Kabels hebben zeker invloed

Gestart door tifosi, oktober 04, 2005, 10:44:04

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

JohnWx

Citaat van: Maurice
Citaat van: PM95Gelukkig  is er nog niemand over het inspelen van draad begonnen  :-#
Ik heb wel behoorlijk verschil gemerkt na het inspelen van mijn luidsprekerkabels!
Inspelen kan dus wel degelijk zin hebben!



Denk je dat of weet je dat ?????
Er is gebleken dat een kabel na 1 minuut of 100 uur nog dezelfde waardes heeft?


Ik ken ook geen 1 merk die er mee adverteerd????
Maar het hele verhaal van inspelen geloof je wel of niet
Ik hoor het niet en ben er dagelijks mee bezig


gegroet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: jwx
Citaat van: Maurice
Citaat van: PM95Gelukkig  is er nog niemand over het inspelen van draad begonnen  :-#
Ik heb wel behoorlijk verschil gemerkt na het inspelen van mijn luidsprekerkabels!
Inspelen kan dus wel degelijk zin hebben!



Denk je dat of weet je dat ?????
Er is gebleken dat een kabel na 1 minuut of 100 uur nog dezelfde waardes heeft?


Ik ken ook geen 1 merk die er mee adverteerd????
Maar het hele verhaal van inspelen geloof je wel of niet
Ik hoor het niet en ben er dagelijks mee bezig


gegroet
:P

Ik had hier geen reactie meer op verwacht! Ik heb dezelfde dag dat ik mijn reactie plaatste PM95 nog gezien....

En toen heb ik hem gelijk het verschil vertelt: "Na een half uur touwtje springen met de ls-kabel werd ie aanmerkelijk soepeler!"

Dus inspelen in de zin van spel ;)
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Marantzfreak

Citaat van: jwx op juni 19, 2006, 15:29:33
Citaat van: Maurice
Citaat van: PM95Gelukkig  is er nog niemand over het inspelen van draad begonnen  :-#
Ik heb wel behoorlijk verschil gemerkt na het inspelen van mijn luidsprekerkabels!
Inspelen kan dus wel degelijk zin hebben!



Denk je dat of weet je dat ?????
Er is gebleken dat een kabel na 1 minuut of 100 uur nog dezelfde waardes heeft?


Ik ken ook geen 1 merk die er mee adverteerd????
Maar het hele verhaal van inspelen geloof je wel of niet
Ik hoor het niet en ben er dagelijks mee bezig


gegroet

Volgens veel electronica freaks is het inderdaad zo dat er geen waarde verschillen te meten zijn op kabels die niet of wel zijn ingespeeld maar mijn ervaring daarmee is toch heel anders. Ik heb vorige week het verschil gehoord tussen een set v.d.Hul The Jubilee die al meer dan een jaar in mijn set zit en een nieuwe. De oude klinkt met veel meer ruimte tussen de instrumenten, heeft een diepere bass en een meer heldere hoogweergave. De nieuwe kabel is overigens 1 week na de oude aangeschaft en heeft tot vorige week in de kast gelegen dus het ligt er niet aan dat hij anders dan wel later gemaakt is, komt uit de zelfde serie.
Als je je kabels bij de firma Siltech laat doormeten zal je merken dat hun WEL het verschil tussen een wel of niet ingespeelde kabel kunnen meten.

TurboMarco

Citaat van: Marantzfreak op augustus 02, 2006, 22:49:40
Citaat van: jwx op juni 19, 2006, 15:29:33
Citaat van: Maurice
Citaat van: PM95Gelukkig  is er nog niemand over het inspelen van draad begonnen  :-#
Ik heb wel behoorlijk verschil gemerkt na het inspelen van mijn luidsprekerkabels!
Inspelen kan dus wel degelijk zin hebben!



Denk je dat of weet je dat ?????
Er is gebleken dat een kabel na 1 minuut of 100 uur nog dezelfde waardes heeft?


Ik ken ook geen 1 merk die er mee adverteerd????
Maar het hele verhaal van inspelen geloof je wel of niet
Ik hoor het niet en ben er dagelijks mee bezig


gegroet


Als je je kabels bij de firma Siltech laat doormeten zal je merken dat hun WEL het verschil tussen een wel of niet ingespeelde kabel kunnen meten.
Kan ik mij kabels daar laten meten dan??
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Gouden Kabeltjes

En onder exootjes wordt voor inspelen zelfs aparte aparatuur gebruikt, zodat je 'burned in' kabel kunt kopen (o.a. Nordost).

Heeft iemand nog suggesties voor luidsprekerkabels tussen SA-15 (2x) en B&W703 ?

Zijn er uberhaupt kabels die het met Marantz in het algemeen beter doen?
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

Maurice

Citaat van: Gouden Kabeltjes op november 23, 2006, 21:13:09
En onder exootjes wordt voor inspelen zelfs aparte aparatuur gebruikt, zodat je 'burned in' kabel kunt kopen (o.a. Nordost).

Heeft iemand nog suggesties voor luidsprekerkabels tussen SA-15 (2x) en B&W703 ?

Zijn er uberhaupt kabels die het met Marantz in het algemeen beter doen?
ach, elk component laat wel een klangsignatuur af, zoals ook kabels.
Om hier een antwoord op te geven, is het beter om aan te geven hoe je nu het geluid vindt, wat je wilt verbeteren en wat er niet mag verslechteren.
Ik heb zelf erg goede ervaringen met een siltecht interlink in mijn set, maar een monster doet dan erg rare dingen, terwij in een andere set het net omgekeerd is.
Verder is het ook nog heel erg smaak afhankelijk, dus een makkelijk antwoord is er niet!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Gouden Kabeltjes

Ok, dan mijn recente ervaringen:

- Nordost Red Dawn RevI zowel interlink als luidsprekerkabel: dat was het niet; te weinig integratie hoog en laag, teveel/schel hoog. RevII schijnt beter te zijn, maar die heb ik niet kunnen luisteren.

- Townshend Isolda DCT. Geweldige kabels en een perfecte match voor mijn set (Marantz & B&W). Neutraal, helder, maar niet te en superdiep laag, zonder overdreven te zijn. Ik heb ze uiteindelijk gekocht, zowel de luidsprekerkabel als de DCT 300 interlinks.

Groetjes,

Stefan
Aurender N100H
Holo Audio May KTE DAC
Accuphase e5000
B&W804D3 + Gaia II
Townshend Isolda DCT interconnect + speaker kabel
Audioquest Carbon USB
Siltech SPX-20 + Octopus
Denon AH-D9200
Rega Planar 8 + Aphetta 2 MC
Rega Aria

B139lovesMarantz

Ook ik heb naar die exoten gekeken, me verbaasd over de mooie plaatjes en verhalen die de fabrikanten erover publiceren.

Ik ben zelf aan het experimenteren geslagen met wat kabels die ik toch nog thuis had liggen.

Ik bleek een mooie afgeschermde OFC kabel in de schuur te hebben liggen en kwam er via een tweaksite achter dat daar een leuke speakerkabel van gemaakt kan worden.

De kabel heeft 4 aders van 2.5 mm die twee aan twee tegenover elkaar liggend gebruikt worden en aan de versterker kant heb ik de afscherming op de ground van de versterker verbonden.

Voor de eerlijkheid moet ik er wel bij zeggen dat ik geen verschil merkte met of zonder afscherming.

Mooi geluid, zuiverlaag, sprankelend over alle frequenties.

Laatst heb ik Silver Anniversity kabels aangeschaft, ook heel mooie kabels maar toch vind ik dat die eigenbouw kabels beter klinken (en die kosten geen drol, alleen een paar mooie banaanstekkers en zo.)

Bart

Maurice

Citaat van: B139lovesMarantz op januari 25, 2007, 23:15:23
.....maar toch vind ik dat die eigenbouw kabels beter klinken (en die kosten geen drol, alleen een paar mooie banaanstekkers en zo.)
Hier ben ik het volledig mee eens!
je moet vaak absurde bedragen uitgeven eer je een paar simpele DIY kabels overtroeft.
Een Monster interlink van 300 gulden legde het af tegen een DIY kabel van een paar euro. Een Siltech van 325 euro was wel weer mooier.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

B139lovesMarantz

Uiteindelijk is het eindresultaat bij mij het belangrijkst, als ik dat dan heb bereikt voor heel weinig geld en een beetje hobbywerk dan is dat echt wel een lekker gevoel.

