Welke akoestische verbeteringen hebben jullie uitgevoerd ?

Gestart door HiFi gek, februari 08, 2009, 00:49:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

HiFi gek

Beschrijf hier hoe je de akoestiek van jouw luisterruimte hebt aangepakt / verbeterd .


Groeten  EDWIN  B

HiFi gek

Wat ikzelf heb gedaan betreffende de akoestiek zal inmiddels wel bekent zijn bij de meeste forumleden .

Mocht er toch nog vraag naar zijn dan zal ik het nogmaals gedetailleerd beschrijven .



Groeten  EDWIN  B

cheese

ik heb de speakers verder van de muur geplaatst en ze iets minder ingedraaid......en dat is mijn geluid echt ten goede gekomen.


gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Stadium III

Hier kan ik 1 hele wand dicht doen met gordijnen wat geluid wel tengoede komt
Verder tja speakers ingedraaid en ontkoppeld en de bassrelfex gaten gedempt

Verder kleedtjes op de grond

Wil nog een keer wat meer stof in de huiskamer !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Citaat van: Stadium III op februari 08, 2009, 13:05:00


Wil nog een keer wat meer stof in de huiskamer !


Mijn advies is dan ook om vooral veel minder te stofzuigen  :schater:


Groeten  EDWIN  B

mars

oi,

Ik wil nog eens een paar soundwave panelen ophangen .

2 redenen ; komt m'n geluid ten goede en het kan er erg mooi uit zien :yes:
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

MadVillain

Thanks voor de tip! Die soundwave panelen hebben een nog best wel aantrekkelijke prijs :D

Musicman

Citaat van: HiFi gek op februari 08, 2009, 15:56:48

Mijn advies is dan ook om vooral veel minder te stofzuigen  :schater:


Groeten  EDWIN  B


Dan weet ik, dat ik goed bezig ben...... :angel:

Musical Fidelity Tri-Vista 300
Marantz SA7
Dali Helicon 400SE
Harmonic Technology Pro 9+
Harmonic Magic Link 2
Supra "Sword" en "Lorad" kabels

Pjotr27

Huis gekocht van begin 1600....
Hoge plafond`s , veel hout, klankmatig erg mooi...

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Pjotr27


gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

TurboMarco

Ik heb een luister ruimte op zolder ,dus met schuine wanden wat al enorm ten goede komt aan het geluid,de wanden heb ik voorzien van noppenschuim en difusors zijn in de maak.

In de woonkamer heb ik het laag vd luidsprekers aktief aangestuurd met een Reckhorn amp,deze heeft een parametrische eq zodat je bultjes en dipjes recht kan trekken  notworthy
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

bencher

Afstand tussen speakers (B&W DM12) van ongeveer 2,75 naar ongeveer 2,05. Ruimte tussen rack links van de rechterspeaker en ruimte naar muur iets vergroot. Tevens achtergekomen dat linkerspeaker niet op een goed aangeschoefde stand stond  redface. Volgens mij was dat de grootste winst.  violent1

JackieBrown

Ik heb aan de ene kant van de woonkamer muur voor een muur gebouwd en tussen beide muren heb ik vol gepropt met geluidabsorverende materiaal van gamma. Bevalt me prima. Ik merkte direct eigenlijk dat de galm minimaal werdt.