Beschermhoes voor je speakers

Gestart door Totofan, november 02, 2008, 14:42:58

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

cheese

Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Marvin

hebben jullie zulke smerige speakers dan?  :-D

WimPeu

Citaat van: Totofan op april 04, 2009, 16:37:59
....., maar hoe doen jullie dat, het schoon houden van de speakers :?

Flink blazen met die hap. Stof uit de oren en uit /van je speakers!!!! :-D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

gerard

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

gerard

Citaat van: marvin op april 06, 2009, 22:46:15
hebben jullie zulke smerige speakers dan?  :-D

Nee, maar wel een vrouw die een hekel aan stof heeft  :roll:  :wink:

Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

Bearke65

Bij mijn Avalons moeten de panelen juist niet verwijderd worden, ze maken namelijk deel uit van het akoestisch ontwerp. Als je ze toch verwijdert klinkt alles veel te upfront. Het metalen beschermkapje van de tweeter mag wel verwijderd wofrden, dan gaat de speaker nog wat lekkerder klinken, maar met een kleine van nog geen twee jaar in huis weet ik niet of dat zo verstandig is :-)

Grtzzz

AJ
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

MadVillain

Of als de kleine tegen je speaker gaat leunen  :-o :-o :-o


Zelf hebben we het regelmatig met honden die keer op keer bijna de speaker omver duwen. Dan schrik je je echt kapot  :-D

Marvin

ik had van de week de pappegaai van me broer op visite, die zat op een gegeven moment op de supertweeter van me surrounds...
schrikken hoor!
was enigsinds me eigen fout, die explosie op ruim 100-db deed hem opvliegen.
maar ja, dat kan hij niet natuurlijk...
vladder vladder, op de speaker...

geen vlekje, gelukkig...  pompom

Bearke65

Citaat van: MadVillain op april 11, 2009, 14:26:51
Of als de kleine tegen je speaker gaat leunen  :-o :-o :-o


Zelf hebben we het regelmatig met honden die keer op keer bijna de speaker omver duwen. Dan schrik je je echt kapot  :-D
Ja idd zeg ... we hebben de kleine meid vanaf het begin geleerd waar ze wel / niet aan mag en ik moet zeggen dat dat best goed gaat. Maar ja garanties heb ik natuurlijk ook niet en als er later vriendjes / vriendinnetjes komen spelen ... slapeloze nachten  krijg ik ervan :-( maar ja ik weiger het om alles achyter prikkeldraad te zetten zo leert ze nooit omgaan met andermans spullen ... duimen maar zou ik zeggen :-)
Marantz CD-14 Tentlabs mod
Densen B-200 vv/ 2 x B-300 ev
Avalon Avatar
Netkbl: 5 x Siltech Signature Ruby Hill
Interlinks:
Siltech Forbes Lake
1 x Siltech SQ-110 Mk II SATT
1 x Siltech SQ-110 Mk I
Ls kabel: MIT 750 S3
PS Audio Quintet

cheese

is bij mij hetzelfde en mijn dochter van 5 zit echt nrgens aan....maar mijn zoon van 1 moet het nog leren....maar we gaan ons best weer doen.

gr cheese
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

MadVillain

Ik sla al op alarm als er maar iemand te dich bij de speakers komt. doe je dat een aantal keer dan weet iedereen genoeg.  :-D

edwinvh

Ik hou de doeken er gewoon op.
Regelmatig neemt de kleine meid andere kinderen mee binnen.
Ik kan van mijn vrouw niet verwachten dat ze ook op de speakers moet letten.
Ook zitten we met 2 honden in huis die regelmatig aan het spelen zijn.

HiFi gek

Wat heb ik dan een geluk , ik heb enkel 2 katten in huis die nog nooit van hun leven ook maar één poging hebben gewaagd om aan mijn boxen te gaan hangen met hun nagels .

Even afkloppen dus , nok nok nok

Maar voor alle zekerheid laat ik het beschermdoek voor de basspeakers er toch op .
De middentoner en de tweeter hebben beide een aparte afschermkap die ik wel heb verwijderd , en die zijn tevens buiten berijk van de kattennagels .


Groeten  EDWIN  B 

Totofan

Ik heb geen last van kleine kinderen, die van mij zijn 17 en 19 :-D
Dus die weten wel waar pa zuinig op is  :yes:
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next