De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

dmeerpa

Citaat van: dmeerpa op Gisteren om 15:21:38Net de Marantz Bundle - Room Correction + Bass Control gekocht.

Één eerste vlugge test gedaan (met slechts 1 meetpunt, zouden er eigenlijk 13 moeten zijn). De curve van het laag is veel veel vlakker.
Al lijkt het hard te luid te staan.
Stemmen lijken het onderspit te moet delven tegen muziek en andere filmeffecten.
Anderzijds mis ik die nu wat. Maar door het laag die erg aanwezig is staat het volume mss wel te laag.

De vrij vlakke curve van het laag spreekt me voorlopig enorm aan. Vanaf dit weekend in verlof tot 6 januari. Tijd zat om me te verdiepen in juiste metingen en eventueel aanpassen van de standaard curve of filter zoals het heet in DIRAC Live.

Update:
Het overdreven laag lag aan iets anders. Ik had onder opties mijn XBOX X de sub 6db extra gegeven onder mijn smart option 2. Ik had mijn dirac onder smart option 2 opgeslagen en had dus 6db te veel.

Het is ook wennen, want ik moet volume ook stuk harder zetten.
Bij Audessey had ik alle kanalen wat harder gezet zodat ze de meeste rond de 0db zaten.

Met Dirac kan ik ze in de receiver niet aanpassen.

Dus als ik nu switch zit er zeker 5 a 7,5db verschil op.
Dus een A-B is niet evident.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150