Ik ben nieuw op dit forum, dus dit is mijn 1e post!
Ik heb sinds de aanschaf van mijn tweedehands SC-80 problemen met de "direct" knop. Als de SC-80 korter dan ca. 1 uur aanstaat, en je drukt op deze knop, dan klinkt er een luide knal uit je speakers. Dat schijnt te komen door lekkende Elco's, zo heb ik her en der gelezen.
Ik heb dit probleem vervolegns bij Marantz in Eindhoven aangekaart, die mij doorverwezen naar Audio Service in Elst. Tja, als ze het goed kunnen repareren dan moeten alle Elco's worden vervangen, en dat gaat mij de lieve duit van € 350,- kosten. Oeps. Dat is een hoop geld.
Het gaat mij wel aan mijn hart, want ik ben zeer tevreden over mijn set (SC-80 en SM-80). De SM-80 heeft echter ook van die Elco's die op termijn gaan lekken, dus dat zal over een X tijd ook problemen gaan opleveren. Reparatiekosten voor deze bak € 250,-.
Kortom het kost me dus € 600,- reparatiekosten. Wat nu? Maar eens gaan uitkijken naar iets anders van Marantz, al dan niet tweedehands? Suggesties zijn welkom.
Prijsindicaties voor de SC-80 en SM-80 ook. Ze zijn zwart en beide voorzien van de beroemde Zamac zijpanelen. Er zit een Marantz a.b. bij. Weliswaar niet de originele, maar je kunt er prima de functies mee aansturen. In de praktijk gebruik je hem toch alleen maar voor het volume.
groeten,
Marco