Citaat van: MadVillain op juni 14, 2010, 00:29:17
Ben zelf erg benieuwd naar hoe de BE tweeters klinken. Ook bij bv Focal.
Woon je niet in de buurt van Limburg?
Woon in Enschede, niet echt in de buurt dus. Maar je bent van harte welkom voor een luistersessie.
Ik was dus eigenlijk in voor een setje (gebruikte) Focal's 1007BE. Buiten het feit dat ik ze nog niet voor een leuke prijs ben tegengekomen kreeg ik ook het advies om daar dan zeer goed naar te gaan luisteren omdat de BE-tweeter van Focal extreem analytisch en helder zou klinken. Kan verschrikkelijk mooi zijn bij een goede match maar kan dus ook goed fout gaan. Het advies was dan om in ieder geval op een buizenversterker over te gaan. Dat zag ik niet zo zitten (nu nog niet in ieder geval) en vervolgens kwam ik dus de Usher's tegen die ik vrijblijvend in mijn eigen luisterruimte een week of 3 heb kunnen uit proberen.
Ik vind de klankkleur wel heel veel van Focal weg hebben en heb dan ook besloten mijn center (voorlopig) aan te houden, dit match goed. Het hoog van de Usher's is wel van een andere orde, die BE tweeter maakt het echt zijdezacht bovenin. Nergens scherp, altijd sprankelend.
Maar de Focal's die ik had (716W) waren voor het geld ook echt hele goede speakers, dit was dan ook de limited edition met de W-speakerunits en filters uit de Elektra-serie. Alleen vind ik mijn luisterruimte te klein voor vloerstaanders, anders waren ze echt niet weggegaan.