Marantz voorversterker SC80

Gestart door Paul, september 13, 2008, 23:46:10

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul

Momenteel de vintage 3600 pre in gebruik, maar mijn interesse gaat ook naar de SC80. (Past leuk bij de rest van de set).
Heb ooit de PM80 gehad maar de kwaliteit van de printen van deze was niet 100%.
Nu is mijn vraag: is de SC80 kwalitatief beter, het betreft nu een losse pre of toch maar niet doen ?....En niet geheel onbelangrijk heeft deze de zelfde klankmatige eigenschappen als de 3600 ?
Weet weinig over deze pre dus alle info is welkom. :wink:
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

TurboMarco

maatje van mij heeft zon SC-80 dus ik zal hem vragen de vv hier neer te zetten,kan ik weer eens een recensie gaan schrijven  :-D
(main) Primare SPA21, Argon Stream2, Onkyo BDP 808, Speakerland Vector 0, Definitive Technology CS9040, Scan Speak Opus,subs: REL T9X(front), Beyma-Dayton-Hypex 2x12;(rear) , Velocity-Seas-Hypex 8+10"(center)

Paul

Citaat van: Marco op september 14, 2008, 10:56:58
maatje van mij heeft zon SC-80 dus ik zal hem vragen de vv hier neer te zetten,kan ik weer eens een recensie gaan schrijven  :-D
Dat zou mooi zijn Marco, je komt ze op internet weinig tegen in vergelijk met de PM80.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Paul

Citaat van: Marco op september 14, 2008, 10:56:58
maatje van mij heeft zon SC-80 dus ik zal hem vragen de vv hier neer te zetten,kan ik weer eens een recensie gaan schrijven  :-D
Gaat dit op korte termijn gebeuren, ben benieuwd naar je bevindingen.
Heb inmiddels uit betrouwbare bron vernomen dat de pcb,s van de SC-80 van slechte kwaliteit zijn en aanschaf wordt mij ook afgeraden, met andere woorden na 10 jaar kliko geschikt.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op september 18, 2008, 19:01:58
Gaat dit op korte termijn gebeuren, ben benieuwd naar je bevindingen.
Heb inmiddels uit betrouwbare bron vernomen dat de pcb,s van de SC-80 van slechte kwaliteit zijn en aanschaf wordt mij ook afgeraden, met andere woorden na 10 jaar kliko geschikt.
Waarschijnlijk een beetje kort door de bocht zo gesteld, maar de pcb's zullen inderdaad van dezelfde kwaliteit zijn. Dit is geloof ik lastig solderen.
Service beurt is wel aan te raden maar wat wel scheelt zijn de eindtorren (die heeft ie namelijk niet). Elk apparaat van een aantal jaar oud kan een service beurt goed gebruiken, verlengt de levensduur aanzienlijk!

Klankmatig zal deze hetzelfde zijn als de PM-80 denk ik.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Paul

Citaat van: Maurice op september 18, 2008, 20:58:47
Waarschijnlijk een beetje kort door de bocht zo gesteld.
Heb me goed laten informeren en via google kwam ik het volgende tegen:

http://www.wimdehaan.nl/education/skills/repairjob/index.html

Maar goed je zal zoals met alles er een beetje mazzel mee moeten hebben.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

Maurice

Citaat van: Paul op september 18, 2008, 21:13:54
Heb me goed laten informeren en via google kwam ik het volgende tegen:

http://www.wimdehaan.nl/education/skills/repairjob/index.html

Maar goed je zal zoals met alles er een beetje mazzel mee moeten hebben.
Leuke reportage ala Jon.
Het is inderdaad niet Marantz meest degelijke uitvoering, maar tijdig een service beurt maakt een hoop goed. Alleen dan moet je natuurlijk wel eerst een goede vinden. Tegenwoordig wordt geen enkel apparaat meer met de levensduur van vroeger gemaakt, is gewoon geen markt meer voor.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

vielzweck

Citaat van: Maurice op september 18, 2008, 21:26:09
Leuke reportage ala Jon.
Het is inderdaad niet Marantz meest degelijke uitvoering, maar tijdig een service beurt maakt een hoop goed. Alleen dan moet je natuurlijk wel eerst een goede vinden. Tegenwoordig wordt geen enkel apparaat meer met de levensduur van vroeger gemaakt, is gewoon geen markt meer voor.

