Citaat van: Bernard Hi-5 op november 12, 2008, 00:35:54
En op grond van welke wettelijke bepaling uit het burgerlijk wetboek (m.n. de koopovereenkomst uit het verbintenissenrecht) meende jij dat handelaar op tweedehands goederen verplicht zou zijn garantie te moeten geven? Ik ben zelf jurist. Het kan allemaal best hoor en misschien is het verbintenissenrecht recent gisteren gewijzigd, maar voorzover ik het kan beoordelen doe jij nogal wat assumpties die niet juridisch houdbaar zijn. Voorts is een geautoriseerd merkendealer wettelijk verplicht op mijn instigatie als ik daar op sta een nieuw product dat onder garantie geleverd is te laten repareren door fabrikant en dit niet zelf te doen. Ik heb zelfs het recht mijn aankoopbedrag terug te vorderen o.g.v. de wettelijk verplichtende consumentenbescherming zoals vastgelegd in de koopovereenkomst.(waarvan overigens niet mag worden afgeweken middels algemene voorwaarden of anderszins)
Geachte heer/mevrouw,
Ten eerste is het een winkel met nieuwe en inruil produkten
Een auto van een garage die jij 2de hands koopt moet ook naar behoren werken net zoals een versterker
Er zit een verwachtings patroon op en in de eerste 6 maanden moet de verkoper bewijzen dat het produkt ondeugdelijk is behandeld bij een 2de hands produkt en daarom niet onder garantie kan vallen en het is ook nog afhankelijk om wat voor produkt het gaat
Fabrikanten laten hun reparaties uitvoeren door derden die gecertificeerd zijn en dat is nou eenmaal zo en ook goedkoper voor de merken
Je dacht toch niet dat een Accuphase door de eigenaar/vertegenwoordiger thuis bij hem op zolder word gerepareerd
En je hebt niet het recht om het aankoop bedrag terug te vorderen daarvoor moet de winkel wel de kans krijgen om het op te lossen produkten gaan nou eenmaal stuk daarom heet het ook GARANTIE
En geloof me zo is het en zo werkt het kan je een jurist zijn of niet
vr gr John
ps:juristen zijn altijd stipt en netjes dus gaarne een aanhef en een afsluitende hoogachting heb je in je basis LOI cursus gehad van de Leidse