Moderatiebeleid

Gestart door Paul, oktober 25, 2008, 18:59:21

Vorige topic - Volgende topic

Wat moet er met dit topic gebeuren?

Laten staan, discussie is nog niet klaar.
7 (36.8%)
Sluiten
5 (26.3%)
Sluiten en verwijderen
7 (36.8%)

Totaal aantal stemmen: 18

Paul

Edit Maurice: ik heb dit bericht afgesplitst van het donatie topic, zodat dat topic niet vervuild en de discussie hier verder gevoerd kan worden.

Gezien de naar mijn mening niet democratische werkwijze van een moderator na de discussie van gisterenavond mag mijn naam als donateur van de lijst af.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op oktober 25, 2008, 18:59:21
Gezien de naar mijn mening niet democratische werkwijze van een moderator na de discussie van gisterenavond mag mijn naam als donateur van de lijst af.
Paul, ik heb je status aangepast.

Ik neem aan dat je doelt op de 28 berichten die ik gisteravond heb verwijderd.
De berichten waren van dusdanig aard dat er forumregels werden overtreden. Ik sta niet toe dat er een hetze wordt gevoerd tegen één persoon door andere forumleden.
Over de forumregels kan gediscussieerd worden, maar dan niet als ze worden overtreden en daadwerkelijk postings worden verwijderd.
Moderatie is nooit democratisch en zal het ook niet worden (op geen enkel forum). Bij democratie verwacht ik dat er gestemd mag worden of een posting wel of niet verwijderd mag worden, en dat is onwerkbaar.

Indien er behoefte aan is, zal ik de verwijderde postings verwerken in een verslag, met per posting de motivatie waarom deze verwijderd is. Ik hoop wel dat jullie zullen beseffen dat er personen in een behoorlijk negatief daglicht zullen komen te staan. De moderators proberen het forum schoon te houden door de rotzooi uit de openbaarheid te halen. Ik zal in dit geval er voor zorgen dat de rotzooi volledig in de openbaarheid komt (uiteraard volledig onderbouwd). Indien er aan mijn integriteit wordt getwijfeld, ben ik ook bereid de forumdatabase te overhandigen aan een persoon die er mee overweg kan, onder toezicht van een door jullie te kiezen persoon.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

vielzweck

Ik vind dat ik hier op dit forum te gast ben.
Als ik ergens te gast conformeer ik me aan de huisregels.
Het kan gebeuren dat de gastheer de huisregels handhaaft.
Dat accepteer ik, ook wanneer ik een regel anders interpreteer als de gastheer.

Ik heb maar een glimp opgevangen van de verwijderde berichten.
Sommige opmerkingen waren te zeer op de persoon te weinig inhoudelijk.(kan  gebeuren in een heftige discussie).
Daar blijft echter vaker iets van hangen dat deze of gene geen recht doet.
Ik vind het goed dat deze berichten verwijderd worden met name omdat voor veel lezers nu en in de toekomst degene die onderwerp van discussie zijn eigenlijk gewoon vreemden zijn die men vaak onvoldoende kent om een gemaakte opmerking te kunnen inschatten.

Daarom zou ik die berichten niet meer terug willen zien.
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

cheese

ik pas mij bij vielzweck aan... en wil nog iets toevoegen.....

ik heb geleerd dat als je op de man of vrouw af iets wilt zeggen moet je dat nooit geschreven in een mail of forum doen.....maar de desbetreffende uitnodigen voor een (telefoon)gesprek......dan kan de ander zich beter verweren en hoor je aan de toon hoe iets echt bedoelt is.

groeten Cheese.
Primare SPA21, Primare cd21,Totem Staff,canton plus xl
,canton av 700.2,synergistic research alpha luidspekerkabel, 47 labs analoge interlink, Supra le Road power cords, Subwoofer BK Gemini II,Sony 40ex700,metrum acoustic NOS quad DAC,sonos zp90 en bridge

Frits Denon

Citaat van: cheese op oktober 25, 2008, 21:46:50
ik pas mij bij vielzweck aan... en wil nog iets toevoegen.....

ik heb geleerd dat als je op de man of vrouw af iets wilt zeggen moet je dat nooit geschreven in een mail of forum doen.....maar de desbetreffende uitnodigen voor een (telefoon)gesprek......dan kan de ander zich beter verweren en hoor je aan de toon hoe iets echt bedoelt is.

groeten Cheese.

