: :angel:
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v

thepioneer

hey Andre,

toch de kogel door de kerk :). Ik had bij Wim natuurlijk al gehoord wat je plannen waren. De grootste winst zit hem denk ik in de voorversterking die nu beter is als daarvoor. Zelf ken ik alleen de s1 en die vond ik te kil klinken.

Ik ben blij dat je tevreden bent :) Ik kom ook eens jou be tweeters eens beluisteren :)

grts Ronald
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

drees62

Citaat van: thepioneer op november 19, 2010, 18:57:41
hey Andre,

toch de kogel door de kerk :). Ik had bij Wim natuurlijk al gehoord wat je plannen waren. De grootste winst zit hem denk ik in de voorversterking die nu beter is als daarvoor. Zelf ken ik alleen de s1 en die vond ik te kil klinken.

Ik ben blij dat je tevreden bent :) Ik kom ook eens jou be tweeters eens beluisteren :)

grts Ronald

Je bent van harte welkom Ronald! Neem event. Wim lekker mee en ik zal een Grolschje  (Amstel voor Wim  :-D) uit de plaatselijke fabriek koud leggen!
Misschien kan ik tegen die tijd ook wel een setje Diamond tweeters te leen krijgen van Karel, kunnen we eens kijken luisteren of dat nog verschil maakt. Ze schijnen nl. onderweg te zijn naar Nederland maar wanneer die (stoom-) boot aankomt?

Overigens lees ik vaak dat de S1 juist warmer/wolliger zou klinken. Maar ik vind de S2 in ieder geval heel goed matchen met de Usher's. I'm a happy  man :-D