(HT-) set van Drees62

Gestart door drees62, februari 09, 2009, 12:50:20

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

WimPeu

Wat nou beter is zal zeker niet 1 2 3 te zeggen zijn denk ik. Het gaat ook niet meevallen om 2 receivers naast elkaar te testen maar als jij een mogelijkheid weet dan mag mijn Onk wel de strijd aan gaan. Belangrijkste is dat jij tevreden bent. Ik ben iig wel razend nieuwsgierig naar deze nieuweling op de wat rustige receiver markt momenteel.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Onkyo VS Athem wil ik wel meemaken ben ik zeer benieuwd naar inregelen en resultaten bekijken
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Is zoiets niet bijna onmogelijk om te vergelijken. Voordat je de boel hebt omgebouwd ben je je referentie al weer kwijt natuurlijk.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Als we het technisch bekijken kunnen we met REW een meting maken als de set is ingeregeld
Dan kunnen we naar allebij de apparaten gemeten te hebben eens technisch kijken welke optie het beste is

Maar andre kan nu ook over het volle spectrum een meting doen en posten ik ben zeer beniewd
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

lo

Accuphase E-450 amp en DP700 cdp. Marantz ST17, in opslag. Dynaudio contour S3.4, audience 72. Bluesound Vault2. Akoestisch geoptimaliseerd plafond dmv Ri-acoustic.

Zoldar

Citaat van: drees62 op maart 26, 2012, 19:42:05
Hee, das een beetje flauw.  :-P
Jij roept dat MultEQ XT32 met de ARC uit de Anthem te vergelijken is en nu moet ik daar antwoord op geven?  :-D :wink:

Maar goed, is baseer dat bijvoorbeeld hierop:

written by Brian , May 20, 2008 (betreft een reactie van de reviewer)

Well, in terms of the most ubiquitous flavor of Audyssey, the embedded MultEQ XT, in my opinion it is not in the same league as ARC. I've found MultEQ XT manifests a subtle change in the sound, mainly smoothing out the bass in just about every scenario I've heard it in, but little else of particular note. ARC on the other hand, as I said in the review, made a PROFOUND difference, not only in bass (improved even over MultiEQ XT), but more dramatically in the vocal range where Audyssey seemed to do little.

HOWEVER... proponents of Audyssey will point out that their stand alone EQ/MultiEQ Pro PC software would be a more appropriate comparison, and with that I would agree (we are still working on getting one for review). Indeed MultEQ Pro, as compared to the embedded MultEQ XT, offers much more sophisticated setup, higher precision filtering, includes a much better mic, etc, but for what its worth, anecdotally speaking, I would think that the "core values" would be consistent, so I would expect the results to be better, but not "radically different" from XT.

http://www.hometheaterhifi.com/surround-sound-processors/343-a-secrets-ssp-review.html?start=3

Eigenlijk concludeert deze man overigens hetzelfde als jij al doet, hij verwacht dat Audyssey-Pro niet veel verschilt met de XT-versie.

Wellicht dat we op termijn de beide systemen eens naast elkaar kunnen proberen in dezelfde luisterruimte. Zou op zich een leuke shoot-out zijn waarbij ik niet direct op zoek ben naar wat nu het betere systeem is maar meer naar de verschillen.

mwaaa multeq xt doet niets behalve bass corrigeren? dacht het niet. (was het maar zo) waar heeft die man mee geluisterd? blikjes met draad?
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

drees62

#322
Wel goed lezen Zoldar. Weet het, is moeilijk ;-)


mainly smoothing out the bass in just about every scenario I've heard it in, but little else of particular note.
en
in the vocal range where Audyssey seemed to do little.

Maar goed, neem aan dat jij zo ook (nog) niet naast elkaar gehoord hebt in dezelfde ruimte? Daarom vind ik een eventuele discussie over beter/slechter hier zeker niet op zijn plaats, kan er immers zelf ook niet over oordelen.
Maar omdat Wim kwam met het vergelijk en vervolgens mij vroeg  :-o waarop ik dat baseer heb ik dat stukje even weer opgezocht.
De bedoeling hier is verder om jullie van het wel en wee van ARC op de hoogte te houden.  :wink:


Zoldar

#323
ben erg benieuwd naar je ervaringen met ARC. Anthem is hier in europa wat minder bekend. de high end in HT.

ben zelf wel overtuigd van adsy in het bass gebied maar lang niet altijd gecharmeerd van de lift in het midden en hoog die je er op de koop toe moet nemen.

onderstaande review van de voorganger van mijn Onkyo tx nr709 omschrijft wat ik hoor.

