Dali speakers

Gestart door Totofan, augustus 19, 2008, 18:10:37

Vorige topic - Volgende topic

Totofan

Hallo.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Dali speakers?
Mijn voorkeur gaat uit naar Concept 8 van Dali, of zijn er betere in deze prijsklasse?
Ik hoor het wel!!!!
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Stadium III

Dali en marantz is niet echt mijn combo !

Verder zijn er genoeg te vinden voor je ! kwa speakers
wat heb je eventueel als buget en wat wil je volledig 5.1 of alleen stereo
Ikzelf gebruik acoustic energy en ben er zeer blij mee !
Marantz SR 8012 Klipsch atmos setup

5.2.4

Totofan

Mijn voorkeur gaat uit voor stereo, en ik wil ongeveer €500,00 per speaker uitgeven.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Stadium III

Nu kan ik wel 10 merken op gaan noemen maar wat zoek je in een speaker ?

5.2.4

Totofan

Sorry er even vergeten bij te zetten, zuilspeakers
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

Stadium III

ik bedoel eigenlijk veel laag weinig hoog fel dof
het karakter van de speaker

5.2.4

Totofan

pfffffffff daar vraag je me wat, ik ben nog een leek op dit gebied.
De bas mag goed aanwezig zijn, en ik hoor ook graag de hoge tonen, niet te schel.
Ik hoop dat je hier wat aan heb.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next

scanspeakman

Mijn vriendin heeft een paar concept 6-jes icm NAD. Klinkt zeer behoorlijk alleen was het hoog een beetje scherp naar mijn mening. Laatst heb ik de filters opnieuw opgebouwd met betere onderdelen (tritec spoel voor het laag en een audyn cap mkp voor het hoog). 30,- per kant. Speaker klonk gelijk een paar prijsklassen beter. Het felle hoog was weg en klinkt nu prima en het laag strakker.

Scanspeakman

mahansz

'k heb zelf een klein jaartje Dali suite 2.8's gehad (i.c.m. pm7200 KI): klonk allemaal wel leuk, maar echt muzikaal werd het niet!
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

gerard

Citaat van: Totofan op augustus 19, 2008, 18:33:35
Mijn voorkeur gaat uit voor stereo, en ik wil ongeveer €500,00 per speaker uitgeven.

Ik heb geen ervaring met Dali speakers, maar ehh... er zijn vast meer goeie speakers in deze prijsklasse.
Blijft ook een kwestie van smaak; luisteren dus!

Voor deze prijs kun je ook Monitor Audio RS6 kopen, schijnt ook goed te klinken  :roll:
Marantz DV6600vm & Musical Fidelity X-DAC / Rega Mira3 & Radio3 / Monitor Audio RS6 (met loodbitumen en Twaron) /  Nordost Flatline Gold luidsprekerkabels / diverse zelfbouwkabeltjes

mahansz

daarbij moet ik trouwens wel zeggen dat de betere lijnen van Dali erg goed zijn! Zelf een tijdje gekeken naar de helicon 300 (als opvolger van de Suites), maarja dan moet je weer niet naar het prijskaartje kijken. De sound is dus wel lekker van Dali, maar muzikaal wordt het pas bij de betere lijnen
Eigenaar Het Nieuwe audio - beeld & geluid integratie oplossingen

Stadium III

de helicon serie is idd zeer mooi maar ook duurder !

Je kunt ook eens kijken naar JM lab !

5.2.4

Martijn

Wij hebben bij RAF in Utrecht de relatief onbekende Paradigm Monitor 7 v5 speakers gekocht voor €350 per stuk. Ongelooflijk geluid! Ik ben ook een leek, vond de speakers ook duur (mijn vriendin koos ze uit), maar ze zijn elke cent waard! Een genot om naar te luisteren.

http://www.raf.nl/webshop/product_info.php?products_id=8725
Marantz ZR6001 - Marantz DV7001 - Paradigm Monitor 7 v5 - Panasonic 42PX80

Maurice

Persoonlijk ben ik behoorlijk gecharmeerd van Dali. Deze heeft over het algemeen wel een stevige versterker nodig om te kunnen zingen.
Welke versterker heb je?

Andere topper: DLS R55 (soortgelijk klankkleur).

Beter is moeilijk te zeggen. Smaak en matching is erg belangrijk. Ik weet zeker dat diverse mensen mijn set analytisch zullen vinden, terwijl ik deze precies goed vind. Andersom zal ik van diverse mensen de set te warm vinden, terwijl deze voor hen weer precies goed is.

Wat heb je zelf al beluisterd, en wat vond je goed en wat minder goed. Zo kunnen we je nog gerichter helpen.
Rev. Maurice
Ordained Dudeist Priest at Dudeism, the Church of the Latter-Day Dude

Totofan

Citaat van: Maurice op augustus 20, 2008, 22:47:22
Persoonlijk ben ik behoorlijk gecharmeerd van Dali. Deze heeft over het algemeen wel een stevige versterker nodig om te kunnen zingen.
Welke versterker heb je?

Andere topper: DLS R55 (soortgelijk klankkleur).

Beter is moeilijk te zeggen. Smaak en matching is erg belangrijk. Ik weet zeker dat diverse mensen mijn set analytisch zullen vinden, terwijl ik deze precies goed vind. Andersom zal ik van diverse mensen de set te warm vinden, terwijl deze voor hen weer precies goed is.

Wat heb je zelf al beluisterd, en wat vond je goed en wat minder goed. Zo kunnen we je nog gerichter helpen.

Ik moet alles nog aanschaffen, dus heb nog niets, mij voorkeur gaat wel uit naar Marantz.
Verder ben ik pas een keer wezen luisteren, bij Raf in Utrecht.
Daar stond een opslelling van een Nad Dvd reciever met Dali speakers welk type weet ik niet meer :|
Ik vond het erg mooi klinken, stond als stereo opsteling.
Maar ik denk zelf dat ik om ben voor puur stereo.
Ik wil het volgend jaar pas aanschaffen ben allen een beetje aan het orienteren en lezen, hier op het forum.
Denon PMA800NE
Denon DCD800NE
Denon DNP800NE
Dali Oberon 7
Samsung uhd-tv55
Sony blu-ray UBP-X800
Ziggo media box Next