Beschermhoes voor je speakers

Gestart door Totofan, november 02, 2008, 14:42:58

Vorige topic - Volgende topic

Totofan

Gebruiken jullie de beschermhoes (gril) op de luidsprekers?
Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind ze zonder eigenlijk wel mooier.
Maar ze zitten er natuurlijk niet voor niets op.
Ik zelf ben bang dat je anders de speaker's beschadigd :cry:
Ik ben benieuwd hoe jullie dat doen. HLP
Ik over weeg om ze weg te laten.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Lapti

het houd ook iets geluid tegen, ik kan ze er niet eens op doen want heb niet de optie gaatjes geboord op mijn zelfbouw schatjes.
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos

gerard

Bij mijn speakers zitten standaard met grijs stof bespannen plastic frames.
Ik heb er ook een paar met zwart stof beklede plastic frames, die kon ik er gratis bij krijgen.

Beide setjes liggen op zolder :-D , zonder vind ik ze veel mooier en het klinkt ook een fraktie beter.
Wij hebben geen kids, dus geen kleine vingertjes die overal aan willen zitten...
Anders had ik de frontjes er echt wel opzitten :wink:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

pg

hier zit het grilletje er wel op voor me zoon.
en soms hou ik ze er af sta het er de volgende dag speakers met grill meissie vind het zo weer mooier.

Stadium III

Hier de fronts eraf met 2 kids

En tja 1 mid is al ingebeukt door de kleine man maar goed tja dat hou je niet tegen

Verder doet ie het nog goed ! & hij zal er niet meer aankomen dat weet ik zeker

Buiten dat vindt ik het ook mooier zonder front's

Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

HiFi gek

Het is altijd aan te raden die beschermgrillen te verwijderen aangezien ze de muziekweergave wat belemmeren .
Waarschijnlijk zal dit het meeste van invloed zijn op de hoge tonen en in mindere mate op de middentonen en van geen enkele invloed op de lage tonen .

Toen ik mijn boxen kocht heb ik ook de importeur gesproken van Focal , hij zij mij dat het aparte beschermkapje van de tweeter en de aparte beschermkap voor de middetoner het beste verwijderd kunnen worden omdat dat gehoormatig wat uitmaakt .
De aparte beschermkap voor de woofers konden blijven , op het laag heeft dit geen invloed .

Uiteraard heb ik dit ook uitgeprobeerd , ik kwam uit op de beschermkappen voor de tweeter en de midrange verwijderen en van de woofers niet .
Gehoormatig geeft het op mijn boxen een duidelijk verschil .

Groeten  EDWIN  B

TurboMarco

met front is wel handig als je 2 honden in huis hebt  :yes:

zonder vind ik mooier om te zien en te luisteren .
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

MadVillain

Op m'n speakers zit gewoon geen mogelijkheid om er grilles op vast te maken. Ze worden dan ook zonder geleverd!

Maar gelukkig was de vorige eigenaar zo handig om er houten berschermkappen voor te maken wat met klitteband is vast te zetten.

Ze zitten bij mij er altijd op als ik geen gebruik maak van de speakers. Ze zijn mij te kostbaar en te dierbaar(???) om er ook maar iets aan te krijgen.

Na gebruik dek ik m'n versterker zelfs af tegen stof en trek ik de hoofdstekker uit het stopcontact. :-) clown1

JohnWx

Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

SONY ES Yamaha DUSON NOKIA Sony FXAudio Pro-ject

Totofan

Ik heb de beschermhoezen er inmiddels af gehaald, het verschil qua geluid is minimaal.
En mijn vrouw vind het ook wel wat hebben zonder de beschermhoezen, dus iedereen weer blij pompom
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

gerard

Citaat van: Stadium III op november 02, 2008, 16:33:25
En tja 1 mid is al ingebeukt door de kleine man maar goed tja dat hou je niet tegen

Ik heb wel eens gelezen dat je de mid weer zou kunnen ontdeuken mbv een stofzuiger die je kan afregelen op een laag vermogen en zo het bolletje weer naar buiten kan zuigen..  (als je durft... :|)
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mustang5.0

Ik dacht dat die beschermhoezen er op zaten vanwege de zon.
Ik mijn woning staat bijna de gehele dag de zon ( ronde toren )
Drogen de rubbers niet uit na jaren in het licht te staan?

Met vriendelijke groet Mustang5.0

Stadium III

Citaat van: gerard op november 03, 2008, 18:45:18
Ik heb wel eens gelezen dat je de mid weer zou kunnen ontdeuken mbv een stofzuiger die je kan afregelen op een laag vermogen en zo het bolletje weer naar buiten kan zuigen..  (als je durft... :|)

Idd dat kan maar er zitten bij mij kegltjes op ipv bolletjes

Verder is het een deukje in de woofer zelf die ik erniet kan uithalen

Maar verder doet ie het nog perfect is alleen jammer
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

TurboMarco

Citaat van: mustang5.0 op november 03, 2008, 23:42:43
Ik dacht dat die beschermhoezen er op zaten vanwege de zon.
Ik mijn woning staat bijna de gehele dag de zon ( ronde toren )
Drogen de rubbers niet uit na jaren in het licht te staan?

Met vriendelijke groet Mustang5.0
Daar zit wel wat in,tenslotte verkleuren met name papieren conussen ook door zonlicht,de rubber randen zou je de levensduur evt kunnen verlengen door een dun laagje vaseline ,of zou dat niks uitmaken  :?
Rotel RAP 1580mk2, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Definitive Technology D9, Edifier R1800 & R1855DB ,subs: REL T9X, Beyma-Dayton-Hypex 2x12 , Velocity-Seas-Hypex 8+10

5.1.4

Philips 75PUS8303

Lapti

Volgens mij is het alleen heel goedkope rubber wat uitdroogt, een beetje degelijk merk droogt niet uit of pas nadat wij allemaal al of iets nieuws hebben of zelf uitgedroogt zijn :p
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos