Kabels hebben zeker invloed

Gestart door tifosi, oktober 04, 2005, 10:44:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

Stadium III

Citaat van: Marantzfreak op december 11, 2005, 00:06:15
Ik heb met kabels zeker de ervaring dat dit een heel groot verschil kan maken, zelfs de verschillende soorten per merk.
Ik heb tussen mijn CD7300 en PM7200KI een v.d.Hul The Jubilee geplaatst nadat ik eerst begonnen was met de or. dropveters, daarna profigold geprobeerd en een v.d.Hul The Bay C5.
De The Jubilee geeft een veel breder, dieper en hederder beeld dan de voorgaande kabels.
Ook met de speakerkabels heb ik meerdere merken en aansluitmogelijkheden geprobeerd en ben uitgekomen op een Bi-Amped aansluiting met v.d. Hul CS122 afgemonteerd met R.M.S. banaanstekkers.
Dit Bi-Ampen resulteerde in een strakkere bass en mid en een sprankelender hoog. Zelfs de plaatsing van de instrumenten werd door deze kabel verbeterd en door te Bi-Ampen nog beter.

Ik heb tussen mijn  cd 7300 en sr 7500 de TRIAXIAL Professional van VDH liggen en ik ben er zeer tevreden over
Bi amping heb ik ook gedaan met de 7500 op mijn front's en ook ik merkt dat alles wat opener werdt en de bass wat straker werdt

Al bij al blijf ik zeggen dat de cs-122 een prima kabels is

Stadium III
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Maurice

Citaat van: jwx op januari 26, 2007, 21:40:33
Citaat van: theoldone op januari 25, 2007, 23:45:17
......


klopt als een bus vind ik
Dat ommige kabels het signaal beinvloeden is logisch met goud zilver koper teflon dikke ader dunne ader en ga maar door
Eigenlijk is dit helemaal niet logisch! Wat er plaatsvindt is simpel weg signaal verplaatsing. Dit signaal bestaat uit spanningvariaties, die bestaat uit volts, uitgezet in de tijd.
Elke kabel, ongeacht isolatie, aderdikte (tot op zekere hoogte) en metaalsoort geleidt deze signaalvariaties (ofwel spanningswisselingen).
Ja goud en zilver geleiden beter, maar de oxidatie van koper is nog beter. Maar geleiden doen ze allemaal, en de verliezen door de weerstand zijn werkelijk marginaal.
Vanuit mijn technische achtergrond kan ik ook nog niet echt doorgronden waardoor er zo'n verschil in kabels zit. ok, antenne effect (oppikken externe signalen), skinning effect en inductie kan ik begrijpen, maar volgens zal een kabel hier niet de beperkende factor in zijn.

Citeer
De stelling van Marco ook dat het met dropvetersal zeer prettig moet klinken oftewel goed
Volgens mij kopen veel mensen dure kabels en stekkers om een soort zekerheid te kopen onder het mom van DAN MOET ET GOED ZITTEN...................
Absoluut mee eens. Je moet altijd een set samenstellen op basis van dropveters. Met kabels kun je alleen maar finetunen, maar je zult er geen compleet andere set van maken.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

B139lovesMarantz

Citaat van: Maurice op januari 26, 2007, 21:58:41
Citaat van: B139lovesMarantz op januari 25, 2007, 23:50:40
Voor degenen die geinteresseerd zijn :

http://www.tnt-audio.com/clinica/tweaks.html

en de kabel die ik maakte:

http://www.tnt-audio.com/clinica/star.html

Bart
Lijkt me ook wel wat om eens te proberen. Momenteel heb ik nog MIT terminator II's, die het eigenlijk wel prima doen.

Ik heb zelf een paar interlinks die gebaseerd zijn op de kabels van http://platenspeler.com

En ??

Vertel, hoe klinken die ten opzichte van de standaard dropveters ??

Bart

JohnWx

Citaat van: Marantzfreak op augustus 02, 2006, 22:49:40
Citaat van: jwx op juni 19, 2006, 15:29:33
Citaat van: Maurice
Citaat van: PM95Gelukkig  is er nog niemand over het inspelen van draad begonnen  :-#
Ik heb wel behoorlijk verschil gemerkt na het inspelen van mijn luidsprekerkabels!
Inspelen kan dus wel degelijk zin hebben!



