Nu de monoblokken van Audio Analogue verkocht zijn was het tijd om de shortlist van geïntegreerde versterkers met HT bypass er maar weer eens bij te pakken.
Hier stonden op:
- Marantz PM 15 S2
- Musical Fidelity A5
- Musical Fidelity A5.5
- Cambridge Audio Azur 840A v.2
- Classé CAP-151
Ik ben serieus bezig geweest met de Classé, helaas reageerde deze verkoper niet op mijn email (-s) en dan ben ik er heel snel klaar mee. De MF A5 heb ik bij Sander gehoord en klonk errug fraai in combinatie met de Ushers. Helaas op dit moment niet (voor een fatsoenlijke prijs) 2e hands aan te komen, net als de MF A5.5
De Cambridge (weliswaar voor- en eindbak) vond ik bij de laatste Meet & Greet bij Wim in mijn optiek wat te fris klinken met de Ushers. Heel mooi maar net niet mijn ding.
Daarbij komt dat ik toch een Marantz-fan blijf en de PM 15 S2 een weekje uit heb mogen proberen in mijn eigen set en daar gelijk weg van was. Na lang onderhandelen over de korting op een nieuwe is het zover, deze gigant staat nu in mijn set (in) te spelen.
Vanaf het eerste moment was ik verliefd op de muzikaliteit die deze versterker in zich heeft. En die HT-schakeling is subliem, één druk op de knop en hij fungeert als eindversterker op de fronts in mijn HT set. Door deze optie kwam ik ook niet in de verleiding nog te gaan buurten bij een PM 11 of zo, die heeft nl. die knop niet