De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dmeerpa

Citaat van: marvin op november 11, 2011, 20:46:57
Ziet er wel erg stoer uit hoor!

Kreeg je er ook een Oakley bij?  :-D

:-D in werkelijkheid is dat blauwe licht van het LCD scherm bijlange niet zo fel...
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

JohnWx

ik wil wel graag een nieuwe foto serie van alles



standpunt 1 neem paypal hoef niet met CC

standpunt 3 neem paypal word het de zelfde dag verzonden voor 4 uur volgende dag in huis

standpunt 8 dan betrek je ze erbij, hoor je niks  :cry:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

still life

reactie hier, vanuit een ander topic over de sr7005.. (beetje off-topic daar  :-D )

Citaat van: dmeerpa op november 19, 2011, 17:21:39
we vinden dat de stereo stand doffer klinkt en dus ook minder zuiver. Wel klinkt het allemaal wat warmer en is het laag meer aanwezig in de positieve zin. Toch speelt de sub hier mee in Pure Direct (LFE+Main).

probeer eens zonder D.EQ te draaien (& zeker zonder D.vol), ADSY presteert ook beter op volume
hoe luider, hoe minder dat D.EQ. bijtrekt/stuurt

voor een voller geluid in PD => fronts hoger X-en (richting 80Hz)  :angel:
voor de ADSY-stand is het van belang dat de fronts small staan
  => anders heb je daar bass-overkill (met zo'n hoge cross + 2x laag weergave)

mocht je voor de pro gaan, kun je verder gaan met analyse & instellingen
moet je dan wel weer de nodige gear voor hebben

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

dmeerpa

Vandaag de bekabeling van de 2 surrounds weggewerkt in de muur, en tevens de surrounds 10 cm hoger gehangen. In de hoop zo minder last te hebben van een iets te direct surround geluid. En zal ik mijn hoofd ni langer stoten  :-D

Eerste vaststelling is het volume verschik tussen de fronts en de rears gehalveerd is van 11 naar 5 dB... héél vreemd. Tevens ook de indruk dat de fronts 6dB harder spelen. Want gisteren had ik met de ingebouwde test ruis 72dB vandaag meet ik 78dB.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

dmeerpa

Citaat van: John Wx op november 11, 2011, 23:05:21
ik wil wel graag een nieuwe foto serie van alles

You're wish is my command ;-)
foto's in eerste post aangepast. Om om het gemakkelijk te maken, hier is de link:
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2917.msg29706.html#msg29706
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

still life



mooi hoor paul
alleen begin ik je mindere weergave wel wat te snappen zo..  :-D

vroegere front opstelling zag er beter uit

die sub blijft evenwel  :kwijl:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

WimPeu

Blijft een mooie combi...en die sub is helemaal vet.. :kwijl:

Geniet ervan Paul... hello
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Don Logan

Ziet er allemaal goed uit hello

WilliamB

Ziet er allemaal Super uit....Mooie SUB. :yes:
Set 1: Marantz PM11s1, SA11s1/ Auralic Altair G1 / Audio Physic Scorpio 25, tempo VI, Spark 5, Celcius / Atmos Vocal 100Icw 5
Marantz SR8012 / SVS PC13Ultra/Sony VPL-vw590 4K isf/Zidoo z1000
Set 2: Marantz PM7004 /Teac NT-505 /Dynaudio Focus 160 / Rega P3

Zoldar

Ja! wat een sub man.  notworthy

strap down the house
Speakers: Klipsch RP-280F/RP-160m/RB-10+ BK XXLS400FF
Versterking: Graaf GM50B | Onkyo TX-NR747
Digitaal: Mytek Digital Stereo-192 DSD DAC | JRiver
Analoog: SRM Tech Arrezzo | Ortofon 2M Black | Graham Slee Reflex M
Kabels: Chord | Audioquest | Belden

JohnWx

Citaat van: dmeerpa op november 23, 2011, 16:57:17
Citaat van: John Wx op november 11, 2011, 23:05:21
ik wil wel graag een nieuwe foto serie van alles

You're wish is my command ;-)
foto's in eerste post aangepast. Om om het gemakkelijk te maken, hier is de link:
http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,2917.msg29706.html#msg29706

hou meer van facebook  :wink:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

xander32

Citaat van: still life op november 23, 2011, 17:17:22


mooi hoor paul
alleen begin ik je mindere weergave wel wat te snappen zo..  :-D

vroegere front opstelling zag er beter uit

die sub blijft evenwel  :kwijl:
Prachtige set maar idd. wat een zonde van de opstelling :|. En die sub ziet er uit als een bruut ding die wel enige lucht wil verplaatsen (¿).


Sander.

dmeerpa

#252
Citaat van: xander32 op november 24, 2011, 10:09:55
Citaat van: still life op november 23, 2011, 17:17:22


mooi hoor paul
alleen begin ik je mindere weergave wel wat te snappen zo..  :-D

vroegere front opstelling zag er beter uit

die sub blijft evenwel  :kwijl:
Prachtige set maar idd. wat een zonde van de opstelling :|. En die sub ziet er uit als een bruut ding die wel enige lucht wil verplaatsen (¿).


Sander.

Heb niet zo veel mogelijkheden met de opstelling. Al ga ik nog eens proberen om de sub rechts te plaatsen. Maar dan staat ze voor de verwarming, en de zetel staat al voor het andere eind.
Dan is er nog het oorspronkelijke idee om hem links tegen de muur te plaatsen. op zo'n 4,5 à 5 meter van de sweet spot. Maar dan moet ik een sub kabel hebben die de hele kamer rond gaat en ook nog eens over de deur. Ik schat bijna zi'n 20 meter  :-o
Maar ik zou eigenlijk wel graag die sub elders zien, en dan het TV meubel vervangen door een strak (wit/grijs?) hoogglans TV meubel.

Toen ik het wou kopen had ik een plattegrond gekregen van de agence, en er stond op dat die muur 3meter60 was, maar ze is maar 3meter06, is wel een verschil van een halve meter en zou al veel verschil geven en zou ik meer in de buurt gekomen zijn zoals in mijn vorige woonst waar de foto van de oude set werd genomen.

Maar na het opnieuw lezen van de handleiding williswaar van de Wharfedale Opus² 2, is de optimale afstand tot de muur maar 10 cm, dus heb ik die van mij op iets meer dan 10cm geplaatst ipv meer dan 30 cm, en ik ben nu meer dan tevreden van het geluid. Ik ga misschien toch eens de sub wegnemen en de speakers meer ruimte geven, en horen of het beter klinkt.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

xander32

#253
Ach, het is zoals het is. In een huiskamersetting heb je nou eenmaal vaak van doen met beperkingen betreft opstelling. Al denk ik dat er nog wel de nodige winst is te behalen;

Met jouw relatief forse zuilen kan ik het mij niet voorstellen dat 10 cm. van de (achter)wand de meest optimale positie is. Ik ga er van uit dat 10cm. de minimale afstand is. Bijna iedere speaker gaat opbloeien wanneer die rondom enige ruimte heeft.

Dat wetende denk ik dat, indien jij ervoor zorgdraagt dat de front van de speakers minimaal gelijk met de voorkant van het meubel (liefst er nog iets voor) staat, daar een behoorlijke positieve verandering zal zijn betreft het geluidsbeeld :yes:.

En aan de rechterzijde allicht ook de sub met de speaker omwisselen van positie.


Sander.

Cornelis1921

Citaat van: xander32 op november 24, 2011, 12:17:08
Ach, het is zoals het is. In een huiskamersetting heb je nou eenmaal vaak van doen met beperkingen betreft opstelling. Al denk ik dat er nog wel de nodige winst is te behalen;

Met jouw relatief forse zuilen kan ik het mij niet voorstellen dat 10 cm. van de (achter)wand de meest optimale positie is. Ik ga er van uit dat 10cm. de minimale afstand is. Bijna iedere speaker gaat opbloeien wanneer die rondom enige ruimte heeft.

Dat wetende denk ik dat, indien jij ervoor zorgdraagt dat de front van de speakers minimaal gelijk met de voorkant van het meubel (liefst er nog iets voor) staat, daar een behoorlijke positieve verandering zal zijn betreft het geluidsbeeld :yes:.

En aan de rechterzijde allicht ook de sub met de speaker omwisselen van positie.


Sander.
:yes: Dan wil je ook niet ruilen met mijn situatie... Zolang je je set niet kan opstellen in daartoe speciaal geprereerde luisterruimte blijft, wat Sander zegt, behelpen. Ik erger me ook regelmatig aan 'het beholpene'van mijn opstelling. Maar dat wordt beter als de flat-screen de huidige CRT vervangen heeft, de eerste komt dan aan de muur te hangen zodat de opstelling in de breedte kan krimpen. (Als het goed is, zijn daar binnenkort beelden van).
Groeten, Cor.
* CD6006 * SA8003 * PM8005 * Quantis QE317 * Harbeth HL-P3ES-2 * Epos stands * Beyer DT880 Premium 250Ω * Senn HD25 II Aluminium * Pro-Ject Headbox S * Nintendo Switch *