De kogel is door de kerk, het is de Classé Audio CA-150 geworden!
Vorige week werd ik gebeld dat de Audio Analogue monoblokken weer terug waren van de reparateur. In ééntje bleek een IC te zijn vervangen en zaterdag heb ik ze weer aangesloten in mijn set. Omdat ik ze nooit heb kunnen vergelijken, naast de Musical Fidelity's X-A200 en de Classé CA-150, ben ik daar zaterdag eens goed voor gaan zitten.
Na goed opwarmen heb ik ze na een half uurtje weer afgekoppeld, voor mijn gevoel wat minder power maar wel erg ruimtelijk en veel definitie. Blijft (ook) heel mooi.
De Classé had ik in eerste instantie als iets te laid-back ervaren maar heb 'm een tweede kans gegeven met andere interlinks en voila, ineens is daar de gezochte match!
Ook heb ik in tussentijd een nieuw meubel gemaakt op basis van het ontwerp van de beroemde flexy-table. Dit had als onverwacht voordeel dat ik ineens mijn probleem in het laag (staande golven) grotendeels kwijt was. Zonder dus maar iets in de set te veranderen heb ik door een ander meubel een andere soort lage tonen gekregen. Geen geboem meer in het sublaag maar droog en snel. Vraag niet hoe het kan maar (ik) profiteer ervan
Ik ervaar mijn set nu als zeer harmonieus en ze maakt prachtig muziek volkomen los van de speakers, met geweldige echtheid zonder ook maar één spoortje scherpte, blikkerigheid of schelheid.
Dat is dan ook gelijk een van de redenen waarom de Musical Fidelity's monoblokken het niet zijn geworden, al zijn deze ook zeer fraai. Maar samen met de Focal's werd het op luid volume in het hoog bij lang luisteren soms iets teveel van het goede. Daarnaast hebben ze de aan-/uit schakelaar op de achterkant; niet echt handig dus. Ook hebben ze geen inschakelrelais, hetgeen je dus zachtjes hoort bij het aanzetten van deze jongens (boefff). Maar ik ben er van overtuigd dat ze in een set met andere speakers (geen Focal) een prachtige aanvulling kunnen vormen op je set. Wat een power en wat een definitie! Ze zijn wel 200W bij 8Ohm en dat hoor en voel je.