Citaat van: Maurice op september 18, 2008, 21:26:09
Leuke reportage ala Jon.
Het is inderdaad niet Marantz meest degelijke uitvoering, maar tijdig een service beurt maakt een hoop goed. Alleen dan moet je natuurlijk wel eerst een goede vinden. Tegenwoordig wordt geen enkel apparaat meer met de levensduur van vroeger gemaakt, is gewoon geen markt meer voor.
Er wordt zo goed als geen audioaparatuur meer gemaakt dat heel lang meegaat.
Het commerciele belang voor de fabrikant is heel veel groter dan de wens van de consument om iets goeds te kopen voor jaren. (Uitleg volgt)
Natuurlijk er is een groep die snel wisselt en op bepaalde segmenten als je aan de state of the art kunt komen en je wilt dat is dan is dat ook wenselijk. (Met doorverkopen van je vorige set kan dat heel wel betaalbaar blijven).
De anderen worden meegezogen omdat het aanbod met een beperkte houdbaarheid zwaar overheerst.
Betaalbare apparaten (mogen best duur zijn maar niet onbereikbaar) die lang, 20 jaar of zo mee gaan zijn voor een hedendaags bedrijf economisch niet rendabel ondanks(!) dat er een markt voor is. (mijn persoonlijke mening)
Wordt die markt bedient dan help die markt zich zelf grotendeels....... uit de markt.
In in ons systeem waar aandeelhouders een bepaald rendement verwachten/eisen (want anders zijn ze weg) zal dat commercieel beleid niet gesteund worden.
Als de markt van de geldschieters opdroogt dan is er geen markt om geld te verwerven om duurzame spullen te maken.
He probleem ligt dus bij de inrichting van ons financieel systeem, hoe het anders moet en of het anders kan dat ligt buiten deze topic.