Citaat van: Marantz 81 op november 13, 2011, 10:56:24
Ga je nu over op alleen stereo ? las dat je een PM11 wilt gaan kopen ,maar die had je toch in huis gehad maar ging niet omdat er geen HT doorlus opzit
Om eerlijk te zijn heb ik de PM11 al in huis en die heeft inderdaad geen HT doorlus functie. Echter omdat ik de PM11 al een keer in huis heb gehad bleef het kriebelen.
Recent ben ik bij toeval iemand tegen het lijf gelopen en wij raakten in gesprek over de PM 11. Door dit gesprek is het gekriebel alleen maar erger geworden. Vervolgens ben ik op het net gaan snuffelen en de oplossing gevonden.
Oplossing is stereo en HT volledig scheiden met 2 speakersets of 2 sets speakerbekabeling. Laatste had mijn voorkeur vanwege het financiële plaatje en zie 4 frontspeakers in de woonkamer niet zitten. Los van het feit dat ik die keuze niet door de thuiscommissie had gekregen. Ben dus op zoek gegaan naar een 2e set speakerkabels.
Stereo en HT zijn nu dus volledig van elkaar gescheiden. Enige raakvlak tussen stereo en HT zijn de speakers via dubbele speakerbekabeling. Dus of stereo staat aan of HT, maar nooit tegelijk. Heb dit eerst uitgeprobeerd op de PM15 en dat werkte perfect voor mij.
Nadat het ook voor mijn partner duidelijk was wat er moest gebeuren om een film te kijken ben ik weer in gesprek geraakt met de persoon in kwestie. Nadat de thuis commissie groen licht gaf voor de aanschaf, was het cirkeltje rond.
PM11S2Na het uitpakken heb ik de versterker een paar uur met rust gelaten. Enkele uren verder schrok ik toch even. Nieuw uit doos klonk de versterker koud en kil. Echter omdat ik aan paar maanden geleden ook al een PM11 in huis had, wist ik hoe deze moest klinken. Vervolgens heb ik de versterker een paar dagen continu aan gehad met de radio en dat is allemaal goed gekomen.
LaagHelaas heb ik enkele cd waarbij ik het laag van de DYN "te aanwezig" vind. Ik ga hier nog een oplossing voor bedenken. Mijn speakers staan nu op Soundcare spike.
Ik had een soort gelijk "probleem" met mijn SUB. Ik beb dit toen opgelost door de SUB te plaatsen op een Auralex SUBDUDE
http://www.auralex.com/sound_isolation_subdude/subdude.asp.
Ik ben nu het net aan het afstruinen want de als ik het goed begrijp de koppelt en de andere ontkoppeld/dempt. Helaas kan ik nergens de SUBDUDE eerst lenen voor aanschaf. Mogelijk dat ik de gok waag, maar weet dat nog niet.
KabelsIk heb een tijd geleden een paar PS Audio AC3 en AC5 netsnoeren aangeschaft om uit te proberen. De AC5 staat hoger in rangschikking dan de AC3. Gek genoeg vind ik de set mooier/frisser klinken met een AC3 op de versterker en een AC5 op de CD speler dan beide met een AC5 aangesloten.
Ik heb nu een AC3 over van 1 meter en een AC5 van 1,5 meter. Ik vind het een beetje overdreven om deze kabels voor mijn SUB te gebruiken. Deze gaan binnenkort dus in de verkoop.