Edwin, wees niet bang, moderatorschap zal ik niet opgeven (aangezien ik ook eigenaar van het forum ben).
@Thom: ja in de discussies speelde veel oude ellende mee en daar heb ik op ingegrepen. Het verwijt van partijdigheid is aan mij geadresseerd, wat mijns inziens uitermate onterecht is.
Waar wel partijdigheid mijns inziens is, is van een aantal personen die mij verwijten berichten te verwijderen van een aantal forumleden die niet door de beugel kunnen (waaronder van henzelf). Wat zij echter niet voldoende realiseren, is dat er van meerdere partijen berichten worden verwijderd.
Wat ik zeker niet toesta, is dat een aantal forumleden een ander forumlid in diskrediet proberen te brengen, zeker niet als de discussie niet feitelijk wordt gevoerd.
Praten zonder onderbouwingen is meestal zinloos gezwets. Je mening mag je natuurlijk verkondigen en meningen kunnen bestaan zonder onderbouwingen maar hebben dan geen enkele serieuze waarde. Indien er over waarheden en onwaarheden wordt gesproken, dan moeten deze wel degelijk onderbouwd worden, want ze moeten namelijk door derden getoetst kunnen worden op waarheid.
Een praktisch voorbeeld: claimen dat een bepaald type elko een bepaalde waarde lekstroom heeft is net zo lang een mening, totdat er met feitelijke onderbouwing wordt gekomen. Een voornamelijk deel van de discussie ging hierover, waarbij degene die met een datasheet met specificaties kwam telkens werd afgeserveerd als nonsens, want degene die niet met een datasheet kwam zou toch gelijk hebben. De datasheet is voor mij te controleren, dus heeft die persoon gelijk, totdat de ander kan aantonen dat de datasheet niet klopt.
Er werd mij verweten dat ik niet zomaar iets wilde aannemen wat wel feitelijk te bewijzen is. Er is een Engelse uitdrukking die in mijn ervaring (zowel privé maar nog sterker professioneel) zeer goed verwoord wat het gevaar van aannames is: "Assumption is the mother of all fuck-ups".