Set van Gerard

Gestart door gerard, februari 08, 2009, 21:52:41

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

gerard

@ Maurice: ik heb wel eens eerdere uitspraken van je over rega gelezen... :wink:
:-D :-D moest je nog lang stinnen voor dit mooie stukkie tekst thanks  :lol:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

gerard

#16
Citaat van: Maurice op februari 13, 2009, 21:02:13
Een heel ander geluid dan Marantz. Rega heeft toch een ietwat romantische klank, wat zeker met klassieke muziek, en muziek met kleine bezettingen erg mooi kan klinken.

Door wat te proberen met verschillende interlinks heb ik het geluid voor m'n gevoel wel wat strakker gekregen :-P
Dat "romantische" valt best wel mee hoor clown1, Dreamtheater klinkt ook prima  HB
Alleen de bewuste "lage passage" uit Repentance (9'20) zit nèt aan de ondergrens van het bereik van m'n MA RS6.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Mexicaanse Hond

Ik heb laatst een Rega Mira versterker op proef gehad. Mijn vrouw en ik vonden 'm in het begin saai en later beleefd. Tja, die omschrijvingen.  :roll: Maar hij klonk zeker niet warm en wollig.

gerard

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 08, 2009, 20:41:35
Ik heb laatst een Rega Mira versterker op proef gehad. Mijn vrouw en ik vonden 'm in het begin saai en later beleefd. Tja, die omschrijvingen.  :roll: Maar hij klonk zeker niet warm en wollig.

:-D
Hoe langer je luistert, hoe beter 'ie gaat klinken  :roll:
Dat is gelijk de kracht van de rega, alles klinkt eigenlijk onopvallend goed.
Er valt niets op maar dan valt het ook niet tegen :-)
Hierdoor kan je lang naar muziek luisteren zonder dat het vermoeid.

Waarmee heb je de rega vergeleken en wat heb je nu zelf?
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Mexicaanse Hond

Ik heb de Rega nergens mee vergeleken in de zin van een directe A/B-vergelijking. Voordat we 'm op proef hadden speelden we met de oude Denon DRA 425r van mijn vrouw, omdat onze Musical Fidelity A1 Final Edtion gerepareerd/gemodificeerd werd. Tja, die MF A1 FE heeft een romantische geluid en dat komt ons huwelijk ten goede.  :wink: Maar zonder dollen: die heeft een warm karakter, mooi maar niet snel. De Rega klinkt neutraler en is zeker een versterker waarbij er absoluut geen luistermoeheid optreedt. Hij loopt alleen niet over van de details, maar dat doet de MF A1 FE ook niet, hoor.

gerard

Citaat van: Mexicaanse Hond op maart 09, 2009, 12:44:05
Tja, die MF A1 FE heeft een romantische geluid en dat komt ons huwelijk ten goede.  :wink:

Aha!! komt dat door de versterker.... ik dacht al dat het aan mij lag   clown1
Heb ik wel lekker de bank voor mezelf   :angel:


Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Mexicaanse Hond

Citaat van: gerard op maart 09, 2009, 23:16:46
Aha!! komt dat door de versterker.... ik dacht al dat het aan mij lag   clown1
Heb ik wel lekker de bank voor mezelf   :angel:
Ach, liefde maakt een smalle bank breed.  :-D

gerard

#22
Over een aantal weken komt Cheese hier om wat geleende kabeltjes terug te brengen én hij neemt de X-dac mee hiernaartoe die ik van hem overgenomen heb. pompom

Ik ben erg benieuwd wat dat toevoegd aan m'n DV6600  :yes:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Paul

Ben ook benieuwd  :roll: , wellicht dat je uit je da(c)k gaat. :-D  clown1
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

gerard

#24

M'n laatste aanwinst: Musical Fidelity X-DAC

Deze losse dac achter de DV6600vm aangesloten via de coax.
Ik moest wel ff wat instellingen wijzigen voordat 'ie ook dvd's kon verwerken: van bitstream naar PCM en downsampling aan.
SACD wordt niet digitaal uitgestuurd, alleen analoog 2.0 dus nog wel een setje kabels naar de versterker.

Tja, wat zal ik er van zeggen...  :-D
Een paar cd's beluisterd en bij allemaal hoor ik dezelfde verschillen.
Het totale geluid klinkt een stuk helderder; stemmen duidelijker en voller, bij de hoge tonen hoor ik meer details.
De lage tonen zijn vergelijkbaar maar het totale geluid heeft meer body.

Kortom een goede aanwinst!  pompom
Voor mij voorlopig géén losse cd-speler.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mars

 stupid oi


Is dit ook een buizendac?
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

cheese

Hallo,

Ja van de week bij gerard in het hoge noorden geweest en werd door hem heel gastvrij ontvangen.....en wat een ruimte om zijn huis,dat zijn wij in de drukte niet gewend...super.

Hij heeft een rega tuner en versterker staan...............en ik moet zeggen daar komt samen met de monitor audio's een verdraaid mooi stukje geluid uit. Zoals twee mensen met een gezamenlijke hobby hebben we lekker gekletst over alles wat met geluid en hifi heeft te maken.

De interlinks die gerard mij per post had gezonden heb ik terug gegeven, nogmaals bedankt voor het lenen, en hij heeft de dac van mij overgenomen......en hij heeft dezelfde ervaringen als ik....het is gewoon een erg goede dac, die ik wat betreft het geluid nog mooier vond dan de cambridge audio dacmagic III.....en ik heb ze een week samen gehad en echt kunnen vergelijken.

Kortom een leuke luistersessie gehad bij gerard.


Gr Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

gerard

#27
@ cheese: leuk om zo eens met een forumlid naar je eigen set te luisteren;
   Gezellig om zo eens even met iemand over de hobby te ouwehoeren.

Citaat van: mars op juni 19, 2009, 22:46:59
stupid oi

Is dit ook een buizendac?
Hoi mars, nee dit is een "gewone" dac.
De X-10D is een variant (géén dac!) die buizen heeft en tussen de analoge aansluitingen/cinch van de cd speler en versterker wordt geplaatst. Heeft dezelfde vorm als de X-dac maar voegt alleen "buizengeluid" toe.
:-) Ik zag één bij Maurice naast z'n PM95 staan, die heeft daar blijkbaar ervaring mee.
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81


JohnWx

daar slaap je onder vannacht :schater:


Digital signaal word omgezet naar
Analoog signaal dat doet de
Converter
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.