That being said, with the Audyssey engaged and the TX-NR708 set to "stereo" the presentation was decidedly forward sounding, with a clear emphasis on the upper midrange and high frequencies. Vocals seemed to stand out in starker contrast than what I'm accustomed to, which for some may be a good thing. For me - I didn't fully take to it. The high frequencies had a bit of grain to them at the extremes and at times sounded a touch brittle and not wholly organic, but this isn't uncommon among receivers. What did surprise me was just how prodigious the TX-NR708's bass performance was - dear God it can slam. Most receivers in the TX-NR708's price range tend to either roll off at the lower frequencies or get all tubby, but not the TX-NR708 - it lords over bass with an iron fist.

Wanting to see just how much of what I was hearing was the TX-NR708 and how much of it was the Audyssey room correction, I engaged the TX-NR708's "Pure Audio" mode, which turns off any room correction and DSP for the purest signal transfer from the receiver to the listener's ears. Well the Audyssey room correction was definitely altering the sound, for in "Pure" mode the same two tracks sounded far more liquid, smooth and musical; however some of the presence and weight disappeared.
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

drees62

Hier dan de beloofde schermafdrukken van het inmeten van ARC in mijn luisterruimte. Rood is dus gemeten, blauw de target en groen de gecalculeerde, gecorrigeerde waarde die in je receiver wordt geladen.
Voordeel van ARC is wel dat de berekeningen op je PC worden gedaan en dat het in no-time klaar is.

Mijn probleemgebied van 36 Hz komt weer genadeloos naar voren, maar ARC weet hier dus wel weg mee  :-D
Ook mijn surrounds hebben schijnbaar dus een forse piek rond de 150 Hz, na inmeten zo goed als weg.

Met betrekking tot de sub doet ARC ook heel goed werk bij die piek van 36 Hz, ben benieuwd hoe dat gaat als ik hier over ruim een week 2 resonators (basstraps) heb staan die speciaal gemaakt en getuned zijn op die 36 Hz. 

Zoldar

ziet er netjes uit drees  :yes: :yes:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

Stadium III

Mooie metingen maar hij geeft niet aan wat de afstanden zijn
Hoe zijn verder de crossovers geselecteerd ?
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

drees62

#327
Citaat van: Stadium III op maart 28, 2012, 21:18:33
Mooie metingen maar hij geeft niet aan wat de afstanden zijn
Hoe zijn verder de crossovers geselecteerd ?

ARC heeft hier een eigen filosofie over, gewoon meten en handmatig ingeven!
Anthem wil deze delay's niet laten verstoren door staande golven en event. andere roommodes etc.

Crossovers zijn per kanaal in te stellen en wel te "overrulen". Ik heb echter voorlopig de aanbevolen waarde gevolgd. Zie plaatje.

Je ziet dat je ook 2 metingen in kunt stellen, movie en music. Ook te gebruiken voor bijvoorbeeld kijken met 2 man en kijken met 8 man.

Perfect_audio

Citaat van: drees62 op maart 28, 2012, 20:59:20
.....
Met betrekking tot de sub doet ARC ook heel goed werk bij die piek van 36 Hz, ben benieuwd hoe dat gaat als ik hier over ruim een week 2 resonators (basstraps) heb staan die speciaal gemaakt en getuned zijn op die 36 Hz.

En de piek op 55 Hz: heb je daar geen last van?

ron
Mooier geluid door akoestiekcorrectie. Als je het niet gelooft, kom dan eens luisteren.

drees62

Citaat van: Perfect_audio op maart 28, 2012, 23:04:13
En de piek op 55 Hz: heb je daar geen last van?

ron

Nee, geen last van. Na het inmeten is het eigenlijk een dipje voor de 55 Hz.