Foto van jouw set met Marantz?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 23:20:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Paul

Citaat van: Marco op juni 27, 2008, 06:41:28
Paul,
Ik ben benieuwd hoe jij de verandering die de CD10 met zich meebracht ervaart?

Ik heb inmiddels zelf de CD10 naar beneden gehaald vanwege.......... :-D (kom ik later op terug)
Kan eigenlijk alleen maar positief zijn over de veranderen, op de dingen na die ik al eerder aangaf.
Als men zegt er bestaan geen verschillen tussen cd spelers dan is dat voor mij na aanschaf van de cd 10 een fabel want de verschillen zijn er echt.
Kijk maar naar de verschillen die een ieder bij jouw waarnam tussen de interne dac van je denon cd speler en je externe dac.
Ga waarschijnlijk na morgen toch naar een andere pre kijken, heb al een optie maar eerst me daadwerkelijk morgen laten overtuigen.
Mocht het zover komen dan gaat de rotel weer in de verkoop.
Wordt vervolgd na morgen want dan weet ik meer. :-D
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Citaat van: Paul op juni 27, 2008, 15:57:28
Kan eigenlijk alleen maar positief zijn over de veranderen, op de dingen na die ik al eerder aangaf.
Als men zegt er bestaan geen verschillen tussen cd spelers dan is dat voor mij na aanschaf van de cd 10 een fabel want de verschillen zijn er echt.
Kijk maar naar de verschillen die een ieder bij jouw waarnam tussen de interne dac van je denon cd speler en je externe dac.
Ga waarschijnlijk na morgen toch naar een andere pre kijken, heb al een optie maar eerst me daadwerkelijk morgen laten overtuigen.
Mocht het zover komen dan gaat de rotel weer in de verkoop.
Wordt vervolgd na morgen want dan weet ik meer. :-D
Paul,
Je hebt nog niet aangegeven welke veranderingen er plaats gevonden hebben  :wink: ,ik ben daar wel benieuwd naar??
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op juni 27, 2008, 16:00:15
Paul,
Je hebt nog niet aangegeven welke veranderingen er plaats gevonden hebben  :wink: ,ik ben daar wel benieuwd naar??
Wat ik heb waargenomen is puur mijn waarneming maar niet ieders gehoor is hetzelfde dus mocht jij hier komen luisteren kan je een hele andere mening toegedaan zijn.
De details met de cd 10 zijn zo waarneembaar in de weergave en dan vooral in het hoge midden en een gedeelte van het hoog.
Dit klinkt soms als "schel" maar dit kan ook een combinatie van de gebruikte luidsprekers zijn.
De Klipsch beschikken over een hoorn tweeter wat al een andere weergave geeft dan een normale tweeter.
Ten tweede de rotel pre beschikt niet over een toonregeling waarmee het een ander gecorrigeerd kan worden.
In sommige gevallen kan dit bruikbaar zijn, wil niet zeggen dat ik over alle muziek welke ik draai ontevreden ben maar er zit wel wat tussen wat voor mij niet acceptabel is.
Hoop dat mijn uitleg duidelijk is om je vraag te beantwoorden.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

Citaat van: Paul op juni 27, 2008, 16:10:27
Wat ik heb waargenomen is puur mijn waarneming maar niet ieders gehoor is hetzelfde dus mocht jij hier komen luisteren kan je een hele andere mening toegedaan zijn.
De details met de cd 10 zijn zo waarneembaar in de weergave en dan vooral in het hoge midden en een gedeelte van het hoog.
Dit klinkt soms als "schel" maar dit kan ook een combinatie van de gebruikte luidsprekers zijn.
De Klipsch beschikken over een hoorn tweeter wat al een andere weergave geeft dan een normale tweeter.
Ten tweede de rotel pre beschikt niet over een toonregeling waarmee het een ander gecorrigeerd kan worden.
In sommige gevallen kan dit bruikbaar zijn, wil niet zeggen dat ik over alle muziek welke ik draai ontevreden ben maar er zit wel wat tussen wat voor mij niet acceptabel is.
Hoop dat mijn uitleg duidelijk is om je vraag te beantwoorden.

Paul,
je verwoord het precies goed! ,de CD10 klinkt naar mijn mening ook wat schel en dat kan vervelend worden met luidsprekers die toch al een fel hoog hebben,de reden dat ik de CD10 naar beneden gehaald heb is dat de Magnat's ook over een feller hoog beschikken en daar doet de CD10 het niet goed op,de Denon speler heeft een gedetaileerd hoog zonder scherp te klinken en dat vind ik een sterk punt! ,de Marantz laat mijn inziens daar een steekje vallen,maar goed je zegt zelf "Dit klinkt soms als "schel" maar dit kan ook een combinatie van de gebruikte luidsprekers zijn" ,daar sla je spijker mee op zn kop,dit duid toch op een mismatch van de cd speler dus in jouw geval moet je weer zoeken naar een voorversterker die doffer in het hoog klinkt of eentje met toonregeling waar je hoogstwaarschijnlijk de trebble terug draait.
En last but not least kabels maken ook verschillen  :yes: ,al is de invloed van bron toch wel heel groot want dat blijkt wel dat de ene opname heel goed klinkt en de andere zwaar klote.
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Marco wat dat aangaat zitten we op 1 lijn.
Heb de cd 10 aangeschaft om zijn uitstekende loopwerk en dac.
Dat dit in combinatie met andere factoren nadelig kon uitwerken heb ik niet voorzien.
Maar aan ieder nadeel zit een voordeel dus gaan we gewoon verder hobbyen.