Er wordt zo goed als geen audioaparatuur meer gemaakt dat heel lang meegaat.
Het commerciele belang voor de fabrikant is heel veel groter dan de wens van de consument om iets goeds te kopen voor jaren. (Uitleg volgt)

Natuurlijk er is een groep die snel wisselt en op bepaalde segmenten als je aan de state of the art kunt komen en je wilt dat is dan is dat  ook wenselijk. (Met doorverkopen van je vorige set kan dat heel wel betaalbaar blijven).

De anderen worden meegezogen omdat het aanbod met een beperkte houdbaarheid zwaar overheerst.

Betaalbare apparaten (mogen best duur zijn maar niet onbereikbaar) die lang, 20 jaar of zo mee gaan zijn voor een hedendaags bedrijf economisch niet rendabel ondanks(!) dat er een markt voor is. (mijn persoonlijke mening)

Wordt die markt bedient dan help die markt zich zelf grotendeels....... uit de markt.  :-)

In in ons systeem waar aandeelhouders een bepaald rendement verwachten/eisen (want anders zijn ze weg) zal dat commercieel beleid niet gesteund worden.
Als de markt van de geldschieters opdroogt dan is er geen markt om geld te verwerven om duurzame spullen te maken.  :wink:

He probleem ligt dus bij de inrichting van ons financieel systeem, hoe het anders moet en of het anders kan dat ligt buiten deze topic.
Goed geluid voor iedereen!
chloorvrij, zonder perforatie,
op het juiste moment de juiste witruimte

Paul

Daar de SC80 uit de zelfde lijn als de PM80 komt lijkt mij dat dit geen verstandige aanschaf zal zijn. frusty :no:
Best wel jammer maar goed als het meer problemen gaat geven dan luister plezier dan is de beslissing niet zo moeilijk.
Vandaag is morgen alweer gisteren.

Mijn site

SB_Marantz

Citaat van: Paul op september 26, 2008, 23:17:52
Daar de SC80 uit de zelfde lijn als de PM80 komt lijkt mij dat dit geen verstandige aanschaf zal zijn. frusty :no:
Best wel jammer maar goed als het meer problemen gaat geven dan luister plezier dan is de beslissing niet zo moeilijk.



Die kans is aanwezig Paul.

Verder vind ik deze SC-80 niet zo bijster spannend om je de waarheid te zeggen.

Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

Maurice

Citaat van: SB_Marantz op september 28, 2008, 20:41:51

Die kans is aanwezig Paul.

Verder vind ik deze SC-80 niet zo bijster spannend om je de waarheid te zeggen.


Nogal al wiedes als je van de warme vintage klank houdt.
Hoef je de huidige serie helemaal niet te beluisteren! Die zijn steeds neutraler geworden!
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

SB_Marantz

Laat ik me anders verwoorden dan.

Ik vind de SC-80 kwalitatief niet spannend.
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM

HAL9000

Ik ben in discussie geweest met mede verkopers van correct over de marantz sc11
dit zou HET moeten zijn volgens eisa  :roll:

eisa  :roll:

De sc11 zou klankmatig een zeer mooie voorversterker moeten zijn samen met zijn sm11 eind.enfin wij gaan dit beluisteren op dali concept 8...........  :oops:
hoog, midden, maar laag...... beide geven specs van ±30 a 45Hz tot 20,000Hz....
Ik vond het persoonlijk een set (met speakers) dat ik niet gratis wil hebben.

Technisch.... dali zijn mooie speakers.
marantz: 2xsc11 ter rep aangeboden bij onze td en een SM 11. wat er kapot is kan ik niet zien... wel dat ze storingen hebben.
http://www.wimdehaan.nl/education/skills/repairjob/index.html
afschuwelijke elko's  :x :x :x al binnen 10 jaar kapot...
Die transistoren zijn van sanken, best betrouwbaar.


Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

HAL9000

Citaat van: SB_Marantz op september 28, 2008, 20:44:42
Laat ik me anders verwoorden dan.

Ik vind de SC-80 kwalitatief niet spannend.


Het hoeft ook niet spannend te zijn als het maar betrouwbaar is voor een bepaalde tijd.

SC80 is nu gewoon op.  t.o.v een PM94 of 95 die veel netter en stabieler zijn ondanks de zogenoemde N-Fets
Herstel  de  oude  glorie  van marantz!!

SB_Marantz

Heb je die fragiele potmetertjes wel eens kunnen bekijken?

Zakt je broek van af gewoon.

Staat wel ALPS op maar het lijkt wel ALDI.  :-D :-D :-D
Facts count.




CLASSICMARANTZ@GMAIL.COM