Citaat van: lo op juni 26, 2010, 17:44:26
En, en. Hoe is het gegaan vandaag?
groet,
lo
Toine is tegen 4 uur weer vertrokken en heeft veel informatie gegeven en natuurlijk metingen verricht. Met name de zgn RT60-meting (nagalmtijd) verstrekt veel informatie (aan hem) waar de event. problemen zitten en over hoe een en ander aan te pakken.
Samenvattend kan worden gesteld dat ik uiteraard problemen heb met de akoestiek (anders had in Toine niet laten komen) maar dat deze (relatief eenvoudig) zijn op te lossen. Volgens Toine viel het alleszins mee. Nagalmtijd is over het hele frequentie gebied wat te hoog (met name in het laag). Binnenkort krijg ik het volledig uitgewerkte advies van Toine met daarin voorstellen voor diverse aanpassingen. We hebben nog even zijn diffusors uitgeprobeerd tussen de speakers op de achterwand en het was al verbazend wat dit bracht aan plaatsing en definitie, terwijl het zonder toch echt niet slecht klinkt bij mij (vind ik zelf
)
Ik zal een apart topic openen in het akoestiek gedeelte van dit forum waar ik jullie van de uitkomsten, aanpassingen en vorderingen op de hoogte zal houden.
Wordt dus vervolgd!