Foto van jouw set met Marantz?

Gestart door Maurice, oktober 03, 2005, 23:20:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

MadVillain

Dat gebeurt pas over een tijd. Ik heb m'n focus even op andere dingen gezet.
Nieuwe pc oa. En ondertussen geld sparen om eens eindelijk uit huis te gaan  8-)

Jantje

Laat ik ook maar een duit in het zakje doen, hier wat foto's van hoe mijn set er nu bijstaat.










Specs:
Marantz PM17 en Marantz CD17 MkII
B&W 601 S3 (Calvados) op Atacama Nexus 5 met Atacama Spikeshoes.
De bekabeling is van Supra: Supra Dual interlink, Supra Classic 4.0mm luidspreker kabel en Supra LoRad 2.5 netsnoeren.

Ik ben lang op zoek geweest naar een andere cd speler, ik had eerst een CD5000 en die heb ik sinds het weekend vervangen door deze CD17. Via hifi.nl gekocht van een aardige manier voor 300 euro, en hij is zijn geld dubbel en dwars waard. Het is een erg grote vooruitgang. Ik ben erg tevreden hoe alles klinkt, nu spaar ik rustig verder voor andere luidsprekers.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

erwin

strak setje hoor.

Speel je zelf gitaar?
Welke speakers had je in gedachten?

Grtz Erwin
marantz sr 5600
marantz dv6600
marantz 250 MKI
advance acoustic mcd 203
iq7,iq3,iq6c,psw2500
interlinks van de gamma

MadVillain

#423
Audio Physic?  :-D


Zelf had ik precies dezelfde set. En was echt super tevreden met de speakers.
Ik vond persoonlijk de dm601s3 zelfs mooier klinken dan de 805n.
De 805n ging wel stukken dieper en zag er mooier uit.
Maar daar bleef het geluid echt plakken aan de speakers en totaal geen brede soundstage. Wat ik had begrepen was dat je een flinke bak van een versterker nodig had om de speakers op te laten leven.....

Speakers verkocht en voor de Audio Physic Virgo 2 gegaan na een uitgebreide luistertest.
Voor mij was het de perfecte match.
Microdetails. Ogen dicht en totaal geen idee meer hebben dat het geluid door speakers weergegeven worden.
Een super brede soundstage hebben, ook al is mijn akoustiek echt slecht. En staan de speakers niet ver uit elkaar omdat de huidige opstelling het niet toelaat.

Voor mij geen andere speakers meer totdat deze uit elkaar vallen  :-)
Ik ben alleen aan het experimenteren met bekabeling om het laatste beetje uit de set te persen.

Leonneke

Jantje;

Leuk setje. Volgens mij een Alhambra P 5 daar langs de speaker. Of je gitaar speelt weet ik niet, maar het opleggen van de snaren is in ieder geval niet je allersterkste punt :-o. Gitaar is wel regelmatig bespeeld zo te zien. :wink:

Toch wil ik je graag een kleine tip meegeven. De gitaar zo direct langs je luidspreker opstellen, da's vragen om serieuze problemen. De klankkast van je gitaar zal namelijk je speakers gaan "helpen".......... Zoals je vermoedelijk weet kan er aardig wat herrie uit een akoestische gitaar komen. Het bespeelbare spectrum verspreid zich over 3 octaven. Om nog maar te zwijgen over de boventonen. Kortom, ik leg mijn gitaren altijd op zolder in goed afgesloten koffers. Scheelt een hoop ellende in je luisteromgeving. Hoop dat je er iets aan hebt ???

Complimenten verder voor de foto's en de set.
Groetjes Leonneke .  . ...

mahansz

Citaat van: MadVillain op februari 22, 2008, 00:27:35
Audio Physic?  :-D


Zelf had ik precies dezelfde set. En was echt super tevreden met de speakers.
Ik vond persoonlijk de dm601s3 zelfs mooier klinken dan de 805n.
De 805n ging wel stukken dieper en zag er mooier uit.
Maar daar bleef het geluid echt plakken aan de speakers en totaal geen brede soundstage. Wat ik had begrepen was dat je een flinke bak van een versterker nodig had om de speakers op te laten leven.....

Speakers verkocht en voor de Audio Physic Virgo 2 gegaan na een uitgebreide luistertest.
Voor mij was het de perfecte match.
Microdetails. Ogen dicht en totaal geen idee meer hebben dat het geluid door speakers weergegeven worden.
Een super brede soundstage hebben, ook al is mijn akoustiek echt slecht. En staan de speakers niet ver uit elkaar omdat de huidige opstelling het niet toelaat.

Voor mij geen andere speakers meer totdat deze uit elkaar vallen  :-)
Ik ben alleen aan het experimenteren met bekabeling om het laatste beetje uit de set te persen.

mooie set hoor, het komt errug bekend voor  :wink:
Maar na de post van madvillain moet ik natuurlijk even promoten voor Totem luidsprekers  :-D :-D
Gewoon Totem naast Audio physic zetten en laat je oren de (gemakkelijke) keuze maken... pompom hello HB
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

MadVillain

Totem lijkt mij ook heel erg interessant. Stond ook op mijn verlanglijstje toen ik naar andere speakers aan het zoeken was.

Jantje

Bedankt voor de reacties iedereen, wat voor andere speakers het worden weet ik nog niet. Het wordt waarschijnlijk wel even sparen of de hele vakantie werken want als student heb ik niet een heel breed budget. Ik zat zelf in de richting van Dynaudio of Focal te denken.

