De set van dmeerpa

Gestart door dmeerpa, januari 28, 2009, 17:48:28

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

WimPeu

Mooi spul heh zo' n Dune. Waarom heb je de HD Max gekocht en niet een D1 of B1. Je hebt er nu weer een Blu-Ray speler bij die je waarschijnlijk nooit gaat gebruiken ivm de UD.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

JohnWx

Citaat van: WimPeu op november 09, 2011, 15:35:59
Mooi spul heh zo' n Dune. Waarom heb je de HD Max gekocht en niet een D1 of B1. Je hebt er nu weer een Blu-Ray speler bij die je waarschijnlijk nooit gaat gebruiken ivm de UD.

hoe meer opties hoe beter  8-)
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

dmeerpa

Citaat van: John Wx op november 09, 2011, 20:25:52
Citaat van: WimPeu op november 09, 2011, 15:35:59
Mooi spul heh zo' n Dune. Waarom heb je de HD Max gekocht en niet een D1 of B1. Je hebt er nu weer een Blu-Ray speler bij die je waarschijnlijk nooit gaat gebruiken ivm de UD.

hoe meer opties hoe beter  8-)

Ik wou eigenlijk de HD Duo. Maar kon die niet direct leverbaar vinden en kon de HD Max kopen voor de prijs van de Duo. De Smart D1 had ik over nagedacht. Maar vind de Duo of Max beter staan tussen de audio componenten.
Maar ik denk er aan om de BluRay lezer te versteken naar de PC, en een HDD in de plaats te steken.
Maar ik denk dat de behuizing van de BD lezer verwijderd is.

Wel ga ik kijken of ik die fan kan uit zetten, en deze achteraan het toestel te monteren, desnoods 2 op halve snelheid. Ik denk niet dat het de FAN is die lawaai maakt, maar de wind verplaatsing dor de grill aan de zijkant. Ik zou dan achteraan gewoon geen grill gebruiken. Desnoods plaats ik dan een 2e schijf dan in die ruimte.



Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Een paar honderd Euro omdat dat mooier staat  :-o...ieder zijn eigen afwegingen natuurlijk. Ik dacht dat je met een NAS werkte waarom wil je dan ook nog eens een HD in je mediaplayer, dubbel op lijkt me (net als de BR speler in de Dune) . Duurt over een netwerk verbinding ook nog eens behoorlijk lang om een beetje film over gepompt te krijgen. Je snapt het al natuurlijk...ik snap je niet helemaal  :-D...geeft niks als jij er maar plezier aan hebt.. :wink: 

Ik ben van de Dune HD (voorganger van de MAX dus ook met player en HD drive) overgestapt naar de D1, lekker compact en doet wat ie moet doen...streamen. BR's ed speel ik wel op de Oppo. notworthy
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

QuattroNL

Ik heb de interne HDD van mijn Popcorn juist verwijderd omdat ik er niks meer mee deed. Streamen (bedraad) vanaf m'n NAS gaat perfect.

Verder een leuk ding hoor zo'n Dune  :yes:
Marantz PM15S2-LE+SR5006 - Totem Arro+Dreamcatcher+Model One Signature center - Loewe Art 42" LCD - Dune Smart D1 - Squeezebox Touch+BOTW - Oppo BDP83 - Synology DS409+ - CA Diamond 2 dempingsplaat+cable clamps.
Cables: Nordost - W&M - RU Connected - JIB

dmeerpa

Citaat van: WimPeu op november 11, 2011, 13:33:48
Een paar honderd Euro omdat dat mooier staat  :-o...ieder zijn eigen afwegingen natuurlijk. Ik dacht dat je met een NAS werkte waarom wil je dan ook nog eens een HD in je mediaplayer, dubbel op lijkt me (net als de BR speler in de Dune) . Duurt over een netwerk verbinding ook nog eens behoorlijk lang om een beetje film over gepompt te krijgen. Je snapt het al natuurlijk...ik snap je niet helemaal  :-D...geeft niks als jij er maar plezier aan hebt.. :wink: 

Ik ben van de Dune HD (voorganger van de MAX dus ook met player en HD drive) overgestapt naar de D1, lekker compact en doet wat ie moet doen...streamen. BR's ed speel ik wel op de Oppo. notworthy

Een display was een must, en ik wou een winkel waar ik kon ophalen, dus geen online gedoe.
Dan had ik drie keuzes HD MAX, HD DUO en de HD Smart D1. In België heb ik alle officiële winkels afgelopen, geen enkel had iets op voorraad. In Roosendaal vond ik een winkel en die had van de drie enkel de HD MAX voor 378€. Dat is 119€ meer dan de advies pijs van de HD Smart D1. Heb ik wel een reserve BD/DVD/CD lezer ;-)
Ik heb inderdaad een NAS, maar met een collectie van meer dan 25000 MP3's = meer dan 3000 albums. Probeer dat maar eens in te lezen via DLNA. ook de performantie van die NAS was laag, ik haalde niet meer dan 13Mb/sec op een Gigabit netwerk. Nu heb ik sinds eergisteren een Thecus N5500 en haal ik voor het moment al schrijf snelheden van 118Mb/s en lees snelheden van 100Mb/s en ik vermoed dat mijn Router nu de bottleneck is. Ook is die zijn CPU en geheugen veel krachtiger. Dus het zou kunnen dat die wel in staat is om de enorme hoeveelheid muziek via DLNA aan te bieden. Andere optie is mijn veel gebruikte muziek op een HDD in de HDI Dune te plaatsen. Ook was het handig bij het downloaden van torrent files. Maar dit kan ik nu ook op de Thecus N5500 NAS.
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

still life

d'r is over nagedacht..  :-D
The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

Marvin

Dat zou een leuke wending in dit topic zijn..... :schater:




Iphone4

WimPeu

#233
Citaat van: still life op november 11, 2011, 17:15:23
d'r is over nagedacht..  :-D

Lees het eigenlijk niet...
Het was een weekje handig maar nu is de nieuwe NAS er.  shutup

In Arnhem bij Wifimedia staan de D1 op voorraad voor €200,- (scheelt je dus €179,-) Snap ook niet waarom jij als toch wel computergek niet een on-line aankoop aan durft/wil. Ik had mijn D1 via wifimedia binnen 20uur thuis staan geen verzend kosten bij een verzekerde verzending. Daar kan je zelfs met een leaseauto niet tegen op.  :-D :-D

Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

dmeerpa

#234
Citaat van: WimPeu op november 11, 2011, 17:49:02
Citaat van: still life op november 11, 2011, 17:15:23
d'r is over nagedacht..  :-D

Lees het eigenlijk niet...
Het was een weekje handig maar nu is de nieuwe NAS er.  shutup

In Arnhem bij Wifimedia staan de D1 op voorraad voor €200,- (scheelt je dus €179,-) Snap ook niet waarom jij als toch wel computergek niet een on-line aankoop aan durft/wil. Ik had mijn D1 via wifimedia binnen 20uur thuis staan geen verzend kosten bij een verzekerde verzending. Daar kan je zelfs met een leaseauto niet tegen op.  :-D :-D

1. heb geen krediet kaart en wil dat ook niet (als ITer weet ik waarom)
2. ik heb heel slechte ervaringen met bestellingen (niet on-line), men beloofd dat het binnen de week er zal zijn
3. Als ik iets wil, wil ik het ook direct
4. de garantie, veel internet shops geven maar 1 jaar, de winkel waar ik kocht 2.
5. De HD MAx heeft een 7.1 analoge uitgang, die misschien ooit van pas kan komen.
6. Digitale Coax uitgang
7. Snellere  opstarttijd van de HD MAX
    Opstarttijd 33,8 sec. vs 36,78 sec.
    Opstarttijd uit standby 4,35 sec.   vs 6 sec.
8. En niemand reageerde op mijn topic : http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,7645.msg121783.html#msg121783

Je ziet er is opnieuw over nagedacht  :-P

Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

still life

Citaat van: dmeerpa op november 11, 2011, 18:45:413. Als ik iets wil, wil ik het ook direct

top consument !  :-D

Citeer
6. En niemand reageerde op mijn topic : http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,7645.msg121783.html#msg121783


wim leest dat niet..  :-P

I say: feli met de nieuwe aanwinst..  :yes:

The Splendour Of Music,  eclipsed by empty words & dead rhetoric ...

Marantz SR7005/CD5003/UD5005 --->  bi-amped Canton Vento 890 DC <--- sub-bass by yamaha YST-SW300

dmeerpa

#236


En sinds woensdagavond de nieuwe NAS (onderaan), een Thecus N5500 Dual DOM with Dual Protection (Enterprise NAS server).
Er stak ook een licentie bij voor Twonky Media ;-)

En hij is razendsnel. 100Mb schrijf ik weg aan 118Mb/s, lees ik aan 100Mb/s.
4Gb schrijf ik weg aan 100Mb/s en lees ik aan 80Mb/s.
Volgende week kijk ik om het geheugen uit te breiden naar 4Gb ipv 1Gb.

Nu enkel wachten tot die 2 of 3TB HDD terug betaalbaar worden  :|
Marantz Cinema 40 , SACD 30n
Rotel RB-991
Dune HD Max (te koop)
X-box Series X met KODI
Chromecast met Google TV
Pioneer PDP-6080D
Zone 1 : Wharfedale Opus 2 (soon Elysian 4), Opus Tri-Center, 4 x Opus Tri-Surround, SVS PB12+
Zone 2 : Boston Acoustic A25

WimPeu

Citaat van: dmeerpa op november 11, 2011, 18:45:41
Citaat van: WimPeu op november 11, 2011, 17:49:02
Citaat van: still life op november 11, 2011, 17:15:23
d'r is over nagedacht..  :-D

Lees het eigenlijk niet...
Het was een weekje handig maar nu is de nieuwe NAS er.  shutup

In Arnhem bij Wifimedia staan de D1 op voorraad voor €200,- (scheelt je dus €179,-) Snap ook niet waarom jij als toch wel computergek niet een on-line aankoop aan durft/wil. Ik had mijn D1 via wifimedia binnen 20uur thuis staan geen verzend kosten bij een verzekerde verzending. Daar kan je zelfs met een leaseauto niet tegen op.  :-D :-D

1. heb geen krediet kaart en wil dat ook niet (als ITer weet ik waarom)
2. ik heb heel slechte ervaringen met bestellingen (niet on-line), men beloofd dat het binnen de week er zal zijn
3. Als ik iets wil, wil ik het ook direct
4. de garantie, veel internet shops geven maar 1 jaar, de winkel waar ik kocht 2.
5. De HD MAx heeft een 7.1 analoge uitgang, die misschien ooit van pas kan komen.
6. Digitale Coax uitgang
7. Snellere  opstarttijd van de HD MAX
    Opstarttijd 33,8 sec. vs 36,78 sec.
    Opstarttijd uit standby 4,35 sec.   vs 6 sec.
8. En niemand reageerde op mijn topic : http://marantzforum.nl/forum/index.php/topic,7645.msg121783.html#msg121783

Je ziet er is opnieuw over nagedacht  :-P

1 - Ik heb gewoon met internet bankieren betaald dat doe jij toch wel mag ik aannemen
2 - beetje googlen en op hifi fora vragen en je vist de goede betrouwbare sites er wel uit.
3 - Vandaar je aankoop in Duitsland...
4 - Garantie is op consumenten electronica gewoon 2 jaar of ik dat nou in een winkel of in NL on-line koop.
5 - Ja misschien
6 - Is dat beter dan toslink..trouwens denk je echt dat je dat verschil hoort..en je gaat zeker en vast de HDMI gebruiken
7 - Vanuit stand by heb ik nooit gemeten maar ik geloof direct dat de Max dat 1.3 sec sneller doet...
8 - had ik idd niet gezien..

Leuk heh lekker stoken... :-P
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Marvin

Citaat van: dmeerpa op november 11, 2011, 19:03:28


Ziet er wel erg stoer uit hoor!

Kreeg je er ook een Oakley bij?  :-D

Marantz 81