De cd 10 is een blijvertje en gaat dus niet het veld ruimen en ga dus mijn heil in een andere pre zoeken.
Inmiddels al contact met onze Hallie gehad en de marantz 3600 pre is een optie.

Eigenlijk best wel vreemd dat een top cd speler je gehele inzicht t.o.v. je totaal set kan veranderen.

Maar goed we zijn van de straat en hebben weer wat te melden. :-D :wink:

Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

#515
Vandaag de heren op bezoek gehad, met als eindresultaat dat het een leerzame middag is geweest waar een ieder zijn mening heeft laten horen.

Wat hebben we gedaan, ten eerste naar de huidige opstelling van de luidsprekers gekeken en wat hier in te verbeteren valt.
De speakers staan idd te ver uit elkaar en daar ga ik mee aan de slag en het idee is er maar zal ff moeten wachten daar het een en ander aan bekabeling veranderd / aangeschaft moet worden.

Daarnaast hebben we een pre vergelijk gemaakt tussen de huidige rotel, de marantz sc7, de marants 3600 en een dynavox buizen pre.



De marantz 3600 kan ik via Jon overnemen en die zal het dus worden.
Een aanpassing in sommige muziekstukken d.m.v. een toonregeling is gewenst wat helaas op de rotel ontbreekt, maar dat kan ook omdat de klipsch gebruik maakt van een hoorn tweeter.
De Marantz sc7 past optisch voor 100% in mijn set maar is helaas niet te koop en doet qua klank niet onder aan de 3600.

De dynavox buizen pre heeft gezien zijn prijs ons doen verbazen wat een prestaties voor dat geld.
Maar deze is inmiddels met andere condensatoren gemodificeerd.



Daarnaast hebben we Thom zijn nieuwe Vincent cd speler op het geheel losgelaten........formidabel wat een sound konden geen verschillen vinden tussen de twee spelers.
Thom een goede keuze en dat je hier veel plezier aan mag beleven.  HB hello



Heb in het afgelopen jaar wat M&G mogen meemaken maar deze keer was het weer een geslaagde middag om je set aan anderen te laten zien met alle op en aanmerkingen.

Mars moest helaas gezien zijn gezondheid wat eerder weg, maar werd wakker in Leiden terwijl Den Haag zijn bestemming was.
Mars lekker opknappen en leuk dat je er bij was.  HB hello pompom byebye
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

mars

oi

goed verslag Paul .

ik zal later ook ff een stukje schrijven over deze middag


grtz mars
Marantz PM17 pm82 pm8000,creek evo,classe cap101-cap151,naim nait 5i +verschillende nac en nap's
Sugden Mystro , octave , kanzy , blumenhofer ,
belachelijk veel bekabeling.
nu;
Valve Audio Predator
mc-sytems
Rega CDP
denon
Oyaida , furutech , pink faun

thom

was een leuke dag weer jha,

me 240 is weer ter reparatie weg, en die komt weer helemaal opgeknapt terug.

en het was gaaf om te zien dat mijn vincent de zo hoog gepresen cd-10 zonder heel veel moeite bijhoud en dat er vrij weinig verschil was te merken.

we hebben weer zoals ookal bij marco grote verschillen in de pre gehoort, en de juiste eruit gepikt om te te voegen aan paul zijn set. 

was een gezellige dag

HAL9000

Leuk paul,

Het gaat de goede kant op met audio in huize Paul..  :wink:
misschien later de sm7 omruilen voor model 250M 510M   :angel:

jon
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

Paul

Citaat van: HAL9000 op juli 01, 2008, 21:24:55
Leuk paul,

Het gaat de goede kant op met audio in huize Paul..  :wink:
misschien later de sm7 omruilen voor model 250M 510M   :angel:

jon
Jon, denk dat er nu weinig meer gaat veranderen.
De SM-7 past optisch niet geheel bij de 3600 pre maar dat is voor mij ook geen prio 1 kwestie.
Zeg nooit....nooit want een bijpassende vintage tuner kan nog steeds tot de mogelijkheden behoren.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

WimPeu

#521
Overzicht van mijn speeltjes... notworthy


Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

Stadium III

Tof die mandtjes om dvd's in op te bergen

Verder mooie set !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

WimPeu

Citaat van: Stadium III op juli 15, 2008, 20:09:57
Tof die mandtjes om dvd's in op te bergen

Verder mooie set !

Eigenlijk zitten daar hoofdzakelijk van alle soorten bekabeling in, maar idd ook wel cd's/dvd's en lectuur.

De kast heb ik zelf gemaakt. Geinspireerd door de IKEA kast. (zie achtergrond) Mijn meubel is echter 10 keer zo stabiel en weegt al gauw 50kg of meer!!
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200
HT : Anthem AVM60 * PVA7 - Denon DBT-3313UD - Usher CP6381BE * HT1 * V601 * S520 - Cabasse Io2 -  Rythmik F15HP-SE - Sony VPL-50ES

minguel

Citaat van: Stadium III op juli 15, 2008, 20:09:57
Tof die mandtjes om dvd's in op te bergen


He grappig, had eerst ook een meubel met mandjes op het oog. Uiteindelijk is het iets anders geworden met 4 laden.
Set 1 (woonkamer):
Marantz PM11 S2 - NA8005 - Dynaudio FOCUS 220 - REL S3

Set 2 (zolder):
SR8002 - NA6005 - JBL750