Het midden van mijn huidige speakers is best goed, daarover heb ik geen klachten. De bass kan echter wel een beetje gaan rollen, een andere positionering (verder van de muur af) heeft hier wel wat aangedaan, maar het blijft nog steeds een beetje ongedefinieerd. Ook het hoog kan me totaal niet bekoren, het kan bijkans redelijk schel worden. Het schijnt een kenmerk van tweeter te zijn, maar ik ben er niet echt tevreden over. Vandaar ook de wens voor nieuwe speakers, afgezien van het feit dat mijn set momenteel een beetje in onbalans is.

Vandaag heb ik samen met een vriend nieuwe speakers voor hem uitgezocht voor bij zijn PM66KI, het zijn een paar Focal Chorus 705 geworden, en het geluid wat uit deze speakers kwam kon mij ook erg bekoren. Alhoewel er niet veel bass in zat (te weinig naar mijn mening) was het hoog wel perfect, ook het midden kwam er netjes uit en de spreiding was super, zeker gezien de prijs van de speakers. De Monitor Audio BR2 en RS1 verbleekten erbij.

En inderdaad Leoneke je hebt gelijk, de gitaar langs de speaker is lang niet ideaal. Ik heb hem er ook al weggehaald, ik realiseerde me dit zelf ook. De klankgast met zijn opening hing namelijk recht naast de baffle van de speaker. En ja, je hebt gelijk snaren opleggen is lang niet mijn sterkste punt. :wink: Ik liet het altijd doen maar heb laatst de stoute schoenen aangetrokken en het zelf gedaan, resultaat: ik krijg mijn gitaar voor geen meter meer fatsoenlijk gestemd. Als één snaar goed gespannen is, en ik overga naar de volgende heeft de eerste snaar zijn toon alweer verloren. Heb je hier ook tips of trucs voor?

Audiophysic ken ik alleen van naam en faam (geldt overigens ook voor Totem), beide merken zijn voor mij echter nog lang niet betaalbaar. Ik zat zelf eerder te denken aan de Focal Chorus 806 of 807, of Dynaudio 42/52, heeft iemand ervaringen met deze speakers?
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

Jantje

De gitaar is overigens een Valencia CG200, een tamelijk goedkoop ding maar de afwerking is wel netjes, overigens speelt hij ook best aardig en klinkt 'ie ook best redelijk. Ik speel echter nog niet heel erg lang gitaar, dus dit was een leuk dingetje om op te beginnen.
Marantz PM17
Marantz CD17MKII
Focal JMLab 714V
Oehlbach NF214, Supra Ply 3.4/S

Voor surround:
Denon AVR-3802, via pre-outs op PM17 en PM66SE-KI.

MadVillain

2e hands is de key voor hifi. Ik kan het nieuw totaal niet betalen.

Vooral zoekwekker.nl is perfect daarvoor. Als ik perse weer een upgrade wil doen. Dan check ik iedere dag m'n mail voor zoekwekker resultaten.

Dyen

#430
[img=http://img255.imageshack.us/img255/2825/img2825lh7.th.jpg]
[img=http://img267.imageshack.us/img267/118/img2826fh6.th.jpg]

Nou dit is het dan  nopompom :schater:

Ik heb deze tv nu 6 jaar en ben er nog steeds super tevreden over! Die lelijke upc box gaat verdwijnen in het linker kastje, past niet in het plaatje door zijn lelijkheid!

En tjah de speakers, wat moet ik er over zeggen...heb er jaren plezier van gehad maar dit is nu het eerste wat ik ga upgraden.

De fundering is er nu kunnen we gaan uitbouwen  :yes:

Dyen

http://marantzforum.nl/forum/index.php?action=dlattach;topic=23.0;attach=207


Freek zelf is al een poosje niet online geweest dus ik denk dat hij geen antwoord gaat geven maar misschien weet iemand anders het hiero (of heeft iemand misschien iets wat er op lijkt)...wat is dat voor een tafeltje, rekkje o.i.d. tussen zijn componenten? Ziet er gelikt uit vind ik persoonlijk.

Maurice

Citaat van: Dyen op februari 28, 2008, 00:02:13
[img=http://img255.imageshack.us/img255/2825/img2825lh7.th.jpg]
[img=http://img267.imageshack.us/img267/118/img2826fh6.th.jpg]

Nou dit is het dan  nopompom :schater:

Ik heb deze tv nu 6 jaar en ben er nog steeds super tevreden over! Die lelijke upc box gaat verdwijnen in het linker kastje, past niet in het plaatje door zijn lelijkheid!

En tjah de speakers, wat moet ik er over zeggen...heb er jaren plezier van gehad maar dit is nu het eerste wat ik ga upgraden.

De fundering is er nu kunnen we gaan uitbouwen  :yes:

Lol,
Heb jij daar nu drie Nintendo's staan?  :schater:
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Dyen

Zeker heb ik daar 3 8 bitt's staan   HB

Een mens moet een hobby hebben, ik heb er toevallig meerdere  :-D

TurboMarco

Citaat van: Dyen op februari 28, 2008, 19:27:42
Zeker heb ik daar 3 8 bitt's staan   HB

Een mens moet een hobby hebben, ik heb er toevallig meerdere  :-D
stupid :yes:

Speel je nog games op andere consoles ?
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)