André heeft een StormIII van me overgenomen.
Even een klein verslagje (ben een slechte schrijver) hoe ik heb mogen horen hoe André deze heeft kunnen integreren in zijn HT
Om te beginnen heeft André al een prachtige ruimte voor zijn HT waar menigeen jaloers op zou zijn.
Een mooie bijna vierkante ruimte met zorgvuldig uitgezochte ideaal opgestelde audio componenten aangevuld met fijn zittende bioscoop stoelen.
André is een fanatiek audiofiel ; lid van diverse fora en van een plaatselijke audioclub waar hij een luisterend oor heeft en open staat voor tips die zijn set verder kunnen verbeteren, natuurlijk deelt hij ook zijn kennis met anderen.
Zo kwam het aan de orde dat André niet helemaal tevreden was over de laag weergave van zijn
BK sub Focal SW700 S sub ; het kon dieper !
Hier op het forum vroeg hij om raad voor een ander model en daarop bood ik mijn StormIII aan (een 2de bleek hier overkill) om te proberen.
Met behulp van tips en trucks van diverse forum leden (o.a. StadiumIII) en test DVD`s heeft André deze sub erg goed kunnen afstellen voor zowel low als high level.
De Storm bleek een goeie keus kwa grootte voor de ruimte die gevuld moest worden met mooi diep laag om zijn sprankelende Focal`s te ondersteunen .
Op deze manier heeft hij een prachtig fundament weten te creëren die de Focal`s nog beter laat klinken (niet meer zo dat felle mid/hoog) meer gedragen maar toch sprankelend met veel definitie en articulatie; de instrumenten zijn afzonderlijk goed te horen en te plaatsen
en daar doe je het immers allemaal voor !!
Dit was Mijn, en gelukkig ook André`s, conclusie na een avondje diverse CD`s, LP`s, Dvd`s en blu-ray`s te hebben beluisterd en bekeken: de Storm heeft een waardig nieuw baasje gevonden die er hopelijk erg veel en lang plezier van zal hebben!!
Ook ik heb van die avond het nodige opgestoken maar zal hier het topic er niet mee vervuilen
het heeft hier geleid tot aanschaf van enkele andere speaker kabels tzt maak ik daar wel een verslagje van op een andere plek.
Veel luisterplezier André
Vlearmoes
(hopelijk dwing ik je niet tot het maken van nieuwe foto`s
)