Tjong jong nu vraag je me wat. Het is denk ik 4 jaar geleden dat ik de B1W heb gehoord. Ik had net de SR7500 gekocht, en gebruikte nog van die Pioneer 3 weg boxen bestaande uit vezelplaat en die 2 keer niks wezen. Dooor kinderhandjes waren deukjes gedrukt in de units zelf.
Mijn budget was na de recente aankoop beperkt tot 1000€ en ten allerhoogste 1500€.
Ik heb toen vanalles beluisterd in die prijsklasse, ook enkele B&W, om nu nog te zeggen wat er mis mee was is moeilijk, maar ik weet wel dat het rond de 1400-1500€ was, de duurste die ik beluisterd heb, en dat ik bij mezelf zei, moet ik daar 1400€ voor neertellen, no-way. Als je dan enkele dagen later de Wharfedale diamond 9.5 hoort voor 499€ dan vond ik de B&W nog minder hun geld waard. Nu in die 4 jaar ben ik me echt gaan verdiepen (en verslaafd geraakt) aan de audio en video wereld. Ik weet ondertussen dat een versterker/receiver ook moet matchen met de speakers, dat de akoestiek er ook veel toe doet, dus misschien klopte dit toen allemaal niet.
Maar ik heb mijn keuze van toen nooit beklaagt.
Anderhalf jaar geleden ging ik door omstandigheden niet op reis, en deed de kans zich voor om een 5.0 speakerset van de top gamma van Wharfedale te kopen, en ik heb dit dan ook gedaan (was trouwens bij Cinédream).
Een keuze dat ik me ook nog steeds niet beklaag. Zijn er voor dat geld betere speakers, waarschijnlijk wel, maar ik vind ze lekker klinken, en ze zien er nog leuk uit ook. En dat is wat voor mij telt.
Neem zaterdag een lading CD's mee, en luister op je gemak naar alle speakers. Ik heb er ook mijn SR8002 gekocht. Ik had wel mijn eigen CD speler mee, omdat ze dacht ik geen CD spelers verkopen. De vriendin en ik hebben toen een luisterruimte gedurende bijna 2 uur mogen gebruiken, de verkoper (Nicolas) had ons de remote gegeven en liet ons begaan. Ondertussen laten ze je gerust en kan je zelf kiezen.
Ik moet één deze dagen ook naar Cinédream, de verlichting van mijn remote heeft het gisteren begeven, misschien ze we elkaar zaterdag.