Welke akoestische verbeteringen hebben jullie uitgevoerd ?

Gestart door HiFi gek, februari 08, 2009, 00:49:33

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jowa

Citaat van: JackieBrown op november 22, 2010, 17:25:37
Ik heb aan de ene kant van de woonkamer muur voor een muur gebouwd en tussen beide muren heb ik vol gepropt met geluidabsorverende materiaal van gamma. Bevalt me prima. Ik merkte direct eigenlijk dat de galm minimaal werdt.

:-o Heftig

Enige wat ik heb gedaan is de speakers voldoende afstand van de achterwand en redelijk van de zijwanden, gordijnen erachter en kleed op de vloer. Zal altijd wel beter kunnen, heb daar echter niet de ruimte voor en ga in mijn appartement niet de set mijn leven laten dicteren.


renes59

#16
Wij hebben een vloerkleed op de vloer, deze is van laminaat. Klinkt wat rustiger, minder hol.
Buizen vv en ev, Marantz SA7001, Marantz CD6000oseKI, Marantz CD60, Marantz ST6000, Thorens TD160 mkII met een Ortofon MC3Turbo, B&W CDM7NT, JMR Sonata, Mission M51.

MadVillain

Pas geleden een simpel vloerkleed geplaatst maar ik merkte niet al teveel verschil op. Misschien ook omdat het vloerkleed niet tussen of iets voor de speakers staat maar meer voor de bank.

HiFi gek

Citaat van: MadVillain op november 22, 2010, 22:25:42
Pas geleden een simpel vloerkleed geplaatst maar ik merkte niet al teveel verschil op. Misschien ook omdat het vloerkleed niet tussen of iets voor de speakers staat maar meer voor de bank.


Je merkt wel duidelijk het verschil als je een vloerkleed tussen de luisterdriehoek plaatst .

Je haald dan galm weg en het klinkt dan in mijn huis ook wat warmer met een vloerkleed .

Achter mijn bank heb ik nog een 2e vloerkleed liggen , die heeft eigenlijk geen merkbaar resultaat .




Groeten  EDWIN  B