Vandaag de heren op bezoek gehad, met als eindresultaat dat het een leerzame middag is geweest waar een ieder zijn mening heeft laten horen.
Wat hebben we gedaan, ten eerste naar de huidige opstelling van de luidsprekers gekeken en wat hier in te verbeteren valt.
De speakers staan idd te ver uit elkaar en daar ga ik mee aan de slag en het idee is er maar zal ff moeten wachten daar het een en ander aan bekabeling veranderd / aangeschaft moet worden.
Daarnaast hebben we een pre vergelijk gemaakt tussen de huidige rotel, de marantz sc7, de marants 3600 en een dynavox buizen pre.
De marantz 3600 kan ik via Jon overnemen en die zal het dus worden.
Een aanpassing in sommige muziekstukken d.m.v. een toonregeling is gewenst wat helaas op de rotel ontbreekt, maar dat kan ook omdat de klipsch gebruik maakt van een hoorn tweeter.
De Marantz sc7 past optisch voor 100% in mijn set maar is helaas niet te koop en doet qua klank niet onder aan de 3600.
De dynavox buizen pre heeft gezien zijn prijs ons doen verbazen wat een prestaties voor dat geld.
Maar deze is inmiddels met andere condensatoren gemodificeerd.
Daarnaast hebben we Thom zijn nieuwe Vincent cd speler op het geheel losgelaten........formidabel wat een sound konden geen verschillen vinden tussen de twee spelers.
Thom een goede keuze en dat je hier veel plezier aan mag beleven.
Heb in het afgelopen jaar wat M&G mogen meemaken maar deze keer was het weer een geslaagde middag om je set aan anderen te laten zien met alle op en aanmerkingen.
Mars moest helaas gezien zijn gezondheid wat eerder weg, maar werd wakker in Leiden terwijl Den Haag zijn bestemming was.
Mars lekker opknappen en leuk dat je er bij was.