nieuwe versterker

Gestart door theo, december 28, 2008, 18:25:37

Vorige topic - Volgende topic

theo

ja er zijn ook een hoop mensen die naar seround gaan
en hun versterker weg doen
maar ook een gevaar dat er wat aan mankeert vind ik eng
vooral als het nog jong spul is
en ik denk dat de mensen er toch in het algemeen veel voor vragen
de versterkers die goed zijn word ook veel voor geboden

theo

fidelity a5 is te duur voor mijn.
ik had 1500 ingedachten ben al naar 2000 gegaan maar 2400 is me te duur
en ik denk dat het tenopzichte van mijn seas thor ook over de top is.
gr theo ga morgen of volgende week eerst een naar gorinchem

mars

Citaat van: theo op december 31, 2008, 01:08:04
fidelity a5 is te duur voor mijn.
ik had 1500 ingedachten ben al naar 2000 gegaan maar 2400 is me te duur
en ik denk dat het tenopzichte van mijn seas thor ook over de top is.
gr theo ga morgen of volgende week eerst een naar gorinchem

oi

Ik vind juist dat je versterkers tweedehands redelijk veilg  kan kopen , vaak zijn ze ook weer van een liefhebber geweest.

Ik snap dat je een grens moet stellen , aan de andere kant zit met je amp dan toch in die prijsklasse op top niveau
hahaha kan je de rest weer lekker upgraden.

Als je naar Marantz kijkt , let dan op de pm11 .  Of tweede hands pm14

grtz
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

theo

ja de pm 11 gezien en gehoord is mooi afgewerkt ga vandaag naar speaker en co heeft de marantz en seas thor
ga ik efe luisteren

mars

oi

Nou d'r zijn slechtere manieren om je dage door te brengen , toch? :-D

Nou Theo ik wens je heel fun en wijsheid vandaag (op je luister dag.)
En je weet het he , bij twijfel niet doen ............het is jouw beleving waar het omgaat.
Desnoods kom je  100 keer terug in die winkel zonder dat je wat koopt.( moet geen probleem zijn)

Ik heb er nu niet zoveel tijd( en ik heb nu een mooie set :wink:) voor, maar ik vond heerlijk om de betere audio shops af te struinen.
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

Snow

Citaat van: Lapti op december 30, 2008, 22:20:28
dat zou mooi zijn, dan zouden we allemaal naar melkpakjes met woofertjes erin kunnen luiseren aangezien we toch geen referentiekader kunnen opbouwen :p

Toch even reageren. Leuke quote, en ik neem aan dat je nu luidsprekers bedoeld. TS had het over het marantzgeluid van vroeger. En passant vermeld ie ook dat het allemaal niet zo muzikaal meer is. Dat vind ik dan vreemd, vooral als dit met verschillende luidsprekers gebeurt. Als je dan weet hoe het gehoor in relatie met het menselijk brein werkt(kijk maar eens op het net, veel over te vinden en zeer interessant) heb ik daar op geantwoord. Een discussie over klankverschillen heb ik geen zin in, hebben we al gehad en daar kom je toch niet uit. Voel me niet zo jofel. Mijn vriend Jack Daniels was gisteren ook op bezoek.

Gr. en een voorspoedig 2009 voor iedereen - S.

gerard

Citaat van: theo op december 30, 2008, 22:02:19
de marantz die ik had het type weet ik niet meer maar.
klonk erg vol met een warme bas
dat was met magnat speakers
ook de speakers van magnat is niet meer wat het was
ik denk dat de mensen van nu meer van fel hoog en heel laag houden.
luister maar naar de setjes erg schel en dan een grote sub maar ik vind het niks

Als je wat meer van een "warm" geluid kan genieten is REGA misschien ook iets wat je zou kunnen bekoren.
Voor mijn idee een rustig hoog en wat meer de nadruk op stemmen gebied en vol maar toch wel strak laag.
Gewoon overall een rustige weergave.

Je zou dan wel een voor/eind kombi moeten hebben, anders heb je niet voldoende vermogen.

Groet Gerard
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

theo

jongens stop maar met de info ik verzuip er al weer in bedoel ik goed ha ha maar met alle merken die ik nu heb ken ik voorlopig wel een jaar gaan luisteren

gisteren geluisert naar marantz 11 met   kef en het zal wel aan mijn liggen maar ik vond het gewoon slecht sory
ik hou julie wel op hoogte van de rest ps ken best met mijn boxen beter klinken maar we gaan denk ik niet voor marantz gr theo

