(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Shepherd Moon

Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

lo

Citaat van: drees62 op juni 15, 2010, 15:04:36
Klopt helemaal, volgende week zaterdag (26 juni) gaat het gebeuren. Toine komt dan langs voor uitleg, meting en advies. Ik zal hier wel berichten over de opgedane ervaringen.

En, en. Hoe is het gegaan vandaag?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: lo op juni 26, 2010, 17:44:26
En, en. Hoe is het gegaan vandaag?

groet,

lo

Toine is tegen 4 uur weer vertrokken en heeft veel informatie gegeven en natuurlijk metingen verricht. Met name de zgn RT60-meting (nagalmtijd) verstrekt veel informatie (aan hem) waar de event. problemen zitten en over hoe een en ander aan te pakken.
Samenvattend kan worden gesteld dat ik uiteraard problemen heb met de akoestiek (anders had in Toine niet laten komen) maar dat deze (relatief eenvoudig) zijn op te lossen. Volgens Toine viel het alleszins mee. Nagalmtijd is over het hele frequentie gebied wat te hoog (met name in het laag). Binnenkort krijg ik het volledig uitgewerkte advies van Toine met daarin voorstellen voor diverse aanpassingen.  We hebben nog even zijn diffusors uitgeprobeerd tussen de speakers op de achterwand en het was al verbazend wat dit bracht aan plaatsing en definitie, terwijl het zonder toch echt niet slecht klinkt bij mij (vind ik zelf  :wink:)

Ik zal een apart topic openen in het akoestiek gedeelte van dit forum waar ik jullie van de uitkomsten, aanpassingen en vorderingen op de hoogte zal houden.

Wordt dus vervolgd!

xander32

Ga dat akoestiek-topic van jouw met interesse volgen :yes:.



Sander.

lo

 stupid

Een meer dan nuttige dag geweest.

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Hier het (nieuwe) topic over het akoestisch optimaliseren en aanpassen van mijn luisterruimte m.b.v. Toine Dingemans

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,5310.0.html

Stadium III

Ben zeer benieuwd !

Ow jah de 716w zijn zeker blijvers op de SR 6004  :wink:
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

Ja, was er ook niet zo bang voor dat je neef niet blij zou worden met de 716W's. Doe 'm de groeten en we verwachten natuurlijk nu wel dat ie hier op het forum ook opduikt ( met foto's waar we zo gek op zijn ;-))

Citaat van: Stadium III op juni 27, 2010, 08:05:19
Ben zeer benieuwd !

Ow jah de 716w zijn zeker blijvers op de SR 6004  :wink:

drees62

Openingspost aangepast, ik heb voor een leuke prijs een gebruikte zilveren DV 7001 op de kop kunnen tikken.
Aangezien ik ook aardig wat SACD en DVD-audio's in meerkanaals surround heb was dit nog een soort "dreammachine" voor mij. Hoewel mijn oude DV 6600 het prima deed is deze toch weer een trapje hoger op de audio-ladder  :wink:
De DV 6600 gaat een 2e leven beginnen onder de LCD-tv  :-)

xander32

Citaat van: drees62 op juli 05, 2010, 14:37:36
Openingspost aangepast, ik heb voor een leuke prijs een gebruikte zilveren DV 7001 op de kop kunnen tikken.
Aangezien ik ook aardig wat SACD en DVD-audio's in meerkanaals surround heb was dit nog een soort "dreammachine" voor mij. Hoewel mijn oude DV 6600 het prima deed is deze toch weer een trapje hoger op de audio-ladder  :wink:
De DV 6600 gaat een 2e leven beginnen onder de LCD-tv  :-)
Nice.


Sander.

Vlearmoes

Citaat van: drees62 op juli 05, 2010, 14:37:36
Openingspost aangepast, ik heb voor een leuke prijs een gebruikte zilveren DV 7001 op de kop kunnen tikken.
Aangezien ik ook aardig wat SACD en DVD-audio's in meerkanaals surround heb was dit nog een soort "dreammachine" voor mij. Hoewel mijn oude DV 6600 het prima deed is deze toch weer een trapje hoger op de audio-ladder  :wink:
De DV 6600 gaat een 2e leven beginnen onder de LCD-tv  :-)


Ja hem lukt zoiets  frusty
ik zoek maar vindt er geen  HLP
Integra DTR 9.9 & Audyssey MultEQ XT Pro | Marantz BD8002 | Panasonic 50PV20 | Technisat Multytenne & HD S2 plus | Kef Reference series Model Three, Model 200, Calinda| Synlogy 110j  Asus G50v


drees62

#117
Citaat van: drees62 op juli 05, 2010, 14:37:36
Openingspost aangepast, ik heb voor een leuke prijs een gebruikte zilveren DV 7001 op de kop kunnen tikken.
Aangezien ik ook aardig wat SACD en DVD-audio's in meerkanaals surround heb was dit nog een soort "dreammachine" voor mij. Hoewel mijn oude DV 6600 het prima deed is deze toch weer een trapje hoger op de audio-ladder  :wink:
De DV 6600 gaat een 2e leven beginnen onder de LCD-tv  :-)

Hier nog even een plaatje, de meesten hier kennen 'm wel.  :wink:
Zelfde audioboard als de DV 9600 en de laatste high-end DVD speler van Marantz?


drees62


drees62