Een collega van me, die ik over mijn dhz kabels had verteld is toen ff komen luisteren en was letterlijk  overdonderd.

Ik heb ze toen op mijn Akai set laten horen, die mooi klinkt, maar toch onder de maat is voor mijn koelkastjes.....
En dat terwijl hij Musical Fidelity thuis gewend is.... kijk, da's nou lachen  :evil: :evil: :evil: :evil:

Afgelopen weekend heb ik de 1040 voor het eerst laten draaien met mijn speakers (SOTA's), dat was echt genieten  :mrgreen: HB

Bart

theoldone

effe over de topic kop

Volgens de natuurkunde is er electries gezien geen verschil mogenlijk.

en volgens mij klopt dat ook wel tja ik weet dat ik nu mensen tegen me in het harnass ga werken maar kan er gewoon niet in geloven.
Laatst bij marco nog een discussie over gehad de duurdere kabel (siltech volgens mij) had een weerstand tussen de aansluiting zitten lijkt mij dan niet echt een zuivere kabel je beinvloed daar toch het signaal mee?
maar goed als je de hele goed kopen hebt zal er best een vorm van waarheid in zitten maar 150 euro of 800 lijkt mij onzin.

en schiet me nu niet gelijk af tis namelijk maar een mening  violent1

B139lovesMarantz


TurboMarco

Citaat van: theoldone op januari 25, 2007, 23:45:17
effe over de topic kop

Volgens de natuurkunde is er electries gezien geen verschil mogenlijk.

en volgens mij klopt dat ook wel tja ik weet dat ik nu mensen tegen me in het harnass ga werken maar kan er gewoon niet in geloven.
Laatst bij marco nog een discussie over gehad de duurdere kabel (siltech volgens mij) had een weerstand tussen de aansluiting zitten lijkt mij dan niet echt een zuivere kabel je beinvloed daar toch het signaal mee?
maar goed als je de hele goed kopen hebt zal er best een vorm van waarheid in zitten maar 150 euro of 800 lijkt mij onzin.

en schiet me nu niet gelijk af tis namelijk maar een mening  violent1
De kabel met een weerstand in de signaalweg was geen siltech maar een MIT  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

JohnWx

Citaat van: theoldone op januari 25, 2007, 23:45:17
effe over de topic kop

Volgens de natuurkunde is er electries gezien geen verschil mogenlijk.

en volgens mij klopt dat ook wel tja ik weet dat ik nu mensen tegen me in het harnass ga werken maar kan er gewoon niet in geloven.
Laatst bij marco nog een discussie over gehad de duurdere kabel (siltech volgens mij) had een weerstand tussen de aansluiting zitten lijkt mij dan niet echt een zuivere kabel je beinvloed daar toch het signaal mee?
maar goed als je de hele goed kopen hebt zal er best een vorm van waarheid in zitten maar 150 euro of 800 lijkt mij onzin.

en schiet me nu niet gelijk af tis namelijk maar een mening  violent1


klopt als een bus vind ik
Dat ommige kabels het signaal beinvloeden is logisch met goud zilver koper teflon dikke ader dunne ader en ga maar door maar vind je het ook mooi......dat is aan diegene zelf


De stelling van Marco ook dat het met dropvetersal zeer prettig moet klinken oftewel goed
Volgens mij kopen veel mensen dure kabels en stekkers om een soort zekerheid te kopen onder het mom van DAN MOET ET GOED ZITTEN...................


Maar ieder zijn meuch   volgens mij moet een kabel neutraal zijn om het signaal van a naar b te brengen met zo min mogelijke vervorming/verandering..........van het origineel


Bij de opnames gebruiken ze vaak zelfbouw kabels (wel proffesioneel gemaakt)naar smaak van de degene die het op neemt........


john


heerlijk die kabel discussies
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maurice

Citaat van: B139lovesMarantz op januari 25, 2007, 23:50:40
Voor degenen die geinteresseerd zijn :

http://www.tnt-audio.com/clinica/tweaks.html

en de kabel die ik maakte:

http://www.tnt-audio.com/clinica/star.html

Bart
Lijkt me ook wel wat om eens te proberen. Momenteel heb ik nog MIT terminator II's, die het eigenlijk wel prima doen.

Ik heb zelf een paar interlinks die gebaseerd zijn op de kabels van http://platenspeler.com
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude