(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 16 gasten bekijken dit topic.

drees62

#345
Ach, ik blijf ze af en toe wel kopen hoor.
Vooral de nieuwen zien er qua collectie veelbelovend uit, maar ik prefereer toch duidelijke de originele uitvoeringen  ;-)

xander32

Citaat van: drees62 op april 21, 2012, 20:11:17
Ach, ik blijf ze af en toe wel kopen hoor.
Vooral de nieuwen zien er qua collectie veelbelovend uit, maar ik prefereer toch duidelijke de originelen ;-)
Haha ... mijn voorgaande reply zegt veel over mijzelf; ik d8 dat jij het had gemunt op de bewerkingen door ene FdW  :-D.

thepioneer

Het kan best zijn als je straks gewend bent en dan weer een keer terug schakeld dat het dan een groter verschil zou geven. Ik ervaar ook meer rust in de set en een veel dieper laag. Zelf denk ik dat het komt door de aparte aardpen die ik heb geslagen. Hierdoor heb je ook geen storing op je apparatuur. Op de originele woonkamer groep (standaard aarde) zit nogal wat storing van dimmers en koelkasten e.d. op. Als je een meter van de luidspreker stond zonder muziek aan was het zelfs hoorbaar als de voorversterker behoorlijk ver open stond. Met de nieuwe aardpen is het echt doodse stilte.

Ik heb een audiofiele zekering (stop) geprobeerd op de groep van de bronnen. Dit was geen succes. Alles werd veel vlakker en het stereobeeld werd veel minder breed. En ik zeg veel erbij omdat het echt veel was. Na dit heb ik in de bronnen groep een 25A stop gedraaid en ook dit was niet beter als de standaard 16A stop. Dus heb ik op de bronnen gewoon de standaard 16A stop. Op de groepen van de eindversterkers heb ik nu wel 25A stoppen gebruikt. Ik moet zeggen dat het verschil minder hoorbaar is ten opzichte van de bronnen groep maar naar mijn mening zat er iets verbetering in maar dat is wel echt minimaal.

Ik weet niet of jij ook een audiofiele zekering hebt, maar ik zou als ik jou was ook eens met een standaard zekering proberen. Ik ben in mijn setup niet tevreden over een audiofiele stop. Het kan zijn dat andere merken misschien anders zouden klinken maar ik laat het hier mooi bij.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

drees62

Citaat van: thepioneer op april 22, 2012, 09:28:49
Het kan best zijn als je straks gewend bent en dan weer een keer terug schakeld dat het dan een groter verschil zou geven. Ik ervaar ook meer rust in de set en een veel dieper laag. Zelf denk ik dat het komt door de aparte aardpen die ik heb geslagen. Hierdoor heb je ook geen storing op je apparatuur. Op de originele woonkamer groep (standaard aarde) zit nogal wat storing van dimmers en koelkasten e.d. op. Als je een meter van de luidspreker stond zonder muziek aan was het zelfs hoorbaar als de voorversterker behoorlijk ver open stond. Met de nieuwe aardpen is het echt doodse stilte.

Ik heb een audiofiele zekering (stop) geprobeerd op de groep van de bronnen. Dit was geen succes. Alles werd veel vlakker en het stereobeeld werd veel minder breed. En ik zeg veel erbij omdat het echt veel was. Na dit heb ik in de bronnen groep een 25A stop gedraaid en ook dit was niet beter als de standaard 16A stop. Dus heb ik op de bronnen gewoon de standaard 16A stop. Op de groepen van de eindversterkers heb ik nu wel 25A stoppen gebruikt. Ik moet zeggen dat het verschil minder hoorbaar is ten opzichte van de bronnen groep maar naar mijn mening zat er iets verbetering in maar dat is wel echt minimaal.

Ik weet niet of jij ook een audiofiele zekering hebt, maar ik zou als ik jou was ook eens met een standaard zekering proberen. Ik ben in mijn setup niet tevreden over een audiofiele stop. Het kan zijn dat andere merken misschien anders zouden klinken maar ik laat het hier mooi bij.

Ik heb nog een HifiTuning zekering liggen. Die ga ik zeker nog vergelijken met de standaard meegeleverde zekering bij de Siemens Cilindric Fuse Cartridge. Alleen die is 20A i.p.v. 16A, weet jij of dat probleemloos te gebruiken is? Die HFT is verguld en cryogeen behandeld en staat als beter bekend dan het origineel. Zal 's kijken (luisteren) binnenkort of ik verschil hoor.
Wat ik wel heb ondervonden is dat mijn platenspeler in de uitloopgroef wat ging brommen omdat het element dan vlak boven de motor staat. Dat is met de aparte (geaarde) groep zo goed als weg!

Dit is mijn aparte groep:
http://www.hifisupply.nl/index.php?item=belden-19364-afgeschermde-stroomkabel-van-rol-3_3mm2--per-meter&action=article&group_id=10000071&aid=13307&lang=NL
http://www.hifisupply.nl/index.php?action=article&aid=187&group_id=10000150&lang=NL
http://www.hifisupply.nl/index.php?action=article&aid=23905&group_id=10000149&lang=NL
http://www.hifisupply.nl/index.php?item=hifi-tuning-zekering-10-x-38mm--per-stuk&action=article&group_id=10000150&aid=5240&lang=NL



NICOR

Veel succes,zoiets zou ik ook wel willen nu nog de sponsers vinden, :yes:

thepioneer

Mooi opgebouwde groep zo :)

Heeft degene die de groep heeft gebouwd ook de afscherming van de kabel aangesloten ? Wat je evt nog met je platenspeler zou kunnen doen is een aparte aardedraad aan het chassis monteren en dan met een stekker in je stekkerblok plaatsen. (zo'n kabel heb ik nog wel voor je liggen).

Die zekering van 20A kun je gerust gebruiken op je groep. Ben benieuwd wat je ervaart straks.

Ben benieuwd of anderen het ook gaan horen wat het verschil is in groep, vaak zijn veranderingen in je set op een m&g altijd voor de "vreemde" moeilijk te onderscheiden. Jij kent je set door en door.

Ik zal het ook eens een keer komen luisteren. Weer genoeg veranderd bij jou :)
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WilliamB

Citaat van: thepioneer op april 22, 2012, 09:28:49
Het kan best zijn als je straks gewend bent en dan weer een keer terug schakeld dat het dan een groter verschil zou geven. Ik ervaar ook meer rust in de set en een veel dieper laag. Zelf denk ik dat het komt door de aparte aardpen die ik heb geslagen. Hierdoor heb je ook geen storing op je apparatuur. Op de originele woonkamer groep (standaard aarde) zit nogal wat storing van dimmers en koelkasten e.d. op. Als je een meter van de luidspreker stond zonder muziek aan was het zelfs hoorbaar als de voorversterker behoorlijk ver open stond. Met de nieuwe aardpen is het echt doodse stilte.

Ik heb een audiofiele zekering (stop) geprobeerd op de groep van de bronnen. Dit was geen succes. Alles werd veel vlakker en het stereobeeld werd veel minder breed. En ik zeg veel erbij omdat het echt veel was. Na dit heb ik in de bronnen groep een 25A stop gedraaid en ook dit was niet beter als de standaard 16A stop. Dus heb ik op de bronnen gewoon de standaard 16A stop. Op de groepen van de eindversterkers heb ik nu wel 25A stoppen gebruikt. Ik moet zeggen dat het verschil minder hoorbaar is ten opzichte van de bronnen groep maar naar mijn mening zat er iets verbetering in maar dat is wel echt minimaal.

Ik weet niet of jij ook een audiofiele zekering hebt, maar ik zou als ik jou was ook eens met een standaard zekering proberen. Ik ben in mijn setup niet tevreden over een audiofiele stop. Het kan zijn dat andere merken misschien anders zouden klinken maar ik laat het hier mooi bij.
Een beetje gevaarlijk om een 16 amp zek te vervangen voor een 25 amp, als de installatie hier niet voor is geschikt.
Kijk hier even naar !!
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

thepioneer

De installatie bepaalt zelf hoeveel stroom hij vraagt van de groep. De zekering bepaald het maximale wat hij door kan laten. Een gemiddelde installatie heeft meer als genoeg aan 16a maar het maakt dus niet uit als je zwaarder gaat.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

WilliamB

#353
Dan heeft zekeren geen zin. :no:

Zelf heb ik alles selectief afgezekerd, mocht er sluiting ontstaan.
Hoofdzekering 3x25 amp en mijn eigen installatie 16 amp per groep.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

thepioneer

Ik denk als je sluiting maakt dat de zekering van je apparaat eruit springt. Want er komt nu ook geen 16a in je apparaat.
Meridian 861 V4 [ ID40 ]
Meridian MD600
Burmester 956 mkII
Usher CP-8571 MKII BE Luidsprekers
B&W ASW4000

Meridian MS200
AKG K550

lo

Zekeringen in je huisinstallatie zijn er voor om je bekabeling te beschermen, even zo als de zekeringen in je auto d'r voor zijn om de bekabeling en kabelbomen te beschermen. Grotere zekeringen plaatsen, waarop je bekabeling niet is berekent, kan dus in het uiterste geval als daadwerkelijk die stromen getrokken worden erg veel schade opleveren.
Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

drees62

#356
Citaat van: wbrands op april 23, 2012, 08:29:17
Een beetje gevaarlijk om een 16 amp zek te vervangen voor een 25 amp, als de installatie hier niet voor is geschikt.
Kijk hier even naar !!

Zie mijn vorige post: Alleen die is 20A i.p.v. 16A.

WilliamB

Klopt helemaal Drees.

Maakt eigenlijk ook niet uit of er 20 of 25 amp zit, alleen bedoel ik dat je moet kijken of je installatie geschikt is.

Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

drees62

Citaat van: wbrands op april 23, 2012, 15:27:14
Klopt helemaal Drees.

Maakt eigenlijk ook niet uit of er 20 of 25 amp zit, alleen bedoel ik dat je moet kijken of je installatie geschikt is.

Ok, dank je. Maar hoe controleer ik dat?

WilliamB

Kijk even naar het totale plaatje van je installatie van je groepenkast.
De kans is aanwezig dat je gehele installatie niet selectief meer is als er veel groepen zijn afgezekerd met 20 amp of hoger.
Bij een te hoge totale belasting kan je hoofdzekering defect raken.

Is je hoofdzekering 25 amp , dan is de regel 2 stappen omlaag voor je huis installatie zekeringen, dus 16 amp.

Toch denk dat in jou geval het geen probleem is, omdat jou app groep niet vol belast is.

Gr.William
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3