Denk je dat of weet je dat ?????
Er is gebleken dat een kabel na 1 minuut of 100 uur nog dezelfde waardes heeft?


Ik ken ook geen 1 merk die er mee adverteerd????
Maar het hele verhaal van inspelen geloof je wel of niet
Ik hoor het niet en ben er dagelijks mee bezig


gegroet

Volgens veel electronica freaks is het inderdaad zo dat er geen waarde verschillen te meten zijn op kabels die niet of wel zijn ingespeeld maar mijn ervaring daarmee is toch heel anders. Ik heb vorige week het verschil gehoord tussen een set v.d.Hul The Jubilee die al meer dan een jaar in mijn set zit en een nieuwe. De oude klinkt met veel meer ruimte tussen de instrumenten, heeft een diepere bass en een meer heldere hoogweergave. De nieuwe kabel is overigens 1 week na de oude aangeschaft en heeft tot vorige week in de kast gelegen dus het ligt er niet aan dat hij anders dan wel later gemaakt is, komt uit de zelfde serie.
Als je je kabels bij de firma Siltech laat doormeten zal je merken dat hun WEL het verschil tussen een wel of niet ingespeelde kabel kunnen meten.



ja zeker ze willen verkopen ..................
maar elk jaar hebben ze weer een nieuwere en betere kabel
dus is hun stelling dat de 10 vorige en dan vooral de eerste 7 prutwaren lekkere marketing!


Je kan er nu ook je kabel verhitten en invriezen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!      ooooohhhhhhhhhhhhhh marketing



zelfde als met stroom
we kopen stroom kabels en stekkerblokken van honderden zo niet duizenden euro,s
maar alleen een metertje uit de doos uit de muur maar het stukje van de muur naar het transformator huisje doen we niet ??????????????enhet stukje naar trafo ook niet!!!!!!!!!!!!!!!!!!


MARKETING


vroeger hadden we groene stiften en nog meer van dat soort prullen en de interlinks daar is de klad in gekomenwant je koopt voor weinig een mooie kabel maaaaaaaaarrr ja de schoortsteen moet roken dus erzinnen we weer wat ?????????


mmmmmmmmmmmmm  he stroom.............................


vroeger moest een kabel dik zijn en nu ook nog van heer Siltech maar ze eigen vrouw komt de meest dunne kabels die er zijn CRYSTAL CABLE...................


iedereen moet kopen wat hij wilt maar audio zaken en leveranciers merken hebben maar 1 doel hoe aardig en hoe behulpzaam ze ook zijn    men koopt een doos en die verkoop je weer met een zo hoog mogelijke marge......
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Wijnand

Ik ben na Siltech eens overgestapt naar kabels van John van Gent en ben er zeer tevreden mee. Kost 175 de meter  in zilver/goud uitvoering en is zeer neutraal. Laat je set horen en niet de kabel.Zo moet het ook.
Inspelen van kabels is trouwens volstrekte onzin.

TurboMarco

ik vind het inspelen ook je reinste onzin!

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

erwin

zit het niet een beetje tussen de oren,die dure kabelfilosofie?
sorry hoor maar ik geloof er niet zo in,volgens mij hoor je wat je wil horen.
vorige week was een vriend van mij hier ,had speakerkabel meegenomen van van den hul,en een interlink van monster(m950i),wij alles aangesloten met alle respect maar ik hoor het niet.
ik heb zelf alles aan mekaar hangen met gamma,kijkshopspul,komt naar mijn idee hetzelfde geluid uit.
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

thom

Citaat van: erwin op maart 02, 2007, 14:20:30
zit het niet een beetje tussen de oren,die dure kabelfilosofie?
sorry hoor maar ik geloof er niet zo in,volgens mij hoor je wat je wil horen.
vorige week was een vriend van mij hier ,had speakerkabel meegenomen van van den hul,en een interlink van monster(m950i),wij alles aangesloten met alle respect maar ik hoor het niet.
ik heb zelf alles aan mekaar hangen met gamma,kijkshopspul,komt naar mijn idee hetzelfde geluid uit.

heeft wel wat met de weerstand van de kabel te maaken en de dikten, maar verder denk ik niet dat er veel verschil tussen gewoon goede kabels of hele duren zit ofzo

Stadium III

ik moet zeggen dat ik met kabels wel verschil hoor
Het is alleen maakt het je verwachtingen waar???

Het is maar net waar je eisen liggen en wat je er aan uit wilt geven

Stadium III

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

ProXius

Ik merkte ook een ENORM verschil.
Ik ging van gamma naar Canare 4S8 en er ging een wereld open!
Zo ook met mijn digitale interlink, man ik hoorde echt verschil!

Tuurlijk, niet iedereen hoort het, maar ik heb zeker veel meer detail waargenomen, meer dynamiek en een warmere klank!
Marantz SR9600
Marantz CD5001 (Gehakt mods)
Panasonic BD35
Focal Chorus 716V - 700CC V
D.I.Y. 15" Exodus sub + 400w Reckhorn

MadVillain

Citaat van: erwin op maart 02, 2007, 14:20:30
zit het niet een beetje tussen de oren,die dure kabelfilosofie?
sorry hoor maar ik geloof er niet zo in,volgens mij hoor je wat je wil horen.
vorige week was een vriend van mij hier ,had speakerkabel meegenomen van van den hul,en een interlink van monster(m950i),wij alles aangesloten met alle respect maar ik hoor het niet.
ik heb zelf alles aan mekaar hangen met gamma,kijkshopspul,komt naar mijn idee hetzelfde geluid uit.


Je kan het verschil ook zien!

Maar dan met video.

Eerst had ik de originele component kabel van de xbox360 gebruikt. Maar het beeld was echt te slecht!
Strepen, slechte kleurweergave en lichte ruis.
Ik had me echt kapot ge?rgerd aan het beeld.
Als eerste een andere stekkerblokmet stroomfilter gekocht. Maar dat mocht niet baten.
Daarna een dimmer tussen 2 lampjes eruit gehaald (wat dus op dezelfde stekkerblok zit). Maar dat hielp ook niks.In het hele huis gewoon alles uitgetrokken wat maar stroom trok. Maar dat hielp zelfs niet.

Uiteindelijk een component kabel gekocht van Monstercable wat speciaal voor de xbox 360 is.......
Dat had echt alles opgelost! Geen ruis meer, veel betere kleurweergave (dus zwart was niet meer licht groenig maar echt zwart) en zelfs het beeld werd scherper!

thom

#41
http://www.vandenhul.com/cable/clrwtr.htm
is dit wat denken jullie???
ga het niet gelijk halen maar zat eens te kijken, en denk dat als ik mijn speakers af heb dat er ook wel wat nieuwe kabels bij kunnen. ik heb nu magnat hifi 2x 1,5 mm denken jullie dat het veel verschil maakt met van den hul???

joep

Ben na lang zoeken (horen) voor deze gegaan.

http://www.vandenhul.com/cable/inspiration-h.htm

Denk echter wel dat de verbinding tussen SACD en PM vele malen belangrijker is.
Hier hoor ik het verschil dan ook veel sterker. De duurste zijn niet altijd de beste!

Stadium III

Citaat van: joep op maart 12, 2007, 14:43:30
Ben na lang zoeken (horen) voor deze gegaan.

http://www.vandenhul.com/cable/inspiration-h.htm

Denk echter wel dat de verbinding tussen SACD en PM vele malen belangrijker is.
Hier hoor ik het verschil dan ook veel sterker. De duurste zijn niet altijd de beste!

Daar ben ik het mee eens !
Maar je luidspreker kabel is destemin ook niet onbelangrijk !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

minguel

Ik heb in mijn setup Nordost bekabeling. Het verschil in LS kabel tussen een dropveter, kimber 8tc en vervolgens naar Nordost hoorde ik wel degelijk. Echter het verschil in interlink hoorde ik niet echt. Kon de interlink echter voor een mooie prijs kopen.

Bijna al mijn (Nordost) kabels heb ik 2e hands gekocht. Dit verkleint de schade bij een eventuele snelle doorverkoop. 
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750