werkelijk klankverschil tussen kabels?

Gestart door bertheeren, november 19, 2008, 20:24:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Mexicaanse Hond

Citaat van: mars op december 22, 2009, 16:40:12
oi


Absoluut waar.

hoe harder het water hoe beter de koffie.

vandaar dat als het water (te) zacht is , je het beste een snufje zout bij je koffie in het filter moet doen :yes:.

Het verhaal gaat dat het zeewater bij Scheveningen erg geschikt is om koffie mee te zetten. En ze hebben er ook al die befaamde stroom. Nee, dan hebben we het hier in Houten maar slecht met onze slechte stroom en keihard water. nopompom

xander32

Vandaag twee set ls-kabels ontvangen: SlinkyLinks S1 en Lua Blue Reference. De komende weken maar eens uitproberen wat deze geven. Kan naast deze de volgende week ook  nog een set Cardas Crosslink ophalen.
Maar weet nog niet of ik daar gebruik van maak: met drie sets wordt het alleen maar lastiger - aan de andere kant laat ik dan een kans om die kabels te testen liggen  :roll:.


Sander.

xander32

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 22, 2009, 16:47:12
Het verhaal gaat dat het zeewater bij Scheveningen erg geschikt is om koffie mee te zetten. En ze hebben er ook al die befaamde stroom. Nee, dan hebben we het hier in Houten maar slecht met onze slechte stroom en keihard water. nopompom
meneer de zuid-amerikaanse-hond heeft volgens mij vakantie: het niveau :-P.


:wink: Sander.

Mexicaanse Hond

Citaat van: xander32 op december 22, 2009, 16:52:17
meneer de zuid-amerikaanse-hond heeft volgens mij vakantie: het niveau :-P.


:wink: Sander.

Mijn nederige dank voor deze terechtwijzing.  :-P :wink:
Hoe is het met de rug, trouwens?  :-)

Maurice

Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Mexicaanse Hond

Citaat van: xander32 op december 22, 2009, 16:51:00
Vandaag twee set ls-kabels ontvangen: SlinkyLinks S1 en Lua Blue Reference. De komende weken maar eens uitproberen wat deze geven. Kan naast deze de volgende week ook  nog een set Cardas Crosslink ophalen.
Maar weet nog niet of ik daar gebruik van maak: met drie sets wordt het alleen maar lastiger - aan de andere kant laat ik dan een kans om die kabels te testen liggen  :roll:.


Sander.

Gewoon alle drie doen, joh. Dat is nog wel te overzien.  :yes:

Marvin

Citaat van: Maurice op december 22, 2009, 17:05:00
Ehhhh, heren, enigszins on-topic? :police:

oh god, hij is ook weer eens online hoor....  HLP :wink:

Mexicaanse Hond

Citaat van: marvin op december 22, 2009, 17:08:07
oh god, hij is ook weer eens online hoor....  HLP :wink:
Niet god, gewoon Maurice.  :wink:

Marvin

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 22, 2009, 17:08:57
Niet god, gewoon Maurice.  :wink:

zit daar verschil in?

tussen kabels bedoel ik....  :-D

xander32

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 22, 2009, 16:57:14
Mijn nederige dank voor deze terechtwijzing.  :-P :wink:
Hoe is het met de rug, trouwens?  :-)
Ik sta nog scheef op de benen, komt doordat mijn rugspieren reageren op een uitstulpende tussenwervelschijf. Vannacht geen oog dichtgedaan doordat die spieren bij geringste beweging in standje kramp schoten - errug pijnlijk kan ik je vertellen frusty. Maar momenteel gedragen de spieren zich weer redelijk - geen kramp meer. Gaat wel goed komen, maar kost ff een paar weken(tis niet m`n eerste keer).

Sander.

xander32

Citaat van: Mexicaanse Hond op december 22, 2009, 17:05:39
Gewoon alle drie doen, joh. Dat is nog wel te overzien.  :yes:
Ik ga eerst de huidige twee sets vergelijken of daar enig verschil in zit(Marvin :wink:), er van uitgaande dat dat het geval is hou ik de beste achter en gaat de andere retour en haal ik vervolgend nr.3 in huis (volgende week)om weer te vergelijken.

Sander.

Mexicaanse Hond

Sterkte met je rug en succes bij de keuze. Ben erg benieuwd of het probleem van de te scherpe s-klanken verholpen gaat worden zonder dat je al teveel inlevert op ander terrein.

Marvin

wat ik niet helemaal begrijp is dat er blijkbaar een probleem met 's' klanken zijn, wat is dan de reden geweest deze combi wél te kopen...
niet schoppend of hoe dan ook bedoeld, gewoon interesse....
zit daar de gedachten achter van, dat poets ik wel recht met de juiste interlink/speakerdraad?

xander32

#223
Citaat van: marvin op december 22, 2009, 17:46:06
wat ik niet helemaal begrijp is dat er blijkbaar een probleem met 's' klanken zijn, wat is dan de reden geweest deze combi wél te kopen...
niet schoppend of hoe dan ook bedoeld, gewoon interesse....
zit daar de gedachten achter van, dat poets ik wel recht met de juiste interlink/speakerdraad?
Ik heb de A5 gekocht zonder te luisteren in mijn eigen set en ruimte - een gok - maar doordat ik de A5 voor een mooie prijs kon scoren kan ik er geen buil aan vallen(heb wel uitvoerig geluisterd bij de verkoper en het nodige voorwerk gedaan - review en gebruikerservaringen doorgenomen). Indien deze niet(zou) bevallen ging (gaat) deze in de verkoop. Dan dient er een andere te komen maar het aanbod van vergelijkbare versterkers is echter mager(2e hands) - dan kom je al snel op nieuw uit a minimaal €1799,- ....

Een weloverwogen gok dus, beperkt risico.

Maar de A5 doet zoveel zaken goed dat ik idd. hoop dat ene verbeterpunt weg te kunnen poetsen.



Sander.

Maurice

Heb je al wat akoestisch aangepast? Scherpe sss-en zijn zo vaak weg te werken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude