Set van Minguel

Gestart door minguel, februari 08, 2009, 13:54:27

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

minguel

Citaat van: Marantz 81 op november 13, 2011, 10:56:24
Ga je nu over op alleen stereo ? las dat je een PM11 wilt gaan kopen ,maar die had je toch in huis gehad maar ging niet omdat er geen HT doorlus opzit

Om eerlijk te zijn heb ik de PM11 al in huis en die heeft inderdaad geen HT doorlus functie. Echter omdat ik de PM11 al een keer in huis heb gehad bleef het kriebelen.

Recent ben ik bij toeval iemand tegen het lijf gelopen en wij raakten in gesprek over de PM 11. Door dit gesprek is het gekriebel alleen maar erger geworden. Vervolgens ben ik op het net gaan snuffelen en de oplossing gevonden.

Oplossing is stereo en HT volledig scheiden met 2 speakersets of 2 sets speakerbekabeling. Laatste had mijn voorkeur vanwege het financiële plaatje en zie 4 frontspeakers in de woonkamer niet zitten. Los van het feit dat ik die keuze niet door de thuiscommissie had gekregen. Ben dus op zoek gegaan naar een 2e set speakerkabels.

Stereo en HT zijn nu dus volledig van elkaar gescheiden. Enige raakvlak tussen stereo en HT zijn de speakers via dubbele speakerbekabeling. Dus of stereo staat aan of HT, maar nooit tegelijk. Heb dit eerst uitgeprobeerd op de PM15 en dat werkte perfect voor mij.

Nadat het ook voor mijn partner duidelijk was wat er moest gebeuren om een film te kijken ben ik weer in gesprek geraakt met de persoon in kwestie. Nadat de thuis commissie groen licht gaf voor de aanschaf, was het cirkeltje rond.

PM11S2

Na het uitpakken heb ik de versterker een paar uur met rust gelaten. Enkele uren verder schrok ik toch even. Nieuw uit doos klonk de versterker koud en kil. Echter omdat ik aan paar maanden geleden ook al een PM11 in huis had, wist ik hoe deze moest klinken. Vervolgens heb ik de versterker een paar dagen continu aan gehad met de radio en dat is allemaal goed gekomen.

Laag
Helaas heb ik enkele cd waarbij ik het laag van de DYN "te aanwezig" vind. Ik ga hier nog een oplossing voor bedenken. Mijn speakers staan nu op Soundcare spike.
Ik had een soort gelijk "probleem" met mijn SUB. Ik beb dit toen opgelost door de SUB te plaatsen op een Auralex SUBDUDE http://www.auralex.com/sound_isolation_subdude/subdude.asp
.
Ik ben nu het net aan het afstruinen want de als ik het goed begrijp de koppelt en de andere ontkoppeld/dempt. Helaas kan ik nergens de SUBDUDE eerst lenen voor aanschaf. Mogelijk dat ik de gok waag, maar weet dat nog niet.

Kabels
Ik heb een tijd geleden een paar PS Audio AC3 en AC5 netsnoeren aangeschaft om uit te proberen. De AC5 staat hoger in rangschikking dan de AC3. Gek genoeg vind ik de set mooier/frisser klinken met een AC3 op de versterker en een AC5 op de CD speler dan beide met een AC5 aangesloten.
Ik heb nu een AC3 over van 1 meter en een AC5 van 1,5 meter. Ik vind het een beetje overdreven om deze kabels voor mijn SUB te gebruiken. Deze gaan binnenkort dus in de verkoop.

Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

jowa

Ik heb zelf ook Soundcare spikes onder m'n Xanadu's. Een stuk van de te veel aan laag heb ik weg gekregen door ze te plaatsen op stenen platen. Ik weet niet of je ze kan afvullen (bij mij kan dat niet), is een optie om wat kilo's droog zand er in te doen.

Succes met deze mooie, soms prijzige, hobby  pompom

Marantz 81

Duidelijk verhaal  :yes: mooi hoor zo,n PM11  notworthy

Als het laag maar bij enkele cd,s is zal het denk eerder aan de opname liggen ,sommige cd,s zoals bijvoorbeeld madonna -ray of light zit ook zoveel laag in

Je kunt ook de basspoorten toestoppen ( zoals ze het in belgie zeggen  :-D )


byebye byebye HB

pameijer

Citaat van: minguel op november 13, 2011, 13:45:39
Oplossing is stereo en HT volledig scheiden met 2 speakersets of 2 sets speakerbekabeling. Laatste had mijn voorkeur vanwege het financiële plaatje en zie 4 frontspeakers in de woonkamer niet zitten. Los van het feit dat ik die keuze niet door de thuiscommissie had gekregen. Ben dus op zoek gegaan naar een 2e set speakerkabels.

Stereo en HT zijn nu dus volledig van elkaar gescheiden. Enige raakvlak tussen stereo en HT zijn de speakers via dubbele speakerbekabeling. Dus of stereo staat aan of HT, maar nooit tegelijk. Heb dit eerst uitgeprobeerd op de PM15 en dat werkte perfect voor mij.
Lijkt me wel riskant deze oplossing. Wat gebeurt er als je (of je vrouw, of je kids, of bezoek) nu per ongeluk de PM aanzet als de SR ook nog aan staat, of omgekeerd? Volgens mij heb je dan gebakken printplaatjes op het avondmenu staan? Of zie ik het verkeerd en schieten ze maximaal in de beveiliging. En wat doen je speakers als die opeens 2 signalen krijgen?
Anthem MRX1120 / Sony UBP-X800M2 / Technics SL2000 + NAD PP2i/ Apple TV 4K + Nvidia Shield + Vero 4K+/ Vu+ Duo2 / LG 55C7 / JVC X7900 met iVisions Cinema 4K 260 cm / AVI ADM9.1RS actives front en center + AVI DM5 rears + 4x Micca M8C + Rythmik E15

WilliamB

Ik denk dat hij zijn kabels elke keer omsteekt, heb zelf ook twee versterkers in mijn ht ruimte en steek deze elke keer om.
Is een beetje omslachtig maar wel zo veilig
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

cz79

Dat is volgens mij wel wat Minquel bedoeld, gewoon omsteken van de set luidsprekerkables.

@ Minquel: wat een ongelooflijk mooie set! notworthy pompom
mocht je ooit eens tijd en zin hebben dan hou ik me van harte aanbevolen om eens te komen luisteren..

minguel

Citaat van: pameijer op november 17, 2011, 12:37:37
Citaat van: minguel op november 13, 2011, 13:45:39
Oplossing is stereo en HT volledig scheiden met 2 speakersets of 2 sets speakerbekabeling. Laatste had mijn voorkeur vanwege het financiële plaatje en zie 4 frontspeakers in de woonkamer niet zitten. Los van het feit dat ik die keuze niet door de thuiscommissie had gekregen. Ben dus op zoek gegaan naar een 2e set speakerkabels.

Stereo en HT zijn nu dus volledig van elkaar gescheiden. Enige raakvlak tussen stereo en HT zijn de speakers via dubbele speakerbekabeling. Dus of stereo staat aan of HT, maar nooit tegelijk. Heb dit eerst uitgeprobeerd op de PM15 en dat werkte perfect voor mij.
Lijkt me wel riskant deze oplossing. Wat gebeurt er als je (of je vrouw, of je kids, of bezoek) nu per ongeluk de PM aanzet als de SR ook nog aan staat, of omgekeerd? Volgens mij heb je dan gebakken printplaatjes op het avondmenu staan? Of zie ik het verkeerd en schieten ze maximaal in de beveiliging. En wat doen je speakers als die opeens 2 signalen krijgen?

Kids heb ik niet en mijn partner duidelijk geïnstrueerd dat nooit beide sets te gelijk aan mogen staan.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Zoldar

Hier thuis exact hetzelfde.
2 sets kabels naar de speakers. 1 van de graaf en 1 van de HT set. De vrouw weet inmiddels wat omsteken is en weet ook dat er lijfstraffen staan op pijnigen van buizen en of naalden  :evil:
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

minguel

Citaat van: cz79 op november 17, 2011, 16:17:41
Dat is volgens mij wel wat Minquel bedoeld, gewoon omsteken van de set luidsprekerkables.

Bedoel je dat ik elke keer de LS kabel omwissel? In dat geval is het antwoord nee. Ik heb inderdaad 2 setjes LS kabels. Als ik beide sets te gelijk aan heb staan dan loop ik volgens mij een risico (verschillende signalen). Al weet ik niet wat dat risico is.

Gewoon het koppie erbij houden.


Citaat van: cz79 op november 17, 2011, 16:17:41
@ Minquel: wat een ongelooflijk mooie set! notworthy pompom
mocht je ooit eens tijd en zin hebben dan hou ik me van harte aanbevolen om eens te komen luisteren..

Chris,

Bedankt, ik ben er ook zeer blij mee.

Misschien volgend jaar een keer iets afspreken? Maak op dit moment zeer lange dagen voor mijn werk tot het einde van het jaar.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

Zoldar

Ik zou hier toch ook mee uitkijken. Straks sta je met je HT versterker niet alleen je speakers maar ook je stereo amp te versterken nopompom

Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

minguel

#145
Citaat van: Zoldar op november 17, 2011, 20:32:06
Hier thuis exact hetzelfde.
2 sets kabels naar de speakers. 1 van de graaf en 1 van de HT set. De vrouw weet inmiddels wat omsteken is en weet ook dat er lijfstraffen staan op pijnigen van buizen en of naalden  :evil:

Bij mij dus het zelfde, behalve dat omsteken.

Citaat van: Zoldar op november 17, 2011, 20:35:20
Ik zou hier toch ook mee uitkijken. Straks sta je met je HT versterker niet alleen je speakers maar ook je stereo amp te versterken nopompom

De PM om zeep dat is natuurlijk niet mijn bedoeling.

Wat is omsteken? Bedoelen jullie dat je elke keer de kabels omzet, stereo of HT aan de speakerkant? Dat klinkt inderdaad veiliger. Laat het even weten, ga ik dan over nadenken.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750

WilliamB

Ik ben hier niet zo`n techneut, maar kan dat wel veilig ??
Krijg je dan geen terugvoeding naar de tweede versterker die uit staat ??
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

gerard

Niet audiofiele oplossing: een schakelaar ertussen.  :roll:

Ht amp  ----------------
                                schakelaar -------------luidsprekers
PM 11   ----------------


Zo kan het nooit verkeerd gaan  :-)
Misschien hoor je helemaal geen verschil...
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

WilliamB

Citaat van: gerard op november 17, 2011, 20:54:04
Niet audiofiele oplossing: een schakelaar ertussen.  :roll:

Ht amp  ----------------
                                schakelaar -------------luidsprekers
PM 11   ----------------


Zo kan het nooit verkeerd gaan  :-)
Misschien hoor je helemaal geen verschil...

Ik weet dat hier schakelboxen voor zijn,die je kan laten schakelen door de SR7005 ( 12 volt aansluiting achter op de versterker )
Maar ik denk hoe meer je er tussen zet, hoe meer verlies.
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Marvin

Denk dat dat wel meevalt, een goede schakelkast hoef je natuurlijk niet te horen.