TurboMarco

Seas Thor (excel) - Kef  :? ,ik kan mij niet voorstellen dat het vergelijkbaar materiaal is  :roll:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

dmeerpa

Seas ken ik niet maar Kef is ook niet aan mij besteed.
Marantz Cinema 40, Marantz SACD 30n, Rotel RB-991
X-box Series X
83" LG OLED evo G4 4K
Zone 1 : 7.1.4 Wharfedale Elysian 4, Opus Tri-Center, Opus Tri-Surround,  SVS Ultra Elevation, PB12+
Zone 2 : HEOS AMP HS2 + Boston Acoustic A25
Zone 3 : Denon Home 150

Snow

@Dmeerpa

Als iets je ding of je smaak niet is, mag dat rustig gezegd worden. Dat jij heel erg trots op je spullen bent is ook heel erg duidelijk. Niks mis mee, ben ik ook. Net als jij, kan ik als ik absoluut iets wil hebben, dat gewoon kopen. Dit geldt, mijn beste Dmeerpa helaas niet voor iedereen. In dit licht gezien, vind ik je opmerkingen, elders op dit forum, over B&W speakers tot 4000 euro zeer bizar.
Welwetende dat hier forumleden zijn, die zeer tevreden en ook heel erg trots op hun set en de volgens jou inferieure luidsprekers zijn. Ik zal hier best wel eens iemand op zijn ziel getrapt hebben, maar nooit zal of heb ik negatief gesproken over andermans spullen. Dit vind ik niet kunnen en getuigen van schromelijke zelfoverschatting en geeft mij ook een ietwat knurftig gevoel.
Ik weet zeker dat zich hier meer mensen aan storen, maar zij willen of durven zich hier niet over te outen. Nou dat heb ik dan voor ze gedaan. Mocht je je geroepen voelen op dit schrijfsel te reageren, dan zal ik daar niet meer op antwoorden. Ga het forum in de toekomst alleen nog lezen. Sommige berichten interessant, andere aandoenlijk of humoristisch, weer andere zeer irritant.

De groeten - S

Paul

Citaat van: Snow op januari 04, 2009, 16:23:41
@Dmeerpa

Als iets je ding of je smaak niet is, mag dat rustig gezegd worden. Dat jij heel erg trots op je spullen bent is ook heel erg duidelijk. Niks mis mee, ben ik ook. Net als jij, kan ik als ik absoluut iets wil hebben, dat gewoon kopen. Dit geldt, mijn beste Dmeerpa helaas niet voor iedereen. In dit licht gezien, vind ik je opmerkingen, elders op dit forum, over B&W speakers tot 4000 euro zeer bizar.
Welwetende dat hier forumleden zijn, die zeer tevreden en ook heel erg trots op hun set en de volgens jou inferieure luidsprekers zijn. Ik zal hier best wel eens iemand op zijn ziel getrapt hebben, maar nooit zal of heb ik negatief gesproken over andermans spullen. Dit vind ik niet kunnen en getuigen van schromelijke zelfoverschatting en geeft mij ook een ietwat knurftig gevoel.
Ik weet zeker dat zich hier meer mensen aan storen, maar zij willen of durven zich hier niet over te outen. Nou dat heb ik dan voor ze gedaan. Mocht je je geroepen voelen op dit schrijfsel te reageren, dan zal ik daar niet meer op antwoorden. Ga het forum in de toekomst alleen nog lezen. Sommige berichten interessant, andere aandoenlijk of humoristisch, weer andere zeer irritant.

De groeten - S
De een heeft 500 euro te besteden en de ander 10.000 euro.
Ieder z,n smaak zoveel mensen zoveel wensen,zolang de persoon met het budget van 500 euro tevreden is t.o.v. de ander heeft hij altijd een voorsprong.  :wink: clown1 :yes: byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

theo

bij de buurman is het gras toch groener dus ik blijf droomen

cheese

jeetje mensen waar zijn we toch mee bezig..............ja je kan iemand op zijn ziel trappen maar alles heeft toch met smaak en voorkeur te maken...............ik neem aan als Dmeerpa iets zegt over een ander merk dan is dat toch gewoon zijn mening en bedoelt hij dat toch niet persoonlijk..............en als iemand over mijn merk boxen iets negatiefs zou zeggen zou ik mij daar niet persoonlijk door aangesproken voelen, maar heeft degene gewoon een andere smaak dan ik heb...... ik zou zeggen we kunnen niet allemaal dezelfde smaak hebben en mogen toch nog wel iets zeggen...als het netjes gebeurd hoef je je toch niet persoonlijk aangevallen te voelen.

laten we iets meer open minded zijn zou ik zeggen.

groeten Cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

TurboMarco

Citaat van: cheese op januari 04, 2009, 21:22:12
ik zou zeggen we kunnen niet allemaal dezelfde smaak hebben en mogen toch nog wel iets zeggen...als het netjes gebeurd hoef je je toch niet persoonlijk aangevallen te voelen.

laten we iets meer open minded zijn zou ik zeggen.

groeten Cheese

helemaal mee eens  :yes:
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, D9, D7 Behringer A800, Edifier R1800 ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303