Als stereo van je SR7001 niet voldoende is

Gestart door cheese, januari 29, 2009, 17:10:32

Vorige topic - Volgende topic

TurboMarco

Citaat van: SB_Marantz op januari 30, 2009, 16:40:42

In mijn optiek kun je nog steeds met luidsprekers het meeste doen.

hoe kan je die ruimtelijker en gedetaileerder laten klinken ?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Snow

Citaat van: Marco op januari 30, 2009, 16:26:46
dat denk ik ook,maar het is wel degelijk mogelijk om stap voor stap verbeteringen aan te brengen,dat kan bewerkstelligt worden door een goede balans te vinden in de samenstelling van componenten zoals :bron,versterking,luidsprekers,en ja zelfs kabeltjes  :-)

Tsja, en dan kom je er achter dat je bij Amazon weer eens een ruk CD gekocht hebt :wink:

Marvin

uiteindelijk worden we allemaal genaaid door de studio's.

wat heeft werkelijkheids-weergave dan eigenlijk nog voor nut, doen we het dan voor dat ene pareltje tussen de rotte cd's?

TurboMarco

ik heb een nieuw topic geopend hopende dat m'n vraag beantwoord word,en natuurlijk om het topic van Kees een beetje schoon te houden.

http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2931.new.html#new
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

cheese

zo een dag geen tijd gehad en jezus wat te lezen had......en ja jongens ik merk dat ik naarmate ik er langer mee bezig ben kritischer ben geworden op de muziek......en ik vind het ook gewoon leuk om er mee bezig te zijn....en heb mij zelf voorgenomen een zo goed mogelijk geluid thusi te creeeren als mijn budget toe laat..

ja ik ben wel gevangen door het upgrade virus.....maar ja voel mij daar goed bij....dus who cares...

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

WimPeu

Citaat van: cheese op januari 30, 2009, 20:52:28
zo een dag geen tijd gehad en jezus wat te lezen had......en ja jongens ik merk dat ik naarmate ik er langer mee bezig ben kritischer ben geworden op de muziek......en ik vind het ook gewoon leuk om er mee bezig te zijn....en heb mij zelf voorgenomen een zo goed mogelijk geluid thusi te creeeren als mijn budget toe laat..

ja ik ben wel gevangen door het upgrade virus.....maar ja voel mij daar goed bij....dus who cares...

gr cheese

Zou dit forum ons allemaal besmetten soms... :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

cheese

de ziekte gaat er in ieder geval niet van over.

gr Cheese
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

SB_Marantz

Citaat van: marvin op januari 30, 2009, 16:54:40
uiteindelijk worden we allemaal genaaid door de studio's.

wat heeft werkelijkheids-weergave dan eigenlijk nog voor nut, doen we het dan voor dat ene pareltje tussen de rotte cd's?

En als je dan weet dat er in de apparatuur van die studio's oude componentjes gesoldeerd zitten val je helemaal van je stoel. (ouderwetse op-ampjes e.d.)clown1

Weet dit toevallig uit eerste hand.

Er zijn betrekkelijk weinig ''pareltjes'' op opname gebied.
Vaak kun je je favo muziek niet eens met goed fatsoen beluisteren omdat je je al stoort aan de opname.
Compressie verschijnselen. hoog opgepompt , laag opgepompt etc...
Leuk als je dit op een spectrum analyzer bekijkt.  puke
Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Marantz 81

Citaat van: cheese op januari 30, 2009, 20:52:28

gr cheese

als je echt zo gek bent van de muziek doe je sr7001 van de hand en koop een losse eind en voorversterker uit de premium serie  :wink:

ach ja ken het probleem van het virus  :lol: soms moet je ook niet altijd alleen maar bezig zijn met te letten op oneffenheden en hoe het nog beter zou kunnen zijn ,maar soms ook even genieten van wat je hebt en niet alleen maar superkritisch zijn , ik ben net zo hoor  clown1 maar je gaat het steeds verder verbeteren apparatuur speakers voeding kabels interlinks plaatsings speakers acoustiek op gegeven moment valt er niks meer te verbeteren en ben je supertevreden en kun je er ENORM van genieten met name omdat je er zoveel tijd in gestoken hebt en bereik wat je zou willen alles uitgepluist en naar je eigen smaak

zit je paar maanden te luisteren en dan gaat het weer knagen  :yes: wat je met name ook niet moet doen is gaan luisteren bij mensen die een betere installatie hebben als jou  :wink:

gerard

Citaat van: cheese op januari 30, 2009, 22:10:06
de ziekte gaat er in ieder geval niet van over.

gr Cheese

Jawel hoor, gewoon je eigen spulletjes leren te waarderen..
Het kan altijd mooier/duurder (en soms ook beter) maar of je daardoor ook meer van de muziek gaat genieten :?

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Marantz 81

Citaat van: gerard op januari 30, 2009, 22:50:11
Het kan altijd mooier/duurder (en soms ook beter) maar of je daardoor ook meer van de muziek gaat genieten :?

ja dat is het juist je moet ervan genieten  :kwijl:

TurboMarco

Citaat van: gerard op januari 30, 2009, 22:50:11

Klopt als een bus wat Gerard zegt,het kan altijd mooier/duurder en ook beter,maar het einde is al snel zoek dus leer je spullen waarderen en geniet van de muziek  :yes:

5.1.4

Philips 75PUS8303

Paul

Citaat van: Marco op januari 30, 2009, 22:53:09
Klopt als een bus wat Gerard zegt,het kan altijd mooier/duurder en ook beter,maar het einde is al snel zoek dus leer je spullen waarderen en geniet van de muziek  :yes:
stupid Helemaal mee eens, heb de laatste 2 jaar al wat in het rack gehad, vind het nu ook wel best. :-D :yes: :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

cheese

maar ik geniet ook gelukkig echt wel van mijn set.....ben net terug van wintersport en ben dan echt blij als mijn boxjes weer heerlijk klinken.......

gr cheese

HiFi gek

Ik herken dit ook wel , zo begon het met mij ook toen .
Steeds weer beter en maar beter , tot er geen weg terug meer is .
Op een gegeven moment moest ik een nieuwe versterker , cd speler , boxen , kabels  enzo .
En nu probeeer ik echt werkelijk het onderste uit de kan te halen , de allerlaatste procent er uit te persen is mijn doel .
De versterker , cd speler , boxen + div tweaks zijn nu eindelijk naar mijn volledige zin .
Maar er is nog behoorlijk wat winst te behalen met een interlink , heb al een test gedaan en was erg positief hierover .
Daarna is de speakerkabel aan de buurt , en als laatste een serieus netfilter of een re-generator .
Dan pas ben ik definitief klaar en valt er niets extra's meer te behalen uit mijn set .

De laatste weken ben ik met de akoestiek bezig geweest , en met succes .

Groeten  EDWIN  B