(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

xander32

Mooie keuze Drees!
Maar met al dat moois dat jij uitvoerig hebt getest was er volgens mij geen slechte keuze mogelijk.

Veel plezier ermee,

Sander.

Dennis E36

Pink Faun - Innuos - Audioquest - Kemp

gerard

Nette bak die classé  :yes:    (lijkt me ook nog wel eens wat zo'n eindbak...)

Meubel is ook mooi geworden  :-D

MDF panelen met M16 draadstangen en dopmoeren?
Heb je aan de onderkant ook dopmoeren??
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes


drees62

Citaat van: gerard op februari 08, 2010, 19:50:54
Nette bak die classé  :yes:    (lijkt me ook nog wel eens wat zo'n eindbak...)

Meubel is ook mooi geworden  :-D

MDF panelen met M16 draadstangen en dopmoeren?
Heb je aan de onderkant ook dopmoeren??

Is 25 mm MDF met M20 draadstangen en dopmoeren. Ook aan de onderkant inderdaad dopmoeren, die fungeren nu als spikes en hebben er waarschijnlijk mede voor gezorgd dat ik mijn probleem in het laag kwijt ben. De MDF-platen liggen op rubberen (Gardena  :-D) ringen voor de ontkoppeling. Fungeert dus boven verwachting!

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

Citaat van: lo op februari 08, 2010, 20:52:03
Duur hè, die dopmoeren nopompom

groet,

lo

Nondeju, das het duurste van alles.  :-o :-o
Iets van € 3,00 per stuk. Maar het resultaat is echt super! :yes: :yes:

cheese

hallo Drees,


geniet er van en een mooie set zo..............


gr kees
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

lo

Citaat van: drees62 op februari 08, 2010, 20:57:23
Nondeju, das het duurste van alles.  :-o :-o
Iets van € 3,00 per stuk. Maar het resultaat is echt super! :yes: :yes:

stupid

Daarom heb ik er maar 2 gedaan :-D

groet,

lo
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

johanmaserati

Citaat van: drees62 op februari 08, 2010, 18:01:37
De kogel is door de kerk, het is de Classé Audio CA-150 geworden!

Vorige week werd ik gebeld dat de Audio Analogue monoblokken weer terug waren van de reparateur. In ééntje bleek een IC te zijn vervangen en zaterdag heb ik ze weer aangesloten in mijn set. Omdat ik ze nooit heb kunnen vergelijken, naast de Musical Fidelity's X-A200 en de Classé CA-150, ben ik daar zaterdag eens goed voor gaan zitten.
Na goed opwarmen heb ik ze na een half uurtje weer afgekoppeld, kan niet echt mee komen met de andere 2 kandidaten. Minder ruimtelijk, minder definitie en minder power. Dat terwijl ik er eerst erg van onder de indruk was. Maar toen wist ik nog niet wat de 2 andere kandidaten in mijn set op de mat konden leggen.

Bleven dus over de Classé en de MF's. De Classé had ik in eerste instantie als iets te laid-back ervaren maar heb 'm een tweede kans gegeven met andere interlinks en voila, ineens is daar de gezochte match!

Ook heb ik in tussentijd een nieuw meubel gemaakt op basis van het ontwerp van de beroemde flexy-table. Dit had als onverwacht voordeel dat ik ineens mijn probleem in het laag (staande golven) kwijt was. Zonder dus maar iets in de set te veranderen heb ik door een ander meubel een andere soort lage tonen gekregen. Geen geboem meer in het sublaag maar droog en snel. Vraag niet hoe het kan maar (ik) profiteer ervan  hello
Ik ervaar mijn set nu als zeer harmonieus en ze maakt prachtig muziek volkomen los van de speakers, met geweldige echtheid zonder ook maar één spoortje scherpte, blikkerigheid of schelheid.

Dat is dan ook gelijk een van de redenen waarom de Musical Fidelity's monoblokken het niet zijn geworden, al zijn deze ook zeer fraai. Maar samen met de Focal's werd het op luid volume in het hoog bij lang luisteren soms iets teveel van het goede. Daarnaast hebben ze de aan-/uit schakelaar op de achterkant; niet echt handig dus. Ook hebben ze geen inschakelrelais, hetgeen je dus zachtjes hoort bij het aanzetten van deze jongens (boefff). Maar ik ben er van overtuigd dat ze in een set met andere speakers (geen Focal) een prachtige aanvulling kunnen vormen op je set. Wat een power en wat een definitie! Ze zijn wel 200W bij 8Ohm en dat hoor en voel je.

Ik ga dus happy wezen met mijn Classé! pompom pompom

Erg mooie set  notworthy  notworthy  notworthy
Marantz SR6004 surround receiver
Crafty Azumi front speakers
Samsung 42" LCD TV
Optoma HD20 Beamer + 100" electrisch scherm
DIY Kimbercable 4AG luidsprekerkabel
DIY pure silver interlinks + LOC pure silver RCA's
Sony PS3
XBOX 360
Nintendo WII

mars

Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

drees62

#56
Heel soms neem je een beslissing waarvan je na enige tijd jezelf afvraagt of je er goed aan hebt gedaan. Meestal kun je zo'n beslissing niet meer terugdraaien waardoor je het maar als voldongen feit moet accepteren.  :-(
Ik had dat met het opnemen van de Classé CA-150 als eindversterker in mijn set. Echt een geweldige eindversterker maar na het doorhakken van de knoop ging ik toch de ruimtelijkheid/definitie en de perfecte kanaalscheidingen van de monoblokken missen die ik in bruikleen heb gehad.
Als je vaste leverancier afgelopen donderdag dan ook nog opbelt met het feit dat hij een paar monoblokken in het zilver heeft ingeruild heb ik de knoop doorgehakt. De Classé is dus weer weg en vanaf vandaag staan er een paar zilveren Donizetti monoblokken van Audio Analogue in mijn set te spelen.  pompom

Een nieuwe foto zal ik binnenkort plaatsen

"Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald".

WimPeu

Niks is zo veranderlijk als de mens.

Maar lees ik het nou goed dat je in een post op 8 feb schrijft : Na goed opwarmen heb ik ze na een half uurtje weer afgekoppeld, kan niet echt mee komen met de andere 2 kandidaten. Minder ruimtelijk, minder definitie en minder power.  Dat nu weer precies anders ervaard. Je hebt dat stukje touwens ook uit je eigen verhaal gehaald maar is nog te lezen in een citaat... :wink:  :-D

Je lijkt wel op mij..weet het ook steeds niet!! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

drees62

Citaat van: WimPeu op februari 20, 2010, 17:00:02
Niks is zo veranderlijk als de mens.

Maar lees ik het nou goed dat je in een post op 8 feb schrijft : Na goed opwarmen heb ik ze na een half uurtje weer afgekoppeld, kan niet echt mee komen met de andere 2 kandidaten. Minder ruimtelijk, minder definitie en minder power.  Dat nu weer precies anders ervaard. Je hebt dat stukje touwens ook uit je eigen verhaal gehaald maar is nog te lezen in een citaat... :wink:  :-D

Je lijkt wel op mij..weet het ook steeds niet!! :-D

I know, i know.  :wink:
Er is toen een nieuwe IC ingekomen en waarschijnlijk had ik ze toch gewoon weer een paar uur in moeten laten spelen. Soms ligt het ook gewoon aan je gemoedstoestand en klinkt de ene avond de set perfect en denk je de volgende avond weer, mwah.
Dilemma's genoeg dus, niets menselijks is mij vreemd.



xander32

Andre: gefeli met jouw club pompom.




Sander.