Als newbee op dit forum kan ik het helemaal eens zijn met het 2de gedeelte van de reactie van Cheese hierboven. Het was mij al opgevallen dat het hier soms erg hard aan toe gaat. Heb daar in een ander topic ook iets over geschreven. Ik hoop dat dit zal verbeteren. We zijn volgens mij allemaal liefhebbers, dat moet toch voldoende basis zijn....

Groet,
Frits byebye
TV Set: Denon PMA 2010ae, Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Accuphase E-270, Elac: FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4

Snow

Maurice, jouw intigriteit staat toch helemaal niet ter discussie. Hoe kom je erbij. Je was gisteren alert en scherp :wink: ook was duidelijk waar je sympathie lag. En daar is ook niks mis mee. Je moderatie is OK :lol:

HiFi gek

Wat is er nu weer gebeurd ?
Ik heb deze hele discussie kompleet gemist , gelukkig maar ook denk ik .
Maurice die bekent maakt eventueel zijn moderator schap te willen overdragen , ik ben met stomheid geslagen .

Lossen jullie dit a.u.b. zo snel mogelijk en zo democratisch mogelijk op , gelukkig ben ik er zelf niet bij betrokken geraakt .

Groeten  EDWIN  B

vielzweck

Citaat van: HiFi gek op oktober 26, 2008, 16:46:00

Maurice die bekent maakt eventueel zijn moderator schap te willen overdragen , ik ben met stomheid geslagen .

Lossen jullie dit a.u.b. zo snel mogelijk en zo democratisch mogelijk op , gelukkig ben ik er zelf niet bij betrokken geraakt .

Groeten  EDWIN  B

Niets democratisch  :-)
Maurice blijft lekker moderator want hij doet het meer dan uitstekend!
Problemen zijn er voor op te lossen en ik heb er alle vertrouwen in dat dat naar eer en geweten en zo optimaal mogeljk geschiedt.  :yes: :yes:

thom

Citaat van: Paul op oktober 25, 2008, 18:59:21
Edit Maurice: ik heb dit bericht afgesplitst van het donatie topic, zodat dat topic niet vervuild en de discussie hier verder gevoerd kan worden.

stupid ik heb me ook eenensinds bemoeit met de zaken van afgelopen week, ik vindt ook dat er te partijdig gereageerd is door een aantal personen.
samen met nog een aantal mede forum leden weet ik ook meer wat er voor is gebeurt en ookdingen die prive of elders zijn gebeurt.
dat zecht niks over de discussie zelf maar mij inziens wel onder de manier van reacties. hetgeen wat er allemaal gebeurt is zal ik natuurlijk niet noemen en verder niet meer over hebben dus hierop reageren heeft geen zin ik zal er niks meer over zeggen.

maar ik vindt dat de lol er een beetje af is, aangezien je mijn inziens hier komt om gezellig wat te praten en over dingen hebben, zonder dat je alles moet onderbouwen maar dat is mijn visie erop natuurlijk.

HiFi gek

Citaat van: vielzweck op oktober 26, 2008, 17:09:04

Maurice blijft lekker moderator want hij doet het meer dan uitstekend!
Problemen zijn er voor op te lossen en ik heb er alle vertrouwen in dat dat naar eer en geweten en zo optimaal mogeljk geschiedt.  :yes: :yes:

Zo bedoel ik het juist .

Groeten  EDWIN  B

vielzweck

Maurice

Edwin, wees niet bang, moderatorschap zal ik niet opgeven (aangezien ik ook eigenaar van het forum ben).

@Thom: ja in de discussies speelde veel oude ellende mee en daar heb ik op ingegrepen. Het verwijt van partijdigheid is aan mij geadresseerd, wat mijns inziens uitermate onterecht is.
Waar wel partijdigheid mijns inziens is, is van een aantal personen die mij verwijten berichten te verwijderen van een aantal forumleden die niet door de beugel kunnen (waaronder van henzelf). Wat zij echter niet voldoende realiseren, is dat er van meerdere partijen berichten worden verwijderd.
Wat ik zeker niet toesta, is dat een aantal forumleden een ander forumlid in diskrediet proberen te brengen, zeker niet als de discussie niet feitelijk wordt gevoerd.

Praten zonder onderbouwingen is meestal zinloos gezwets. Je mening mag je natuurlijk verkondigen en meningen kunnen bestaan zonder onderbouwingen maar hebben dan geen enkele serieuze waarde. Indien er over waarheden en onwaarheden wordt gesproken, dan moeten deze wel degelijk onderbouwd worden, want ze moeten namelijk door derden getoetst kunnen worden op waarheid.
Een praktisch voorbeeld: claimen dat een bepaald type elko een bepaalde waarde lekstroom heeft is net zo lang een mening, totdat er met feitelijke onderbouwing wordt gekomen. Een voornamelijk deel van de discussie ging hierover, waarbij degene die met een datasheet met specificaties kwam telkens werd afgeserveerd als nonsens, want degene die niet met een datasheet kwam zou toch gelijk hebben. De datasheet is voor mij te controleren, dus heeft die persoon gelijk, totdat de ander kan aantonen dat de datasheet niet klopt.
Er werd mij verweten dat ik niet zomaar iets wilde aannemen wat wel feitelijk te bewijzen is. Er is een Engelse uitdrukking die in mijn ervaring (zowel privé maar nog sterker professioneel) zeer goed verwoord wat het gevaar van aannames is: "Assumption is the mother of all fuck-ups".
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

HAL9000

Ik heb het hier prima naar mijn zin, en ook op andere fora.
Maurice en andere mods doen uitstekend hun best, laat staan dat er vaak een referentie staat waarom een dergelijk bericht is weggehaald. Dat zie je bij ene forum als audiofreaks helemaal niet. Daar is ieens een bericht weggehaald Of ingekort.

laten we het gewoon houden zoals het altijd al is geweest.
Mochten er rotte appels zitten, moeten deze weggehaald worden.

Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Zoveel mensen zoveel wensen  :wink:.....maar ik heb het gevoel dat er met 1 maat gemeten wordt / werd  violent1 en dat 1 persoon vaak het voordeel van de twijfel krijgt.
Als ik als lid dat ervaar mag ik mijn conclusies trekken.
Van elco,s etc. ontbreekt bij mij de kennis en heb daar ook geen oordeel over gegeven.
Ok, sommige postings zijn vrij scherp maar we zitten hier niet op een kleuterschool....en om gelijk de forumregels toe te passen als een posting niet naar je zin is vind ik - persoonlijk - vrij zwak.
Pak ook een keer je verlies, niemand is volmaakt en de volgende keer beter. clown1 :wink:

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Lapti

Citaat van: Paul op oktober 27, 2008, 17:38:10
Zoveel mensen zoveel wensen  :wink:.....maar ik heb het gevoel dat er met 1 maat gemeten wordt / werd  violent1 en dat 1 persoon vaak het voordeel van de twijfel krijgt.
Als ik als lid dat ervaar mag ik mijn conclusies trekken.
Van elco,s etc. ontbreekt bij mij de kennis en heb daar ook geen oordeel over gegeven.
Ok, sommige postings zijn vrij scherp maar we zitten hier niet op een kleuterschool....en om gelijk de forumregels toe te passen als een posting niet naar je zin is vind ik - persoonlijk - vrij zwak.
Pak ook een keer je verlies, niemand is volmaakt en de volgende keer beter. clown1 :wink:

Als die postings echt wat toe te voegen hadden aan het onderwerp had maurice ze heus niet weggehaald.

En idd we zijn dan geen kleuterschool maar dat is geen reden om er een cagefight van te maken  :lol: (om even het andere uiterste te noemen :p )
amp: Marantz pm84mkII
receiver: Marantz sr5003
cd\sacd\: vM Philips 963SA
fronts: Vifa vivace '94
rears: Magnat vector 55
center: Vifa carat center
sub: Titus-sub (spkrlnd, spkr&co sub 5)
interlinks: Taralabs en Ixos