OI
Hier dan eindelijk foto's van mijn set .
De mc-systems m3 zijn onder tussen de deur uit , zeker niet omdat ze niet goed of mooi zouden zijn. Het zijn wat mij betreft de beste speakers
die ik ooit in huis heb gehad.
Maar het enige minpunt wat de m3's betreft , was in mijn woonkamer zeker het geval.
Namelijk dat het zeer kieskeurige baasjes zijn wat plaatsing betreft, ze zijn dus zeer gevoelig voor akoustische eigenschappen van een luister ruimte.
Als mensen bij mij een middag kwamen luisteren naar mijn set met de mc-systems m3 , dan waren de reacties altijd ( maar dan ook altijd) ; zo dan mars dit klinkt wel heeeeeeeel erg lekker ( deze reacties kan je ook lezen in het topic ''luisteren bij mars'')
Maar als je zelf dag in dag uit naar je set luisterd gaan je dingen opvallen , en dat was in dit geval dat ik plaatsing niet voor de volle 100% in orde kreeg ( nou ja 100% lukt toch nooit , maar laten we zeggen 80%)
Enfin , toen ik een wel heel erg mooi bod kreeg voor deze speakers , heb ik ze de deur uit gedaan.
Eerlijk is eerlijk , ik mis ze wel , want voor de rest vind ik dat je voor het geen ze kosten geen betere speaker kan kopen.
En als ik ooit hier ga verbouwen, en mijn huiskamer wordt langer dan ga ik gewoon weer een setje kopen
De speakers die op de stands staan zijn de ''mc-systems ektif'' actieve studio monitor . Dit is eigenlijk een speaker systeem wat hoofdzakelijk in professionele audio wereld word gebruikt , met name in opname studios .
Maar er zijn geloof ik ook plannen om deze speaker voor de consumenten markt uit te brengen. ( euh maar dan denk ik toch dat ze het een en ander moeten veranderen , nogal kostbaar geluidskastje
)
Ik ben nu nog bezig met de ideale afstelling voor mijn woonkamer .
Zoals je op de achterkant kan zien , kan je ze fine tunen.
De bas-mid speaker ( dit is DE speaker waardoor ik zo'n grote fan van mc-systems ben) , zitten niet zoals bij mijn oude m3's alleen maar aan de achterkant van de speakerkast vast .
Nee nee , want je hebt zo,n speaker aan de voorkant van de kast , maar deze zit door middel van een staaf aan een identieke speaker aan de achter kant vast.
Je ziet hier ook een zuil luidspreker , en dit is DIY , hoewel als je ziet hoe dit gedaan is
. Ik overdrijf niet als ik zeg dat menig fabrieks speaker , zich mag gaan schamen in een hoekje , als je de afwerking vergelijkt.
Het geluid wat uit deze zuil komt , is gewoon ( nou ja gewoon) helemaal oke . Deze speaker heeft absoluut geen voorkeuren, en is zeker erg neutraal te noemen . van hoog tot errug laag komt er zeer mooi uit.
Ik heb deze speaker voor langere tijd te leen zodat ik niet opgefokt hoef te jagen naar een nieuw stel speakers.
Bijde speakers komen van een man van een ander forum ( en ik wil bij deze zeggen dat ik het een onwijs tof gebaar vind
) die ook importeur is van o.a. ''Astin trew'' audio
Op de achtergrond is mijn versterker te zien , en dat is de classè cap-101 . Ik had pas even een bevlieging , om deze om te ruilen , maar nu heb ik hem weer horen werken ook op andere systemen , conclusie >>>> cap-101 en ik worden samen oud
Daar onder zie je de cd speler en dat is de audio analoque paganini met een trichord klok. Deze cd speler is met name in 1 ding erg goed en dat is..............cd'tjes afspelen
Hoe die klinkt? gewoon top!!
Maar het is ook een zeer degelijke en stabiele speler , en dat is voor mij ook belangrijk .
bekabeling is op het ogenblik cardas crosslink voor speakers , een gerard ( van dit forum) interlink tussen amp en cd speler ,
Ik kom nog terug , hoe de monitor mij bevalt als die helemaal naar mijn zin is afgesteld ( ook beetje weinig tijd gehad)
vergeef mij de spelfouten , hahahah