(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

drees62

Citaat van: Stadium III op juni 14, 2010, 06:48:40
Wat ik gisteren heb gehoord is het een aangename set om naar te luisteren

Verder de sub al beter naar je zin andre ?

Hee Rob,

Gistermiddag had ik dus een (BBQ-) feestje en gisteravond kregen we nog bezoek dus heb nog niet weer serieus kunnen luisteren  :wink: Ik heb in ieder geval niet aan de knoppen gezeten dus ik ga mooi eens luisteren straks (met jouw aangepaste instellingen), ben vandaag vrij! Als vanmiddag met de voetbal die vuvuzela's mijn sub maar niet ten gronde richten, maar volgens mij gaan die niet zo laag  :-D

Goede terugreis gehad gisteren? Je neef heeft echt een paar hele mooie (limited edition!) speakers op de kop getikt  :wink:

drees62

Citaat van: Vlearmoes op juni 14, 2010, 00:21:27
Potverd........  :-o  :-D

Tja ik kan natuurlijk niet vragen naar de eigenschappen   bij net nieuwe speakers  :|
Waarom denk je dat de W&M niet meer zullen voldoen?

Hij voldoet zeker wel alleen is de W&M die ik heb (LS-01) geen bi-wire kabel. Heb vorige week Erik al benaderd voor jumpers en misschien ga ik dat ook nog wel proberen. Maar ik kreeg het aanbod om deze kabel ook eens te proberen, zou een goede match zijn tussen de Usher's en mijn versterker (s). En ik ben gek op uitproberen  :-D

drees62

#92
Citaat van: MadVillain op juni 14, 2010, 00:29:17
Ben zelf erg benieuwd naar hoe de BE tweeters klinken. Ook bij bv Focal.

Woon je niet in de buurt van Limburg? :)

Woon in Enschede, niet echt in de buurt dus. Maar je bent van harte welkom voor een luistersessie.

Ik was dus eigenlijk in voor een setje (gebruikte) Focal's 1007BE. Buiten het feit dat ik ze nog niet voor een leuke prijs ben tegengekomen kreeg ik ook het advies om daar dan zeer goed naar te gaan luisteren omdat de BE-tweeter van Focal extreem analytisch en helder zou klinken. Kan verschrikkelijk mooi zijn bij een goede match maar kan dus ook goed fout gaan. Het advies was dan om in ieder geval op een buizenversterker over te gaan. Dat zag ik niet zo zitten (nu nog niet in ieder geval) en vervolgens kwam ik dus de Usher's tegen die ik vrijblijvend in mijn eigen luisterruimte een week of 3 heb kunnen uit proberen.

Ik vind de klankkleur wel heel veel van Focal weg hebben en heb dan ook besloten mijn center (voorlopig) aan te houden, dit match goed. Het hoog van de Usher's is wel van een andere orde, die BE tweeter maakt het echt zijdezacht bovenin. Nergens scherp, altijd sprankelend.


Maar de Focal's die ik had (716W) waren voor het geld ook echt hele goede speakers, dit was dan ook de limited edition met de W-speakerunits en filters uit de Elektra-serie. Alleen vind ik mijn luisterruimte te klein voor vloerstaanders, anders waren ze echt niet weggegaan.

xander32

#93
Ik was al nieuwsgierig of  je met de komst van de Ushers ook afscheid  van het meerkanaalsgebeuren had genomen: niet dus.

Verbaasd mij ook niet dan de Usher karaktereigenschappen bezitten gelijk aan Focal: die heb je destijds waarschijnlijk ookzorgvuldig uitgekozen.


Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op juni 14, 2010, 09:46:43
Ik was al nieuwsgierig of  je met de komst van de Ushers ook afscheid  van het meerkanaalsgebeuren had genomen: niet dus.

Verbaasd mij ook niet dan de Usher karaktereigenschappen bezitten gelijk aan Focal: die heb je destijds waarschijnlijk ookzorgvuldig uitgekozen.


Sander.

Nee hoor, HT blijft!  :wink:

In mijn oren heeft de Usher-sound wel veel weg van Focal. Goed en stevig laag, mooi warm middengebied en rond en sprankelend hoog. Beide merken doen het bijvoorbeeld heel erg goed met vrouwenstemmen, vaak toch een serieuze test voor een speaker.
Ik speel al ruim 15 jaar met Focal, ben inderdaad niet over 1 nacht ijs gegaan. Usher moest dus wel wat extra's brengen als je begrijpt wat ik bedoel. Overigens heb ik mijn 1e setje JM Lab/Focal zuilspeakers nog bij de (platte) TV staan. Doen het nog steeds goed daar  :wink:

drees62

Door de malheur met de forumsoftware mijn openingspost ook maar eens aangepast.

Shepherd Moon

wow, prachtige set en fijne opstelling.  :kwijl: Die ushers zien er idd om te smullen uit.
Weer een beest van een Sub er bij  :-D

Goe bezig... zoals ze hier zeggen  :wink:
Marantz set: PM-14 KI , CD-17 KI , ST-17, M-CR603
Speakers: B&W 704 , 705 , HTM-7, Matrix 2 series 2, Dali Zensor 1
Sub: REL R-505
HT-set: Denon ACV-A1 SE upgrade, Pio BPD-LX91, Behringer FBP-1124
Voeding: Monster HTS1000,

xander32

Citaat van: drees62 op juni 14, 2010, 11:29:15
Door de malheur met de forumsoftware mijn openingspost ook maar eens aangepast.
Jouw plaatjes werken nog niet erg mee :wink:


Sander.

drees62

Citaat van: xander32 op juni 14, 2010, 13:10:36
Jouw plaatjes werken nog niet erg mee :wink:


Sander.

Is volgens mij een nog niet een opgelost probleem van de upgrade van de forumsoftware. Ik wacht het nog even af anders plaats ik er nog wel wat (nieuwe) bij  :wink:

Stadium III

We hebben een goeie terug reis gehad !

Verder is Werner al zeer blij  :-D
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

xander32

Citaat van: Stadium III op juni 14, 2010, 19:25:56
We hebben een goeie terug reis gehad !

Verder is Werner al zeer blij  :-D
En Rob, heb je jouw neef ook aan de Marantz gekregen :yes:?


Sander.

Stadium III

De 716w iig al voor voor
Dan zal er een SR 6004 komen en dan een mooie center erbij
Dan later de 706 als rear en een REL erbij en klaar zijn we

Maar bij het begin te beginnen !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

lo

Hey Andre. Als ik het me nog goed weet te herinneren kwam Toine van Soundscapes toch nog bij je langs? Is ie al geweest?

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: lo op juni 15, 2010, 14:46:35
Hey Andre. Als ik het me nog goed weet te herinneren kwam Toine van Soundscapes toch nog bij je langs? Is ie al geweest?

groet,

lo

Klopt helemaal, volgende week zaterdag (26 juni) gaat het gebeuren. Toine komt dan langs voor uitleg, meting en advies. Ik zal hier wel berichten over de opgedane ervaringen.

lo

Graag, ik ben heel erg benieuwd :yes:

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.