Harde knal uit de speaker

Gestart door Kierikki, januari 02, 2009, 17:13:07

Vorige topic - Volgende topic

Kierikki

Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en zoek forum lezers die een oorzaak en oplossing kunnen aandienen voor het volgende probleem.
Sinds mijn verhuizing naar Finland heb ik een probleem met mijn Hifi set, waarvan ik niet weet of de versterker of de speaker het probleem veroorzaken.
De versterker is het type pm-17mk2.
De Speakers zijn van het merk ASW

Het probleem is dat er zonder merkbare aanleiding een aantal keren per dag een knal uit de linker speaker komt.
Soms is het niet meer dan een tik maar regelmatig is het een harde knal waardoor beide speakers enkele seconden helemaal uitvallen. 
Onze spullen hebben  8 maanden bij de verhuizer in opslag gestaan en zijn daarna weer opnieuw (in ons nieuwe huis) aangesloten. Voor de verhuizing heeft zich dit nooit voorgedaan.

Hopelijk weet iemand via dit forum een oplossing.

SB_Marantz

Sluitingsverschijnsel.
Versterker niet meer aanzetten!!!

Deze DC puls kan je woofer om zeep helpen.

Oorzaak kan zijn: defecte drivers / slechte soldeerverbindingen / zeners.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

MadVillain

Kierikki

Quote: "Oorzaak kan zijn: defecte drivers / slechte soldeerverbindingen / zeners."

en wat hieraan te doen?
Niet meer aanzetten is natuurlijk geen echte optie  :-(

Maurice

Citaat van: Kierikki op januari 03, 2009, 08:58:03
Quote: "Oorzaak kan zijn: defecte drivers / slechte soldeerverbindingen / zeners."

en wat hieraan te doen?
Laten repareren. Kan bij een audioservice center of door liefhebbers (bijv HAL9000 of S.B.Marantz).
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op januari 03, 2009, 12:26:58
Laten repareren. Kan bij een audioservice center of door liefhebbers (bijv HAL9000 of S.B.Marantz).
Maurice hij woont in Finland. :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

dmeerpa

Of HAL9000 of S.B.Marantz uitnodigen op vakantie  :-P
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

SB_Marantz

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Paul

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: Kierikki op januari 03, 2009, 08:58:03

en wat hieraan te doen?

Even mee langs komen.  clown1

De post brengt mensen dichter bijelkaar........... pompom

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Kierikki

Iedereen mag bij ons op vakantie komen (Kierikki Naturehotel & Restaurant)  :-)

Skiliften hebben we niet maar wel lekker sneeuw en vandaag een middag temperatuur van -22 graden C.

En wat we ook gevonden hebben is een Marantz leverancier in Oulu. Daar zullen we eens even gaan informeren.
Toch iedereen alvast bedankt voor het meedenken
we houden jullie op de hoogte

www.kierikki.net

gerard

Citaat van: Kierikki op januari 04, 2009, 22:18:36
Iedereen mag bij ons op vakantie komen (Kierikki Naturehotel & Restaurant)  :-)

Skiliften hebben we niet maar wel lekker sneeuw en vandaag een middag temperatuur van -22 graden C.

En wat we ook gevonden hebben is een Marantz leverancier in Oulu. Daar zullen we eens even gaan informeren.
Toch iedereen alvast bedankt voor het meedenken
we houden jullie op de hoogte

www.kierikki.net

Als ik wat meer verstand van versterkers had dan wist ik het wel.... :yes:
Hup de soldeerbout in de koffer en gaan :-D
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Kierikki

Even een update:
vandaag de versterker naar een reparateur gebracht. (Een bedrijf op aanraden van de Marantz dealer uit Oulu)
Wij vroegen of hij de versterker kon nakijken en een indicatie van de reparatie duur kon opgeven. We zouden immers nog een paar uur in stad zijn. Nou dat kon. Hij sluit het apparaat aan en ja hoor een Marantz versterker doet het gewoon. Hij zegt nou geen probleem toch neem maar weer mee. Nou laat dat ding maar een uurtje aan staan dan hoor je het wel en wij komen op de terugweg wel even informeren. Nou met tegenzin doet de beste man het en na een paar uur was hij toch bijgedraaid "I think it is ready tomorrow" was toen zijn antwoord. Maar hij zal eerst een sms sturen als het inderdaad ready is.
Nu maar hopen dat hij inderdaad verstand van zaken want Oulu ligt weliswaar geregeld op de route maar het is toch 55 km van huis. Ons versterker lot ligt in zijn handen.  :?

SB_Marantz

Zoals ik al eerder zei: slechte soldeerverbindingen en/of een defecte driver.

Veel meer kan er echt niet aan de hand zijn.

Ben benieuwd wat de beste man te melden heeft.

Facts count.

CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM